Driver ut onde ånder av huset sitt
Kim Are Stende lærer elevene sine hvordan de skal kommunisere med åndene.
I Gudbrandsdalen foregår det uforklarlige ting i flere hus. Nå er husrens blitt vanlig.
Hanne Stine Kind Publisert 09.10.2011 14:58.
Det er sommer. Kvelden er lys, lett og varm. I et boligfelt på Lillehammer er folk i ferd med å avslutte middagen og kjøre unger til fotballtrening.
Men i ett av husene er det ikke fullt så lett stemning.
– Jeg kjenner en spesiell kulde
Det er særlig mor i dette huset som blir plaga.
– Jeg har ikke jobba på mange år nå, og alt startet etter at vi flytta inn her for 10 år siden. Noe i huset tar all energien min, forteller hun.
Hun ønsker ikke å stå fram med navn av hensyn til barna.
Hva er det som plager deg her?
– Det er en spesiell kulde som kommer inn i huset. Jeg klarer nesten ikke gå opp trappa her. Det snører seg sammen. Av og til ser jeg også noe svart som fyker over gulvet.
Nå skal klarsynte Kim Are Stende prøve å hjelpe henne, og i dag har han med seg lærlinger på jobb.
De har fått en utfordring. Mens familien sitter i stua i 2. etasje, skal elevene gå gjennom hvert rom. De får ikke vite hva huseierne er plaget med. Nå skal de stole på sin egen intuisjon.
Elever i husrens
«På det meste hadde jeg seks telefoner om husrens på en dag. Jeg tror TV-serier som Åndenes makt og Jakten på den 6. sans gjør dette mer sosialt akseptert»
Kim Are Stende, klarsynt med mediumistiske evner
Huset er fra 1977. De som bor der er slitne av at det i lang tid har skjedd uforklarlige ting i rommene.
Fire ganger har de oppsøkt hjelp, også av en prest.
I dag skal Kim Are prøve å hjelpe dem, og han har med seg 10 voksne elever. Personer som skal lære hvordan de renser hus for tunge energier, ånder og avdøde som går igjen.
– I dag skal jeg lære dem å ta ut dårlige energier, også kalt hjemsøking, slik at de som bor i huset skal få en bedre hverdag, forteller Kim Are.
Behovet for "husrensere" har økt i Norge det siste året. Stadig flere personer ber om hjelp til å få ut ubehagelige ting fra huset sitt.
– Jeg merker at det er en stigende etterspørsel etter husrens. De siste åra har jeg hatt 20-30 oppdrag årlig. Men det siste året har jeg hatt nærmere 70 husbesøk, forteller Stende.
LES MER og SE VIDEO
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ NRK : Driver ut onde ånder av huset sitt
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- NRK : Driver ut onde ånder av huset sitt
Interessant sak, folk er blitt mer åpne for alternative løsninger på "inneklima" virker det som :mozilla_smile:
Antall ord: 18
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Jan 2010 21:43
- 14
- Blitt takket: 2 ganger
- - NRK : Driver ut onde ånder av huset sitt
Det er det jeg sier; disse varmepumpene er ikke bra... De gir slike kalde gufs...jeditrond skrev:Interessant sak, folk er blitt mer åpne for alternative løsninger på "inneklima" virker det som :mozilla_smile:
Antall ord: 35
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- - - NRK : Driver ut onde ånder av huset sitt
He, he, min varmepumpe funker omvendt, det kommer varme "gufs". Men det kan jo være at noen har glemt å trykke på oppvarming etter en sommer med varmepumpe som airconditionmarius'en skrev:Det er det jeg sier; disse varmepumpene er ikke bra... De gir slike kalde gufs...jeditrond skrev:Interessant sak, folk er blitt mer åpne for alternative løsninger på "inneklima" virker det som :mozilla_smile:
Antall ord: 68
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Jan 2010 21:43
- 14
- Blitt takket: 2 ganger
- - - - NRK : Driver ut onde ånder av huset sitt
Ja, kjører en aircondition om vinteren kan det fort spøke i svært mange hus rundt omkring. hehe.jeditrond skrev:He, he, min varmepumpe funker omvendt, det kommer varme "gufs". Men det kan jo være at noen har glemt å trykke på oppvarming etter en sommer med varmepumpe som airconditionmarius'en skrev:Det er det jeg sier; disse varmepumpene er ikke bra... De gir slike kalde gufs...jeditrond skrev:Interessant sak, folk er blitt mer åpne for alternative løsninger på "inneklima" virker det som :mozilla_smile:
Antall ord: 90
Hide post links |