Jeg har forsøkt å kommunisere med "ham", men jeg får ikke svar. Hun ene mediumet som var her, sa at han fortalte henne at jeg minnet ham om kona hans - og at dette var så langt tilbake som til vikingtiden. Og at han hadde misforstått hele situasjonen. Nja vet ikke jeg altså...Asbjørn skrev:I noen tilfeller vil det å hjelpe en sjel videre, faktisk fungere bedre for en prest, enn for en "heks".
Og forklaringen er ikke så vanskelig som man skulle tro ;
Dersom den som er der ( og ikke har kommet seg videre ), vil lettere akseptere at en prest velsigner huset, og ber ånden / sjelen reise videre - eller " gå til Gud" . .
Dersom en som ikke er kristen kommer der og mumler sine ritualer, - og attpåtil kaller seg en heks, vi det i et slikt tilfelle kunne medføre protester fra den som er igjen, og kan i noen tilfeller faktisk øke "bråket".
Det kommer helt an på situasjon, ( noen ganger klarer ikke presten å gjøre noe heller )...
Det viktigste er uansett at man viser respekt for den som ikke har kommet seg videre, og gjerne viser litt av veien videre ( lyset )...
Det kan og være andre ting som skal frem , før vedkommende vil gi slipp, - derfor bør også intuisjon / evner være åpne, slik at man kan formidle det som evt kommer ...
A
Jeg ser også veldig ofte blå lysglimt når "han" kommer. Av og til ser jeg hvite lysglimt. Oftest når jeg har øynene igjen, men av og til også når jeg har øynene oppe.
Har tenkt på om det kan skyldes noe feil med øynene, selv om jeg nettopp har vært hos optiker. så har jeg også tenkt på om det kan være flere til stede enn "ham", at de blå lysglimtene kan representere noen andre? For har jo lest at blått lys/farge er en healingfarge?
Jeg har alltid snakket til "ham" med respekt, men prøvd å være bestemt i forhold til å la meg være i fred. Dessverre har nok min egen usikkerhet gjort at jeg nok ikke har virket troverdig nok. Men kanskje en prest har nok tyngde til å overbevise denne ånden. Må le litt for meg selv her jeg sitter, når jeg prøver å høre meg selv ta den telefonen: Hei! Du, jeg lurte på om du kan komme hjem til meg å velsigne huset mitt fordi jeg har et spøkelse her som ikke vil gå over til den andre siden. You dig?