Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKveldstur i nord Troms

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
xtidyx
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Okt 2007 03:15
17
Kjønn (valgfri): Ganjaman =)
Lokalisering: Skjervøy
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 3 ganger

Kveldstur i nord Troms

Innlegg av xtidyx »

Jeg og en kamerat (BT) har nylig vært å gått kveldstur på skattøra på Skjervøy. Startet turen ca 23:00 og begynte å gå langs en kultursti. Vi hadde kanskje gått 500 meter før vi merket at noe var galt. BT stoppet opp bak meg, mens jeg gikk noen hundre meter videre før jeg plutelig ser en skikkeli gå forbi meg i sidesynet og jeg trodde det var BT, men i det jeg ser mot skikkelsen var den borte og jeg snur meg for å se etter han. Han sto noen hundre meter bak meg, så han var det ikke.

Jeg snudde brått og gikk tilbake til han å forklarte dette. Vi er begge skeptikere, men utelukker ingenting likevell. Vi stod en stund å funderte på hva dette kunne være, men skjøv det raskt under matta og gikk videre. Etter et par minutter begynte vi begge å se små lysglimt fra forskjellige steder et stykke unna oss. Nyskjerrige som vi er så gikk vi mot det, men konkluderte raskt med at vi var alene. Vi stoppet opp en god stund og lyttet til naturen da vi begge hørte et bestemt "GÅ" bak oss og da vi snudde oss for å se var det ingen der.
Jeg kjente gåsehuden skjøt fart i hele kroppen av denne stemmen, men vi ble stående en stund til. Klokken begynte og nerme seg 00:00 så vi ble enig om å gå tilbake til bilen.
Hele tiden mens vi gikk mot bilen følte vi på oss at det var noen bak oss, men så aldri noen når vi snudde oss.

Ikke før vi var framme med bilen hørte vi noen gå bak oss med raske tunge skritt.
Vi så aldri noen personer i nærheten og siden vi bor i en liten kommune er det ikke mange turgåere på mandagsnatt (spesielt ikke siden vi aldri så noen).

Ble ikke direkte redd av hendelsen, men mer nyskjerrig på hva det kan være, så til helgen samles vi 5 stk der for å undersøke dette nærmere.

Hva kan dette være?
Det er jo snakk om flere tusen år gamle spor etter bosetning der, så jeg lurer på om det kan ha noen sammenheng :mozilla_tongue:
Har også googlet litt info om plassen så dere kan sette dere inn i dette litt lettere.
Linker under:

http://home.online.no/~olekr-jo/Sommerlandet.htm
http://www.ntrm.no/forsiden/museumsbuti ... n_historie
http://ntrm.no/forsiden/prosjekter/kult ... jervoey__1

Vil gjerne ha synspunkter fra alle, skeptikere og troende osv... :mozilla_smile:
Antall ord: 435
Det finns mere mellom himmel og jord en man tror.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Kveldstur i nord Troms

Innlegg av Nephandi »

Høres utrolig spennende ut da. De lysglimtene kan være orber, disse er forbundet med overnaturlige fenomener. På meg kan det høres ut som om dere hadde kontakt med en Ånd eller to, men det er vanskelig å si sikkert. Uansett så er det en spennende historie da, takk for at du delte den.
Antall ord: 55
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Upadiel
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Jul 2011 21:15
13
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Aller helst under dyna
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- Kveldstur i nord Troms

Innlegg av Upadiel »

Kjempespennende, men jeg syntes det hørtes litt skummelt ut. 8-[

Det jeg tenker, er at dere egentlig ikke var velkomne der, og at "noen" prøvde å skremme dere litt vekk? Klart det ikke funket, men kanskje det er å leke litt med ilden å dra dit så mange..? På en annen side, så er det jo spennende hva dere kommer frem til...! :-)
Antall ord: 60
Ikke bar vær i live, men lev! :sunny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Kveldstur i nord Troms

Innlegg av Arven »

Det er nærliggende å tro at dere opplevde ånder som henger igjen etter de bosetningene som var der. Veldig spennende å lese det du skriver. Du må komme med en oppfølger etter helga da, så vi får høre om dere opplevde noe mer.
Antall ord: 45
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
xtidyx
Nybegynner
Nybegynner
17

