Hei.
Først vil eg si, eg tror ikke på noe som har med paranormal aktivitet og gjøre... dette er mitt valg.. Men.. hadde ikke sendt inn her dersom eg ikke har følelsen av at noen kansje vet noe eg ikke gjør..problemet mitt...
Eg kjøpte et eldre hus i Mai 2011. Huset er fra 1960 men er bygget på gammel grunnmur + bygget på i 1970. Merket ingenting før i slutten av sommeren.. nærmere august.. nå er det blitt nesten uholdbart og bo her.. eg bor alene.. Har aldri hatt noen "problemer" før men noe er nå ikke som det skal være her.. Det begynte med at dører i andre etasje sto åpne til ti og utider. Lukket dem gjen gang på gang.. neste gang eg kom opp, vips.. åpne gjen.. Tenkte trekk og begynte og låse dem.. Rolig lenge.. Men så en kveld for en liten måned sia satt eg nede i første etasje og holdt på med og fikse noe på kjøkkenet. Da smalt det høyt oppe.. sånn skikkelig, så eg tenkte kansje at noe hadde veltet... skremmer meg selv egentlig.. Men når eg kom opp sto 2 av dørene, den ene inn til gjesterommet den andre inn til et rom eg holder på og pusse opp til kinorom på vidt gap og var tegn av og ha blitt revet opp. Låsen var ødlagt på begge to!! rett og slett sprengt åpne! Dette har eg bilde av. Eg bor øde til så innbrudd er uaktuelt.. Nå etter dette har det blitt fælt. Våkner av lyder, typiske ting er smell og ting som blir flyttet på, stoler, og spessielt dører. Lar eg dem stå åpne smeller dem gjen... Trekk er kontrolert.. Eg er ikke typen til og ringe til åndelige.. men føler dette begynner og bli plagsomt.. så dersom noen her har seriøse " kunnskaper " og faktisk kan bevise for meg at eg har et paranormalt problem så hadde eg satt stor pris på hjelp! Ikke sett noe eller sånt... Men ting skjer.. ofte nå.. virker som det blir raskere og raskere.. gjerne 1-2 ganger i uken.. før var det aldri.. Ringte tidligere eiger men han tar ikke telefonen.. selv om eg prøver flere ganger..
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Trenger råd..
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Okt 2011 20:53
- 13
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
- Trenger råd..
Velkommen hit! :mozilla_smile:
Høres ut som om du kan ha ubedt besøk i huset, ja Men ikke bruk så mye energi på å skulle definere dette som paranormalt/ikke paranormalt, eller på å definere deg selv utifra tro og tvil. Du opplever det du opplever, og vet hva du hører og ser, så da er det jo bare å forholde seg til fakta.
Har selv bodd i et hus med diverse bråk og skøyerstreker, men hos meg roet mye seg ved at jeg rett og slett sa høyt noe sånt som "Dette er mitt hus nå, og jeg ønsker ikke å ha denne støyen rundt meg". (For å være helt ærlig, så var jeg fly forbannet, og ba hva-det-nå-enn-var om å pelle seg til hel***e ut, i tillegg, men jeg tror ikke alltid det er nødvendig, altså )
Nå var det nok ikke like ekstremt i mitt hjem som det høres ut til å være i ditt, men det kan jo være verdt et forsøk.
Hva du sier og ordene du bruker er ikke så viktig, det som teller er intensjonen bak.
Jeg vet mange er uenige med meg i at man skal begi seg utpå sånt på egenhånd, men jeg er veldig tilhenger av rema-ordtaket: "Det enkle er ofte det beste!"
Lykke til! Og hold oss gjerne oppdaterte.
Ja, også er vi glade i bilder, bare sånn at du vet det *hint-hint*
Mvh Lilja
Høres ut som om du kan ha ubedt besøk i huset, ja Men ikke bruk så mye energi på å skulle definere dette som paranormalt/ikke paranormalt, eller på å definere deg selv utifra tro og tvil. Du opplever det du opplever, og vet hva du hører og ser, så da er det jo bare å forholde seg til fakta.
Har selv bodd i et hus med diverse bråk og skøyerstreker, men hos meg roet mye seg ved at jeg rett og slett sa høyt noe sånt som "Dette er mitt hus nå, og jeg ønsker ikke å ha denne støyen rundt meg". (For å være helt ærlig, så var jeg fly forbannet, og ba hva-det-nå-enn-var om å pelle seg til hel***e ut, i tillegg, men jeg tror ikke alltid det er nødvendig, altså )
Nå var det nok ikke like ekstremt i mitt hjem som det høres ut til å være i ditt, men det kan jo være verdt et forsøk.
