Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBlaffrende lys...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
perro
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Mar 2011 20:52
13

Blaffrende lys...

Innlegg av perro »

Hei. jeg har sett på supernatural serien og syns det er sinnsykt bra som serie og hendelser med MYE fantasi, men også mye der som minner meg om virkeligheten.
Blaffrende lys er vist et godt tegn til elektriske magnetfelt som forstyrrer lysene etter det jeg har forstått..
det som er litt beundrings verdig er at det har skjedd opptil flere ganger på mitt rom og jeg lurer på om det virkelig er sånn at ånder kan påvirke lysene slik ? eller er det bare sprøyt?

Flere som opplever dette? eller som vet noe om det?
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Strandern
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Okt 2011 01:06
13
Kjønn (valgfri): Trysilgubbe

- Blaffrende lys...

Innlegg av Strandern »

Blaffrende lys er ikke noe unormalt.
Strøm er ikke noe som alltid er der og er 100% hele tiden. Det er alltid forstyrrelser, det er en fysisk kraft og vil før eller siden være litt avvikende. Bor du i et eldre hus, eller i en boligblokk med mange mennesker så vil lys osv blinke når det plutselig brukes mer eller mindre strøm.
Antall ord: 67
Ateist og skeptiker, men grei å komme overrens med uansett ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
perro
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Mar 2011 20:52
13

- Blaffrende lys...

Innlegg av perro »

jeg skjønner. men da syns jeg tv'n også skulle fått kjenne på det på samme kursen ? vel og merke et gammelt hus med nye kurser, men det skjer kun fra klokken 20:00 ca og seinere men ikke etter 23...
(har også en hund som ser på en ting som jeg ikke ser...)
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Blaffrende lys...

Innlegg av Bearchild »

perro skrev:jeg skjønner. men da syns jeg tv'n også skulle fått kjenne på det på samme kursen ? vel og merke et gammelt hus med nye kurser, men det skjer kun fra klokken 20:00 ca og seinere men ikke etter 23...
(har også en hund som ser på en ting som jeg ikke ser...)
Litt uenig. Dersom èn eller to elektriske apparater oppfører seg konsekvent "rart" mener jeg det er mer sannsynlig at det er noe feil med akkurat dette/disse apparatene enn noe "annet". Dersom fler elektriske apparater begynner å oppføre seg avvikende og forskjellig fra hverandre er det større grunn til å begynne å lure. Tror jeg. :)
F.eks; hvis en lampe i stua slår seg av mens en lampe på badet slår seg på, da begynner det å bli "rart". ;)

Uansett- når lamper eller annet elektrisk begynner å tulle er det mest naturlige å få en elektriker til å undersøke feilen. Et brudd i en ledning/ dårlig kontakt til lampa behøver slett ikke gi utslag andre steder enn i lampa. Noen apparater er mer følsomme for feil enn andre,- ikke alt på samme kurs blir nødvendigvis påvirket.

Jeg har selv erfart "spøkelser" som tuller med elektriske installasjoner.. men da har det vært snakk om å skru på en manuell volumbryter på kassettspiller og å skru ut 30(!) lyspærer nøyaktig 3 omdreininger. Altså ingen kortslutninger/ blinking i lyspærer. Men klart,- man skal aldri si aldri.. 8)
Anbefaler alikavel at du får en fagperson til å sjekke problemet i første omgang, er det en elektrisk feil kan det i værste fall være brannfarlig/ støtfarlig. :(
Antall ord: 280
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links