Vi kjøpte hus i april, og i dag når vi skulle opp på loftet for å strekke ledninger fant vi et bildet av et barn(ung gutt)
Selvfølgelig kan dette ha blitt gjenglemt av tidl.eiere.
Men jeg vet fra andre hus jeg har bodd i har vi funnet smykker, penger ol verdisaker i vegger, tak og grunnmur...slikt lagt igjen for å "betale" for seg.
Men aldri vært borti bilder, noen andre som har det?
Må sies at det ikke ligger igjen andre personlige eiendeler, og dette var et lite bildet(ingen ramme el)
Et slikt "mørkeloft" kalt kvist eller vind, ikke noe oppholdsrom og bildet var liksom lagt ned i isolasjonen. Vi har og så funnet mynt fra tidl.1900 tall, men i en annen del av huset.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Fant bilde på loftet...
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2006 20:33
- 18
- Har takket: 221 ganger
- Blitt takket: 162 ganger
- Fant bilde på loftet...
Noe ligger som regel alltid igjen.
Vi fant en del mellom plankene på loftet i forrige hus vi kjøpte, kjøpskontrakten av huset, forskjellige gjeldsbevis fra 1953 osv men ingen bilder. Dette har jo mest sannsynlig glidd ned mellom plankene/bordene.
Her ble det overrekket et bilde ved kjøpet, bildet er av huset når det var nytt og to i familien som bygget huset står i hagen. Huset har hatt noen eiere gjennom årene så om bildet er gått fra person til person eller om forrige eier fant det vet jeg ikke. Vi har funnet en del andre ting da, ute i den gamle utedoen/ badet.
Hva mener du med " betale" for seg?
Vi fant en del mellom plankene på loftet i forrige hus vi kjøpte, kjøpskontrakten av huset, forskjellige gjeldsbevis fra 1953 osv men ingen bilder. Dette har jo mest sannsynlig glidd ned mellom plankene/bordene.
Her ble det overrekket et bilde ved kjøpet, bildet er av huset når det var nytt og to i familien som bygget huset står i hagen. Huset har hatt noen eiere gjennom årene så om bildet er gått fra person til person eller om forrige eier fant det vet jeg ikke. Vi har funnet en del andre ting da, ute i den gamle utedoen/ badet.
Hva mener du med " betale" for seg?
Antall ord: 118
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.phpPssst, spis og vær glad!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Apr 2011 01:10
- 13
- Kjønn (valgfri): jente
- Lokalisering: i skogen
- Har takket: 6 ganger
- Blitt takket: 2 ganger
- - Fant bilde på loftet...
Hva mener du med " betale" for seg?[/quote]
Jeg er av samisk slekt, pappa har fortalt meg at når man bygger et hus så skal man betale for tomta til de underjordiske, naturåndene (kall de hva du vil)...i form av verdisaker som penger(mynt),smykker o.l.
-gjør man ikke det vil huset eller du bli rammet av ulykker, hjemsøkt.
Men om det er noe samene gjør eller andre vet jeg ikke, er slik jeg har lært.
Jeg er av samisk slekt, pappa har fortalt meg at når man bygger et hus så skal man betale for tomta til de underjordiske, naturåndene (kall de hva du vil)...i form av verdisaker som penger(mynt),smykker o.l.
-gjør man ikke det vil huset eller du bli rammet av ulykker, hjemsøkt.
Men om det er noe samene gjør eller andre vet jeg ikke, er slik jeg har lært.
Antall ord: 84
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2006 20:33
- 18
- Har takket: 221 ganger
- Blitt takket: 162 ganger
Ahaa, nå er jeg med
Jeg stussa litt over det der
Jeg stussa litt over det der
Antall ord: 11
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.phpPssst, spis og vær glad!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
Jeg har også hørt om det. Så når huset her ble bygget la jeg ned noen mynter i betongen i trappa :mozilla_smile:
Antall ord: 25
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Apr 2011 01:10
- 13
- Kjønn (valgfri): jente
- Lokalisering: i skogen
- Har takket: 6 ganger
- Blitt takket: 2 ganger
- - Fant bilde på loftet...
Arven skrev:Jeg har også hørt om det. Så når huset her ble bygget la jeg ned noen mynter i betongen i trappa :mozilla_smile:
Bedre å være førevar
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Nov 2009 19:13
- 15
- Kjønn (valgfri): Far
- Lokalisering: Skien
- Har takket: 5 ganger
- Blitt takket: 44 ganger
Jeg hadde et gammelt hus på Nesbyen i Hallingdal før, fra 1923. Og når jeg sku til å lage et nytt bad i 2etg og begynte å rive i veggene så fant jeg at bak tapet og plater i den ene veggen var det en dør(!) og bak denne et kott som var spikret igjen en gang på 60-tallet. Utrulig nok så hadde jeg ikke gjettet meg til at det var et kott der, takvinkler osv gjorde at jeg ikke tenkt på at det var et hulrom bak denne veggen. Inne i kottet var det faktisk til og med en taklampe, så kottet var et par kvm stort. Det eneste som fantes der inne var en gammel bjørk-never bolle med ca 1kg salt oppi. Det var også en sølvskje oppi saltet. Dette var trolig satt in og spikret igjen 1963 da huset var pusset opp. Siden huset hadde over middels mye aktivitet, regner jeg med at saltet var satt in som rensende for energiene. Enden på visa var at jeg fikk et større bad med enda en takvinkel!
Antall ord: 184
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
- - - Fant bilde på loftet...
Det er desverre vanskelig å vite om sånt kun er overtro eller faktisk har noe for seg.bittemu skrev:Bedre å være førevarArven skrev:Jeg har også hørt om det. Så når huset her ble bygget la jeg ned noen mynter i betongen i trappa :mozilla_smile:
Hva Naturkreftene skal med våre fysiske gjenstander aner jeg ikke, men kanskje det har noe for seg at man viser respekt ved å gjøre det, hindrer negative energier å bli værende der osv.
Antall ord: 85
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Det var nok ikke så uvanlig før i tida at man brukte alt man ikke trengte som isolasjon og fyllmasse.
Huset vårt er fra 1949, og vi har funnet mye rart under oppussing, riving og graving! Gamle klær støpt ned i gulv, aviser i veggene, og malingsspann, flasker og diverse søppel i bakken rundt huset.
Da Lilja-mannen rev en vegg i uthuset, der det tidligere var utedo, fant han en uåpnet tipakning med røyk, en lommebok i skinn og en bunke manneblader fra 1967. (De har vi ledd mye av )
Huset vårt er fra 1949, og vi har funnet mye rart under oppussing, riving og graving! Gamle klær støpt ned i gulv, aviser i veggene, og malingsspann, flasker og diverse søppel i bakken rundt huset.
Da Lilja-mannen rev en vegg i uthuset, der det tidligere var utedo, fant han en uåpnet tipakning med røyk, en lommebok i skinn og en bunke manneblader fra 1967. (De har vi ledd mye av )
Antall ord: 98
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Nov 2009 19:13
- 15
- Kjønn (valgfri): Far
- Lokalisering: Skien
- Har takket: 5 ganger
- Blitt takket: 44 ganger
- - - - Fant bilde på loftet...
Det er nok selve handlingen som teller her, ja.Moonstone skrev: Hva Naturkreftene skal med våre fysiske gjenstander aner jeg ikke, men kanskje det har noe for seg at man viser respekt ved å gjøre det, hindrer negative energier å bli værende der osv.
Antall ord: 45
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
Hide post links |