Drømmer, NDO & ut av kroppenKan noen hjelpe meg med tolkning av drømmen?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

SiljePedersen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Sep 2011 20:43
13
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 1 gang

Kan noen hjelpe meg med tolkning av drømmen?

Innlegg av SiljePedersen »

Noen som kan hjelpe meg med tolkning av denne drømmen? :D har drømt den flere ganger, og er vedlig nysgjerrig på om den prøver å si meg noe :) !

Drømmen startet med at jeg var på en strand med min søster. Det var veldig tåkete og alt rundt oss to var veldig uklart. alt var liksom grått. og veldig dårlig sikt. Fokuset var liksom kunn rundt meg os søsteren min. Det var mye små stein der blandet med sand.. Vi gikk ut i vannet, jeg følte glede i starten. Vannet var helt rolig og jeg mener å huske at vannet var litt uklart, men ikke så uklart at det var gromsette og mørkt. Etterhvert ble jeg skremt når bølgene i vannet bare ble større og større, og til slutt havnet søstren min under en av bølgene, når dette skjedde, forsvant bølgene og vannet ble stille igjen. Jeg holdt henne i hånden og jeg fikk følelsen av at hun druknet, selvom hun ikke gjorde motstand når hun var under vann, hun sto bare helt stille under vann. jeg husker bare jeg holdt henne i hånden, og dro henne opp igjen. Når jeg dro henne opp, begynte bølgene i bli høyere igjen. Jeg var aldri ordentlig redd, mer skremt. Etter jeg dro henne opp, så gikk vi bortover stranden, plutselig ble omgivelsene forandret. Alt ble grønt rundt oss, som om vi var i en skog. Søsteren min var ikke der lenger. Jeg gikk opp en liten skråning, og kom til et tre. Ned fra greinene til treet så hang det mange egg, jeg følte meg kjempegira og ble veldig.. kall det "lykkelig" når jeg så eggene.. jeg plukket mange av eggene,i håp om at det kanskje kunne bli fugleunger ut av de. jeg kjente at noen av eggene inneholdt et liv, mens noen var tomme.. Så tok jeg med meg eggene vidre også husker jeg ikke hva jeg gjorde med de, bare at jeg passet på de. fram til jeg snudde meg til høyre og oppdaget et bur.. der var det masse fugler inni, hva slags fugler aner jeg ikke.. Det var masse farger på de, men det var rød jeg la mest merke til. Buret var delt i to, den ene delen hadde en type fugler i seg og det andre var det en stor fugl. minnet meg litt om en ørn. jeg fikk følelsen av at jeg også var i buret. Foran buret var det en isbjørn.. og av en eller annen helt rar grunn, så følte jeg meg tiltrukket av denne isbjørnen. Som om jeg var forelsket i den.. helt merklig, så fikk jeg følelsen av at jeg ville sette de fri, fuglene og isbjørnen.. men før jeg rakk det, så våknet jeg.

Noen som har en liten anelse om hva den handler om? :)
Antall ord: 504

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pink_heaven

- Kan noen hjelpe meg med tolkning av drømmen?

Innlegg av Pink_heaven »

Interessant drøm må jeg si. Det kan være vanskelig for en utenforstående å tolke en drøm, men jeg kan da gjøre et forsøk. Husk at når man får tegn i drømmer om objekter, er det ofte slik at du må tolke objektene slik du tolker de selv, hvis du skjønner hva jeg mener.
Jeg fikk et veldig godt eksempel fikk jeg da jeg var hos et medium og fikk åndelig veiledning. Hun fortalte meg om sin bestefar, som døde da hun var ganske ung. Han var dement i sin siste periode av livet, og siden det kun er denne perioden hun husker fra han, forbinder hun han med demens. Så når hun leser noen og får opp et bilde av han, kan det ha noe med demens å gjøre.

Tilbake til tolkningen. Kan det hende at din søster har problemer og virkelig trenger deg i livet sitt nå? Kanskje du må passe på å være der litt ekstra for henne for tiden. Når det er hun som slukes av bølgene, kan det være at det er noe stort hun føler hun ikke har kontroll over kanskje.

Egg kan være et symbol på fruktbarhet, ikke nødvendigvis i direkte tilstand som at du vil snart få et barn, men kan være symbol på prosjekter du setter i gang som vil kunne få positiv utgang. Pass på de tomme eggene, skill mellom de prosjektene som vil få bra og dårlig resultat.

Det med at du føler du var inne i buret; føler du deg kanskje fanget på en eller annen måte? Får du ikke vist evnene dine virkelig på grunn av omstendighetene rundt deg som er i veien? Isbjørnen kan være symbol på noe som er vakkert og majestetisk på avstand, men noe du ikke vil komme for nær. Har du en person i livet ditt som kanskje har en veldig fin fasade og framstår som en vellykket person, kan det kanskje være farlig om du kommer for nærme vedkommende.

