Drømmer, NDO & ut av kroppenSøvnparalyse og lucid dreaming slitsomt

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

kaulitz
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 30 Des 2007 22:34
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: molde

Søvnparalyse og lucid dreaming slitsomt

Innlegg av kaulitz »

Hei! jeg har helt siden jeg gikk i 9. klasse opplevd både søvnparalyse og lucid dreaming.

I starten opplevde jeg søvnparalyse som svært skremmende, siden jeg ikke hadde helt clue på hva det var og hvordan jeg kunne kontrollere det. Tidligere opplevde jeg mye hallusinasjoner i form av ekle skapninger og merkelige lyder og musikk.¨
Nå virker det som om søvnparalysen kun består av lyd hallusinasjoner i form av høye lyder som blir forsterket. "hører" jeg en lyd som e.eks hyling under søvnparalysen blir den ekstremt forsterket som om hodet mitt skal eksplodere samtidig som at kroppen rister intenst, som om jeg faller gjennom en stor foss.

Jeg har ikke lenger en ekstrem trang til å bryte ut av søvnparalysen ved å røre på en finger eller nen tå. Jeg har etterhvert utviklet en teknikk der jeg bare bevisst sovner inn og havner rett inn i en lucid drøm.

Men det jeg virkelig lurer på er.. når jeg begynner med ristingen og de høye forsterkede lydene opplever jeg at dette er svært slitsomt. og jeg våkner ofte opp igjen og skal til å legge meg, og det samme skjer igjen. Hver gang jeg kommer inn i "the black" for så å komme inn i drømmen igjen er dette virkelig slitsomt, og kjeven min bruker ofte å være hoven/sliten når jeg våkner om morgenen. Når jeg våkner er det rett og slett som om jeg har gjennomgått en ekstrem treningsøkt.

Er det noen andre som opplever det sånn? og er det noe jeg kan gjøre for at det skal bli mindre slitsomt?
Antall ord: 284
-Karoline-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links