Universet & dets hemmeligheter ⇒ Lysfenomen på himmelen ser ut som et kors.
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Aug 2009 11:28
- 15
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Møre og Romsdal
- Blitt takket: 6 ganger
Lysfenomen på himmelen ser ut som et kors.
Hørte om dette på tv2 nyhetene forleden.Forskere kunne ikke gi noe svar på hva dette var. Har ikke hørt/lest mere ang.dette. Noen som har?
Antall ord: 29
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Re: Lysfenomen på himmelen ser ut som et kors.
Antall ord: 15
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Re: Lysfenomen på himmelen ser ut som et kors.
Hehe..da er det isåfall et opp-ned kors, ser det ut som.
Hele greia var vel at 2 kometer/astroider krysset hverandre eller kolliderte?
Hele greia var vel at 2 kometer/astroider krysset hverandre eller kolliderte?
Antall ord: 26
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Aug 2011 19:08
- 13
- Lysfenomen på himmelen ser ut som et kors.
Hei!til deg som lurer på dette korset:) jeg kan ikke noe om fenomener og sånt,men en ting vet jeg. I Bibelen,som jeg tror er Guds ord,står det noe om de siste dager. Da skal d vises tegn på himmelen,i sol stjerner og måne! For jeg tror at Jesus Kristus den korsfestede og oppstandne, kommer igjen og han kommer igjen og Han kommer snart! Vi kan spekulere på naturfenomer til gi blir grønne,men til syvende og sist handler d om hva vi velger å tro,tro på! Tro på store fenomener som ikke kan forklares eller tro på en levende,skapende og allmektig Gud,som har laget alt og så fantastisk underfundig,for at gi IKKE skal finne alle svarene,men nemlig søke Han som er opphavet til ALT og som kan gjøre mere enn ALT:) En Gud som har en plan med alt,selv om vi ikke forstår d akkurat nå! Så har han lovet at ALT en dag skal gjenopprettes og settes i rette stand! Da vil vi få de da vil vi få svar på alt,som vi nå IKKE skjønner:) Hva velger DU å tro...?
Antall ord: 200
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Jeg velger å IKKE tro på det du beskriver her, ganske enkelt.
For det første er det kun EN av FLERE dommedagshistorier og profetier, så hvorfor skal akuratt denne være mer plausibel enn andre?
Jeg vet at Kristne går rundt å venter på at dette skal skje, slik at de rettferdiggjør deres tro og blir "løftet til høyere sfærer", 1000 år med fred, nytt Jerusalem og alt det der, men det fører til at de faktisk LETER etter tegn hele tiden som skal passe inn enten det faktisk gjør det eller ikke.
Passer det ikke, så skal det.
For det første er det kun EN av FLERE dommedagshistorier og profetier, så hvorfor skal akuratt denne være mer plausibel enn andre?
Jeg vet at Kristne går rundt å venter på at dette skal skje, slik at de rettferdiggjør deres tro og blir "løftet til høyere sfærer", 1000 år med fred, nytt Jerusalem og alt det der, men det fører til at de faktisk LETER etter tegn hele tiden som skal passe inn enten det faktisk gjør det eller ikke.
Passer det ikke, så skal det.
Antall ord: 105
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Jan 2005 22:41
- 19
- Lokalisering: streifdyr
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 20 ganger
For meg ser det mer ut som et romskip. Kanskje et moderskip til en av rasene som kommer på besøk i nær framtid?
Edit; nei foresten....bare 145 meter. Da er det litt mindre enn et moderskip.
Edit nr.2; Nå roter jeg.... det er visst KJERNEN som er 145 meter. Da er ikke skipet så lite likevel...
Edit; nei foresten....bare 145 meter. Da er det litt mindre enn et moderskip.
Edit nr.2; Nå roter jeg.... det er visst KJERNEN som er 145 meter. Da er ikke skipet så lite likevel...
Sist redigert av Gaute på 27 Aug 2011 21:49, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 60
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 22:17
- 19
- Kjønn (valgfri): Gammal røy
- Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
- Har takket: 455 ganger
- Blitt takket: 1355 ganger
- - Lysfenomen på himmelen ser ut som et kors.