Hva du sier og ordene du bruker er ikke så viktig, det som teller er intensjonen bak.
Jeg vet mange er uenige med meg i at man skal begi seg utpå sånt på egenhånd, men jeg er veldig tilhenger av rema-ordtaket: "Det enkle er ofte det beste!"
Lykke til! Og hold oss gjerne oppdaterte.
Ja, også er vi glade i bilder, bare sånn at du vet det *hint-hint*
Mvh Lilja
Antall ord: 252
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Apr 2009 13:00
- 15
- Kjønn (valgfri): Mann
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 16 ganger
- Trenger råd..
Kan sikkert bistå hvis det du er ute etter er å finne ut hva som egentlig foregår, og om det har naturlige forklaringer eller er noe annet uforklarlig.
Driver en gruppe som reiser rundt og undersøker steder med teknisk utstyr, ingen klarsynte/medium er involvert i det vi gjør.
Vi holder på en kveld/natt, og rigger opp en del kameraer og måleinstrumenter av forskjellige slag. Også deler vi oss opp i mindre grupper, som regel maks 3 personer (hvorav 1 av de er kameramann), også går vi runder rundt i huset og undersøker og ser hva vi opplever. I ettertid går vi igjennom alt av opptak og kan vise deg hva vi eventuelt har funnet.
Vi gjør alt uten å ta noe som helst betalt, men på grunn av dette må vi vurdere hvert enkelt oppdrag vi mottar opp i mot hvor mye det vil koste oss å gjennomføre i forhold til reisevei, eventuelle overnattinger, hvor mange i teamet som kan stille opp etc.
Men dersom det høres interessant ut så gjerne ta kontakt så kan vi se om det er aktuelt.
Driver en gruppe som reiser rundt og undersøker steder med teknisk utstyr, ingen klarsynte/medium er involvert i det vi gjør.
Vi holder på en kveld/natt, og rigger opp en del kameraer og måleinstrumenter av forskjellige slag. Også deler vi oss opp i mindre grupper, som regel maks 3 personer (hvorav 1 av de er kameramann), også går vi runder rundt i huset og undersøker og ser hva vi opplever. I ettertid går vi igjennom alt av opptak og kan vise deg hva vi eventuelt har funnet.
Vi gjør alt uten å ta noe som helst betalt, men på grunn av dette må vi vurdere hvert enkelt oppdrag vi mottar opp i mot hvor mye det vil koste oss å gjennomføre i forhold til reisevei, eventuelle overnattinger, hvor mange i teamet som kan stille opp etc.
Men dersom det høres interessant ut så gjerne ta kontakt så kan vi se om det er aktuelt.
Antall ord: 190
NGH - Geir
www.ghosthunters.no
www.ghosthunters.no
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
- Trenger råd..
Høres ikke ut som du trenger noen bevis for paranormal aktivitet fra oss, for det har du tydeligvis mer enn nok av hjemme Jeg har også brukt Lilja`s råd og det fungerer !
Velkommen til oss forresten
Velkommen til oss forresten
Antall ord: 39
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Jeg bet meg merke i følgende ord : "
Kan det hende det er sammenheng mellom da "bråket" startet , og du startet med oppussingen ?
Lilja er inne på en måte å "ta kontroll" - å gi høyt og tydelig beskjed om at du har kjøpt huset, - og nå er det ditt. Og den eller de som er der og bråker, - får værsågod komme seg videre derifra...
Alternativ er jo evt å få tak i en som kan litt om dette, og som kan hjelpe den/ de som evt er der til å komme seg videre.
Det er nok av folk som kan gjøre dette gratis...
A
... eg holder på og pusse opp ...
"Kan det hende det er sammenheng mellom da "bråket" startet , og du startet med oppussingen ?
Lilja er inne på en måte å "ta kontroll" - å gi høyt og tydelig beskjed om at du har kjøpt huset, - og nå er det ditt. Og den eller de som er der og bråker, - får værsågod komme seg videre derifra...
Alternativ er jo evt å få tak i en som kan litt om dette, og som kan hjelpe den/ de som evt er der til å komme seg videre.
Det er nok av folk som kan gjøre dette gratis...
A
Antall ord: 115
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Jun 2010 10:23
- 14
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 3 ganger
- Trenger råd..
Del gjerne disse. Liker mystiske bilder, og det er ikke nok av dem her på forumet.Anonym111 skrev: Låsen var ødlagt på begge to!! rett og slett sprengt åpne! Dette har eg bilde av.
Antall ord: 35
Hide post links |