Håper dette ga deg noe svar, dette var mitt første forsøk på å tolke en annens drøm. Ikke tenk for mye på det om dette ikke stemmer, dette er bare inntrykk og bilder jeg fikk opp i hodet, det beste svaret får du nok om du spør selv. Spør om å få videre svar i en drøm. Eller du kan kanskje bruke en pendel på å få svar? Lykke til :)
Antall ord: 433

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SiljePedersen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Sep 2011 20:43
13
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av SiljePedersen »

Tusen takk for svar! Kan stemme dette med søstra mi i hvert fall. Hun har gått igjennom en tung periode med spisevegring så kan hende dette er det som menes :) Dette med dementhet som du snakket om høre ganske spennende ut! Til å være det første du har prøvd å tolke av noen andres drømmer så virker det som du har ganske peiling! :D hehe

Hvis du føler for det kan du godt prøve deg på denne også! :)

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... =3&t=23530
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Misen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Okt 2008 14:45
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Misen »

En strand symboliserer spiritualitet. På grunn av tåken kan det hende at du ikke klarer å se en person eller situasjon så klart som du burde. Småsteiner symboliserer både rivaler og at du er meget selvopptatt. Uklart vann kan bety følgende ting som uhell, sykdom, død, vold, tap av kjærlighet eller penger. (derav din søster kanskje)? Hvor rolig vannflaten er, kan si noe om hvordan du vil få det, hvis vannflaten er helt rolig vil du få det bra. Store bølger betyr en skjebnesvanger feil. Frykt kan bety usikkerhet eller fobier i ditt virkelige liv. Overvant du frykten i drømmen vil du også overvinne usikkerheten eller fobien i det virkelige liv. Plutselig frykt symboliserer uventet suksess. Går du gjennom en fin skog kan du få en liten periode med vanskeligheter. En skog kan også symbolisere din underbevissthet, eller at du ikke ser skogen for bare trær. Et tre symboliserer åndelig vekst eller seksuell tilfredsstillelse. Et egg kan være et tegn på fruktbarhet. Føler du glede i drømmen vil du oppleve positive ting i den nærmeste fremtid. Er du i et bur har du hemninger som gjør at du ikke kan leve slik du ønsker. Sitter fuglen i et bur har du ikke nok frihet selv, eller så lar du ikke noen av dine nærmeste få nok frihet. Fargen rød kan bety sinne, lidenskap, glede, krig, fødsel, vilje, mot, styrke, lyst, hevn, kjærlighet, suksess eller fare. En ørn symboliserer først og fremst makt, mens en isbjørn symboliserer forbedring.
Antall ord: 268
Når du innser at det aldri kan bli som det har vært,
kommer du deg videre i livet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Misen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Okt 2008 14:45
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Misen »

Tolkning av den andre drømmen din :

Som sagt så kan frykt bety usikkerhet eller fobier i ditt virkelige liv. Når det gjelder fjellet, har du har mange hindre du må forsere før du når ditt mål. Snø betyr stort sett hell. Om vinteren betyr snø suksess etter små problemer. En madrass betyr nye forpliktelser. Is kan også bety at du ikke viser nok følelser. Hvis noe smelter kan dette være et tegn på at noe eller noen vil forsvinne ut av livet ditt. Varme kan bety energi, arbeid, lidelse, følelser, lidenskap og seksualitet. Det mest sannsynlige er nok at du ønsker å få, eller gi ømhet og hengivelse. Når det kommer til hender er det viktig å legge merke til hvordan hendene er i en drøm. Generelt vil pene hender symbolisere at du vil bli fornøyd med noe. Skitne eller stygge hender symboliserer noe du ikke bør gjøre. Store hender symboliserer din vilje til å gå langt for å oppnå dine mål. Den høyre hånden symboliserer glede, og den venstre hånden symboliserer irritasjon. En delfin symboliserer intelligens. Den kan også bety at du har gjort ting riktig. Blir du jaget tyder det oftest på god helse. Å bli jaget kan også bety at du flykter fra noe i deg selv som du ikke vil se. Når det gjelder forfølgelse er dette en vanlig drøm og kan symbolisere et problem, en del av din personlighet, et mindreverdighetskompleks, eller en person du må bli kvitt. Drar forfølgeren innpå kan problemet øke, mens det motsatte vil skje hvis du blir kvitt forfølgeren.
Antall ord: 276
Når du innser at det aldri kan bli som det har vært,
kommer du deg videre i livet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links