(Min utheving)bettina80 skrev:Hei!til deg som lurer på dette korset:) jeg kan ikke noe om fenomener og sånt,men en ting vet jeg. I Bibelen,som jeg tror er Guds ord,står det noe om de siste dager. Da skal d vises tegn på himmelen,i sol stjerner og måne! For jeg tror at Jesus Kristus den korsfestede og oppstandne, kommer igjen og han kommer igjen og Han kommer snart! Vi kan spekulere på naturfenomer til gi blir grønne,men til syvende og sist handler d om hva vi velger å tro,tro på! Tro på store fenomener som ikke kan forklares eller tro på en levende,skapende og allmektig Gud,som har laget alt og så fantastisk underfundig,for at gi IKKE skal finne alle svarene,men nemlig søke Han som er opphavet til ALT og som kan gjøre mere enn ALT:) En Gud som har en plan med alt,selv om vi ikke forstår d akkurat nå! Så har han lovet at ALT en dag skal gjenopprettes og settes i rette stand! Da vil vi få de da vil vi få svar på alt,som vi nå IKKE skjønner:) Hva velger DU å tro...?
Er ikke dette ganske selvmotsigende? Eller kanskje rettere sagt; det samme?
Antall ord: 215
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
http://halvvill.blogspot.com/
http://halvvill.blogspot.com/
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
Jeg syns dette lysfenomenet ligner på den gaffelen som sånne knallrøde smådjevler alltid holder i hånda :mozilla_smile: . Hvis Gud som allmektig ville gi oss et tegn i form av et kors er jeg ganske sikker på at Han ville gjort det tydeligere og større enn snaue 200 meter i lengde.
Er nok en kollisjon ja, men et flott skue ! Jeg blir alltid så imponert og ydmyk over størrelsene der ute jeg. Denne oppsto 145 millioner kilometer fra oss og det regnes som nært ...
Er nok en kollisjon ja, men et flott skue ! Jeg blir alltid så imponert og ydmyk over størrelsene der ute jeg. Denne oppsto 145 millioner kilometer fra oss og det regnes som nært ...
Antall ord: 91
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Jan 2005 22:41
- 19
- Lokalisering: streifdyr
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 20 ganger
Det var visst Kjernen som var 145 meter, jeg leste feil. Men det blir ikke så voldsomt stort likevel...bare en liten kilometer bredt. Det blir større boller å forholde seg til når Nibiru banker på døra....med sin 3 ganger så store kropp som JordaArven skrev:Jeg syns dette lysfenomenet ligner på den gaffelen som sånne knallrøde smådjevler alltid holder i hånda :mozilla_smile: . Hvis Gud som allmektig ville gi oss et tegn i form av et kors er jeg ganske sikker på at Han ville gjort det tydeligere og større enn snaue 200 meter i lengde.
Antall ord: 141
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 27 Jun 2008 16:57
- 16
- Har takket: 78 ganger
- Blitt takket: 186 ganger
Se der ja, ikke noe mer guddommelig enn at vitenskapen kan forklare det,men vår uvitenhet er vel bare en del av den menneskelige utviklingen...
Antall ord: 26
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Hva JEG velger å tro er iallefall at DU er veldig overbevist, frelst og veldig håpefull.bettina80 skrev:Hei!til deg som lurer på dette korset:) jeg kan ikke noe om fenomener og sånt,men en ting vet jeg. I Bibelen,som jeg tror er Guds ord,står det noe om de siste dager. Da skal d vises tegn på himmelen,i sol stjerner og måne! For jeg tror at Jesus Kristus den korsfestede og oppstandne, kommer igjen og han kommer igjen og Han kommer snart! Vi kan spekulere på naturfenomer til gi blir grønne,men til syvende og sist handler d om hva vi velger å tro,tro på! Tro på store fenomener som ikke kan forklares eller tro på en levende,skapende og allmektig Gud,som har laget alt og så fantastisk underfundig,for at gi IKKE skal finne alle svarene,men nemlig søke Han som er opphavet til ALT og som kan gjøre mere enn ALT:) En Gud som har en plan med alt,selv om vi ikke forstår d akkurat nå! Så har han lovet at ALT en dag skal gjenopprettes og settes i rette stand! Da vil vi få de da vil vi få svar på alt,som vi nå IKKE skjønner:) Hva velger DU å tro...?
Hvorfor "venter" du på dette?
Jeg synes egentlig at livet kan være innholdsrikt nok her på jorden også, jeg.
Hvis man går og venter på en slik stor hendelse og et etterliv, så lurer jeg på hvor gøy man egentlig tar seg frihet til å ha det når man først lever.
Dessuten tror jeg ting er mer komplekst sammensatt enn som så; at vi skal kunne pakke det helt ned til Gud. Trenger det være en skaper? Kan ikke ting ha oppstått helt av seg selv, eller for den saks skyld alltid ha vært her, og er det sikkert at vi i det hele tatt er her, eksisterer, eller om vi ikke bare er en blott idé i en annen manns hode? Eller kanskje universet er et hologram? Kanskje romvesener der ute har plantet oss på jorda, men at det bare er de som har kontakt med Gud? Kanskje Gud ikke finnes, og kanskje Gud er en neger? Eller en negresse? Eller kanskje Gud er en dromedar? Hva om Gud er oss? Hva om vi alle er Gud, og at vi har skapt oss selv? Hva om vi bare er et resultat av Big Bang, og at dette oppsto fra intet, uten vilje eller noen som helst form for intensjon? Hva om Darwin hadde rett om artenes opprinnelse og utvikling? Tenk hvis menneskene oppfant idéen om Gud? Hva om vi har tatt feil hele tiden? Hva, hvem og hvor er Gud?
Som du sier: Det er så mye vi ikke skjønner. Hvorfor tror du at vi noen gang vil få svar på det?
Og er det viktig?
Antall ord: 494
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Aug 2011 19:08
- 13
en ting lurer jeg velig på....!!!! hvorfor er det at HVER gang men nevner Gud eller i HVERT fall navnet JESUS KRISTUS så får msn en sånn volsom reaksjon. Og den er so regel IKKE postiv... dere har ikke tenkt litt på det da...??? For hvis dere ikke tror på noe av det, HVORFOR la seg provosere..?? Hvorfor gidde å bry seg....??? For vi ALLE tror på noe, uansett om d er bare dette livet, kjærligheten, ufoer, seg selv eller andre ting! For hvis vi tar vekk ordet tro,så står vi blanke tilbake....da er det jo ingen mening med dette livet heller... eller...??? Hvor hvis du ikke engang har tro på deg selv hva blir du da...??? Et null!!!
Dette livet er nemlig fundamentert på det å tro! Det er jo det som driver mennesket fremover, å tro på at noe lar seg gjøre, lar seg finne svar på og at resulatet blir bra!!!! Så da må jeg fatisk tillegge at en ateist må ha større tro enn det jeg har! For hvis det ikke er en mening/sannhet der ute,da er vi bare noen null alle sammen som vandrer rundt uten mening og mål. Som en haug med dummies som ikke skjønner noen ting eller er verdt noenting! Men det er jo nettopp det, vi ALLE føler at vi er verdt noe i mere eller mindre grad. Vi ønsker ALLE å ha et mål å strebe frem imot, som gir oss en slags hvile eller tilfredshet!!!
For det er lagt ned i ALLE mennesker å tro, et tomrom, hvor vi ikke kan svare på alt eller kontrollere alt, fordi Gud vil at vi skal søke Han Hvorfor gidder i det hele tatt vitenskapen bruke så mye tid og energi på å finne svar, hvis det ikke ligger i dens natur å ha tro på at man SKAL finne et svar...??? :mozilla_cool:
Dette livet er nemlig fundamentert på det å tro! Det er jo det som driver mennesket fremover, å tro på at noe lar seg gjøre, lar seg finne svar på og at resulatet blir bra!!!! Så da må jeg fatisk tillegge at en ateist må ha større tro enn det jeg har! For hvis det ikke er en mening/sannhet der ute,da er vi bare noen null alle sammen som vandrer rundt uten mening og mål. Som en haug med dummies som ikke skjønner noen ting eller er verdt noenting! Men det er jo nettopp det, vi ALLE føler at vi er verdt noe i mere eller mindre grad. Vi ønsker ALLE å ha et mål å strebe frem imot, som gir oss en slags hvile eller tilfredshet!!!
