Meg og samboeren har nettopp flyttet til en kjellerleilighet. Jeg var litt usikker på om vi skulle ta i når vi fikk leiligheten, men prisen var lav, og beliggenheten fantastisk, så jeg bestemte meg for å ignorere denne usikkerheten. Vi malte og styrte på, og etterhvert har det blitt ganske koselig her. Det er bare denne uforklarlige frykten jeg ofte føler her. Ubehaget.
Vi har bodd her en måned nå, og har store problemer med å få sove. Ofte våkner jeg og er livredd, uten noen god forklaring. Om jeg må på do om natten, må jeg alltid stålsette meg før jeg klarer dette. Nå har også samboeren, som er den absolutte kritikeren (han som alltid ler høyt og lenge av spøkelsesteorier og lignende) begynt å våkne midt på natten, livredd. Han blir ofte liggende våken i flere timer og kaldvette. Ingen av oss har sett noe uforklarlig, eller hørt lyder. Det er kun dette, denne redselen. Jeg har så lyst å kunne føle meg trygg i mitt nye hjem, dette sliter på oss begge!
Jeg føler også jeg må nevne at jeg over flere år nå har opplevet noe som jeg tror er paralysesøvn. Disse har vanligvis artet seg ganske fredlig for meg, jeg drømmer at jeg sover, jeg våkner av at det er noen i rommet med meg. Dette kan være folk jeg kjenner, nære eller ikke, eller fremmede innimellom. Jeg klarer ikke å bevege meg, og dette er ubehagelig. Ofte forteller disse menneskene meg ting, små beskjeder eller lengre samtaler, om jeg klarer å snakke da. Ofte forsøker jeg å "våkne" når jeg forstår at jeg sannsynligvis sover. Noen ganger tror jeg at jeg våkner fra disse drømmene, åpner øynene og finner meg selv paralysert igjen, noen ganger aleine, andre ganger ikke. Disse drømmene er ubehagelige, men ikke direkte skremmende. Det er lenge mellom drømmene, ofte år.
Jeg har imidlertidig etter å ha flyttet her hatt flere slike drømmer, og alle gangene har de samme to personene gått igjen. De skremmer meg noe fælt, og spesielt en av dem virker ikke særlig hyggelig. Sist sto denne personen helt borte med sengen min, og stirret på meg. Ingen av dem sier noe. Jeg forsøker å få dem til å la meg være i drømmen, men klarer ikke å snakke. Jeg forsøker å våkne. Noen ganger klarer jeg å våkne, bare for å oppdage at jeg sover alikevel, og at de er der enda. Dette kan skje ett par ganger før jeg faktisk våkner, og er livredd. Disse drømmene føles så ekte at jeg har problemer med å skille dem fra virkeligheten.
Jeg aner ikke om dette har noe med leiligheten å gjøre, eller bare er et utslag av det stresset jeg føler rundt dette. Om det er slik, vil det forsvinne når jeg føler meg trygg igjen, håper jeg.
Er det noen som har noen ide om hva jeg kan gjøre? For noe skal gjøres, jeg vil ha et hjem jeg kan føle meg trygg i!
Aoril
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ håper noen kan hjelpe
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Sep 2011 17:06
- 13
- Kjønn (valgfri): kvinne
- Lokalisering: Bergen
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Sep 2011 00:55
- 13
- håper noen kan hjelpe
Hei Aoriel, Det finnes flere grunner for drømmene dine. Jeg har selv hatt sånne "drømmer" bare at jeg har halvsovet. Det at det spøker der er det ingen tvil om. Har du opplevd noe skremmende som f.eks lyder fra rom du vet ingen er i. Ting som flytter seg, eller elektroniske ting som stereo osv som skrur seg på av seg selv ? Angående drømmene dine igjen så kan det være at det enten er de som går igjen der som kommer til deg i drømmene, Eller at du føler på deg at noen står og kikker på deg hver gang du sover at du rett og slett bare drømmer om dette fordi du kjenner frykten ellers som du sier. Jeg foreslår at du tar kontakt med et Medium og hører med de om de kan gjøre noe med det, for at spøkelsene gir deg og samboeren din da vet vi jo at de er jo ikke snille de som går igjen der. Vi har selv tatt kontakt med et medium/healer som forklarte oss alt på tlf hvordan huset vårt så ut, hvordan det var før, hvordan gata var før osv og MERK DEG at dette var før Google maps street view. Kan godt gi deg navn og nummer til han i og med at vedkommende faktisk "hjelper" folk med sin gave. Om du skulle være interesert så er det bare og si ifraAoril skrev:Meg og samboeren har nettopp flyttet til en kjellerleilighet. Jeg var litt usikker på om vi skulle ta i når vi fikk leiligheten, men prisen var lav, og beliggenheten fantastisk, så jeg bestemte meg for å ignorere denne usikkerheten. Vi malte og styrte på, og etterhvert har det blitt ganske koselig her. Det er bare denne uforklarlige frykten jeg ofte føler her. Ubehaget.