- Kveldstur i nord Troms

Innlegg av xtidyx »

Takk for hyggelige svar =)
Tror også det var noe der som ikke ønsket oss velkommen der, men nyskjerrigheten tok overhånd. Har fått lånt meg et kamera som jeg skal bruke til å filme litt fra helgen, så vi får se om det dukker opp noe spennende. La med linker i forrige innlegg siden jeg mener det er essensielt med litt bakgrunnsinformasjon fra stedet (og for at det skal bli enklere for dere og sette sammen en mening om dette). Det gjør det lettere for min del å tolke hele greia hvertfall. Har vært idag på befaring i området på dagen mens det var lyst ute for å gjøre meg litt bedre kjent i området. Tror det er like viktig me godt forhåndsarbeid som hva man gjør på stedet.

Vi har heldigvis Fredag og Lørdag ledig, så det dobbler sjangsene for å oppleve noe.
Oppfølger fra helga er det første jeg skal legge ut :mozilla_smile:
Er relativt ny innen dette, så jeg kan ikke så mye om sånt, men prøver meg fram (forskiktig i et rolig tempo). Skal se om vi ikke får tatt noen stillbilder også som jeg kan legge ut =)
Antall ord: 205

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
13

- Kveldstur i nord Troms

Innlegg av Nephandi »

Ofte så betyr ikke Åndelig aktivitet at Åndene forsøker å skremme noen vekk. Men uansett så er det som oftest ikke farlig, det er veldig få Ånder sterke nok til å skade folk selv om de øønsker det og i værste fall så blir mann slapp og får litt hodepine av aggresive Ånder i nærheten noe som er helt greit når man bare kan dra igjen når man har fått nok. Jeg sier selfølgelig ikke at man skal leke med det Åndelige og ikke ta det på alvor, det jeg sier er at det som oftest ikke er farlig, dog det er kanskje uhøfelig å traske rundt i Ånders områder uten deres godkjenning, men av og til så trenger man bare å finne ut mer.
Antall ord: 131
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
xtidyx
Nybegynner
Nybegynner
17

- - Kveldstur i nord Troms

Innlegg av xtidyx »

Nephandi skrev:Ofte så betyr ikke Åndelig aktivitet at Åndene forsøker å skremme noen vekk. Men uansett så er det som oftest ikke farlig, det er veldig få Ånder sterke nok til å skade folk selv om de øønsker det og i værste fall så blir mann slapp og får litt hodepine av aggresive Ånder i nærheten noe som er helt greit når man bare kan dra igjen når man har fått nok. Jeg sier selfølgelig ikke at man skal leke med det Åndelige og ikke ta det på alvor, det jeg sier er at det som oftest ikke er farlig, dog det er kanskje uhøfelig å traske rundt i Ånders områder uten deres godkjenning, men av og til så trenger man bare å finne ut mer.
Er enig med deg der =)
skal vise respekt for alt, også de døde...
Antall ord: 147

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Lodve
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Jun 2010 10:23
14
Har takket: 1 gang

- - Kveldstur i nord Troms

Innlegg av Lodve »

xtidyx skrev:Har fått lånt meg et kamera som jeg skal bruke til å filme litt fra helgen, så vi får se om det dukker opp noe spennende.
Anything to report?
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
13

- Kveldstur i nord Troms

Innlegg av Nephandi »

Ja det lurer jeg også på, noe nytt å rapportere? Jeg venter i spenning på mer om dette for det var veldig interesant.

Slik jeg ser det så er Ånder like mye folk som fysiske mennesker er. Jeg mener de fortjener like mye respekt og omtanke som fysiske menensker og jeg kan ikke fodra medier som kaster Ånder ut som ikke vil gå for at fysiske mennesker skal føle seg bedere. Ja for all del tilby dem å gå inn i lyset, hjelp dem hvis det er dette de ønsker, og mange ønsker dette, men ikke tving dem. Hvis Åndene ønsker å fortsette å være her på dette planet, eller de er ikke menneskelige Ånder som kommer fra naturen rundt et sted, så har de like mye rett til å være her som vi fysiske mennesker har.

Ok min lille mini rant er over nå. :P
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links