For det er lagt ned i ALLE mennesker å tro, et tomrom, hvor vi ikke kan svare på alt eller kontrollere alt, fordi Gud vil at vi skal søke Han Hvorfor gidder i det hele tatt vitenskapen bruke så mye tid og energi på å finne svar, hvis det ikke ligger i dens natur å ha tro på at man SKAL finne et svar...??? :mozilla_cool:
Antall ord: 319
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
Jo jeg har tenkt på det og svaret ligger desverre i enkelte kristne som prøver å tre Bibelen ned over hodet på andre, som fordømmer de som ikke deler den kristne oppfatningen og viser liten respekt for at andre som velger å tro på noe annet.
Jeg sier ikke at det gjelder deg, men det er sånn her som overalt ellers, at det de få gjør, går ut over alle. Det er veldig synd, for mye av den kristne troen er fantastisk og godt og de fleste kristner er flotte tolerante mennesker.
De fleste her inne har klare meninger om hva de tror på og de fleste har brukt flere år på å komme til den overbevisningen de har.
Det er fint at du står støtt i den troen du har og at du har funnet det som er riktig for deg, men det betyr ikke at det er rett for andre og det må respekteres.
Jeg kan ikke se at du har fått så voldsom reaksjon på det du har skrevet her. Dette er et forum for det paranormale, for ulike oppfatninger, overbevisninger og religioner og man må regne med å få kommentarer og at det kan bli stilt spørsmål ved det man skriver her inne. Det er jo hele poenget ikke sant !?
Jeg sier ikke at det gjelder deg, men det er sånn her som overalt ellers, at det de få gjør, går ut over alle. Det er veldig synd, for mye av den kristne troen er fantastisk og godt og de fleste kristner er flotte tolerante mennesker.
De fleste her inne har klare meninger om hva de tror på og de fleste har brukt flere år på å komme til den overbevisningen de har.
Det er fint at du står støtt i den troen du har og at du har funnet det som er riktig for deg, men det betyr ikke at det er rett for andre og det må respekteres.
Jeg kan ikke se at du har fått så voldsom reaksjon på det du har skrevet her. Dette er et forum for det paranormale, for ulike oppfatninger, overbevisninger og religioner og man må regne med å få kommentarer og at det kan bli stilt spørsmål ved det man skriver her inne. Det er jo hele poenget ikke sant !?
Antall ord: 220
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 27 Jun 2008 16:57
- 16
- Har takket: 78 ganger
- Blitt takket: 186 ganger
bettina80,det er vel ikke så merkelig at enkelte blir provosert og reagerer når du er så bastant i dine meninger, du må vel regne med en reaksjon når du påstår at dommedagen er nær og at det kun er tro som er det avgjørende for om et mennesket har en verdi eller ikke.
Ikke det at jeg bryr meg så mye om hva du tror på, du kunne gjerne byttet ut Jesus med en annen,det forandrer egentlig ingen ting,for meg blir tro så subjektivt at det egentlig ikke har noen verdi for andre enn den som tror, hva som foregår i ditt hodet sier meg svært lite om hva som egentlig er en sannhet der ute...
Ikke det at jeg bryr meg så mye om hva du tror på, du kunne gjerne byttet ut Jesus med en annen,det forandrer egentlig ingen ting,for meg blir tro så subjektivt at det egentlig ikke har noen verdi for andre enn den som tror, hva som foregår i ditt hodet sier meg svært lite om hva som egentlig er en sannhet der ute...
Antall ord: 127
Hide post links |