Vi har bodd her en måned nå, og har store problemer med å få sove. Ofte våkner jeg og er livredd, uten noen god forklaring. Om jeg må på do om natten, må jeg alltid stålsette meg før jeg klarer dette. Nå har også samboeren, som er den absolutte kritikeren (han som alltid ler høyt og lenge av spøkelsesteorier og lignende) begynt å våkne midt på natten, livredd. Han blir ofte liggende våken i flere timer og kaldvette. Ingen av oss har sett noe uforklarlig, eller hørt lyder. Det er kun dette, denne redselen. Jeg har så lyst å kunne føle meg trygg i mitt nye hjem, dette sliter på oss begge!
Jeg føler også jeg må nevne at jeg over flere år nå har opplevet noe som jeg tror er paralysesøvn. Disse har vanligvis artet seg ganske fredlig for meg, jeg drømmer at jeg sover, jeg våkner av at det er noen i rommet med meg. Dette kan være folk jeg kjenner, nære eller ikke, eller fremmede innimellom. Jeg klarer ikke å bevege meg, og dette er ubehagelig. Ofte forteller disse menneskene meg ting, små beskjeder eller lengre samtaler, om jeg klarer å snakke da. Ofte forsøker jeg å "våkne" når jeg forstår at jeg sannsynligvis sover. Noen ganger tror jeg at jeg våkner fra disse drømmene, åpner øynene og finner meg selv paralysert igjen, noen ganger aleine, andre ganger ikke. Disse drømmene er ubehagelige, men ikke direkte skremmende. Det er lenge mellom drømmene, ofte år.
Jeg har imidlertidig etter å ha flyttet her hatt flere slike drømmer, og alle gangene har de samme to personene gått igjen. De skremmer meg noe fælt, og spesielt en av dem virker ikke særlig hyggelig. Sist sto denne personen helt borte med sengen min, og stirret på meg. Ingen av dem sier noe. Jeg forsøker å få dem til å la meg være i drømmen, men klarer ikke å snakke. Jeg forsøker å våkne. Noen ganger klarer jeg å våkne, bare for å oppdage at jeg sover alikevel, og at de er der enda. Dette kan skje ett par ganger før jeg faktisk våkner, og er livredd. Disse drømmene føles så ekte at jeg har problemer med å skille dem fra virkeligheten.
Jeg aner ikke om dette har noe med leiligheten å gjøre, eller bare er et utslag av det stresset jeg føler rundt dette. Om det er slik, vil det forsvinne når jeg føler meg trygg igjen, håper jeg.
Er det noen som har noen ide om hva jeg kan gjøre? For noe skal gjøres, jeg vil ha et hjem jeg kan føle meg trygg i!
Aoril
Endret: Reparert "quote / sitat" tagger. Admin
Antall ord: 796
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Sep 2011 17:06
- 13
- Kjønn (valgfri): kvinne
- Lokalisering: Bergen
- håper noen kan hjelpe
Tusen takk for svar . Det er ingen rare lyder, ikke ting som flytter seg eller dører som åpner seg eller noe. Kun denne frykten uten noen rasjonell grunn.Så du hadde de samme problemene? Hvordan gikk det med deg? Jeg er intressert i navn og nr til dette mediumet du nevnte, bare pm meg . Vet du om dette er dyrt? Er kun en fattig student.
Mvh Aoril
Mvh Aoril
Antall ord: 68
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |