camillah skrev:Ah takk for forklaring..
Men hvis elenin/ og eller niburu stemmer, er det ikke rart da at den fortsatt er skjult? Ville e
Ikke en rekke hobby astronomer sett den nå?
"Elenin" er såvidt jeg har forstått det en "kjent" komet som ble oppdaget av russerne i 2010. En relativt liten (3-4 km) og ufarlig en. Det det blir spekulert i er jo om den kan påvirke jordas tyngdekraft (hvis jeg ikke har misforstått totalt?
).
Ellers er jeg litt forvirret ifht Elenin/ Nibiru,- hvorvidt det menes at dette er ett og samme objekt eller om man snakker om to forskjellige himmellegemer.
Nibiru skal visstnok være noe gedigent som skal kræsje, eller nesten-kræsje med jorda og utslette verden slik vi kjenner den, det er vel noen spådommer av ukjent opphav som har forutsett dette? Og så passet det vel bra at det ble oppdaget en komet (Elenin) som opererer i vårt solsystem, som
muligens kan ha betydning for jordskjelvaktivitet..?
Jeg har ramlet av lasset for lenge siden.
Nibiru sies å ikke kunne sees fordi den er en brun dverg eller noe sånt som ikke er "synlig", den skal være 4 ganger større enn jorda og kalles også "PlanetX". Den skal være bosatt av "Annunakiere" som visstnok har vært på jorda tidligere.
Mens Nibiru blir linket til Maya-profetiene og "verdens undergang" i 2012 er Elenein altså en reell komet som man ikke kjenner helt til konsekvensene av. Tror jeg.
Edit; skriveleif