Heisann. Jeg valgte å skrive et innlegg for vennina mi, fordi hun har ikke bruker her, og orker ikke å lage bruker. Så derfor spørte hun meg om jeg kunne spørre dere for å få svar..
Dette er hva som skjedde:
"Jeg lå og halvsov, så plutselig mistet jeg følelsen i armer og bein og hele kroppen, jeg klarte ikke åpne øynene eller snakke. Jeg klarte heller ikke bevege meg i det hele tatt. Noe begynte og løfte dynen min sånn noen få cm, faktisk, og jeg prøvde og bevege meg, og skrike og alt, men det virket ikke det var som om noen holdt meg nede. Så kom hviskingen; "*navn*" "*navn* de kommer..." " *navn* see....", og sånne ting. Så var det som det slapp meg og jeg sperret opp øynene, ingenting der. Så la jeg meg igjen etter 1 time, og da skjedde alt omigjen, mistet følelsen klarte ikke puste noen sekunder. Så var det noe som rørte armen min mot veggen, og jeg hørte stemmene høyere, innenfor og utenfor hodet mitt. Så sperret jeg opp øynene og skreik, da så jeg ett slags fjes forann meg, som var som ett slør som liksom.. ble dradd unna. Så hørte jeg "*navn*" igjen."
Det var det som skjedde. Håper virkelig noen vet noe om dette!!
Tusen takk på forhånd!!
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hva skjedde med min vennine?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Sep 2010 18:56
- 14
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 22:17
- 19
- Kjønn (valgfri): Gammal røy
- Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
- Har takket: 455 ganger
- Blitt takket: 1355 ganger
- Hva skjedde med min vennine?
Søvnparalyse? Et standard og kanskje litt kjedelig svar, men sånne typer søvnforstyrrelser/ opplevelser i innsovningsfasen/ "halvsøvn" kobles ofte med dette fenomenet. Lammelser, følelsen av å bli holdt fast eller at noen fysisk sitter oppå en ("mareritt") og inntrykk av at det er andre i rommet.
Ellers kan ting som alkohol og forskjellige medisinske preparater føre til lignende opplevelser.
Ellers kan ting som alkohol og forskjellige medisinske preparater føre til lignende opplevelser.
Antall ord: 63
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
http://halvvill.blogspot.com/
http://halvvill.blogspot.com/
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Høres veldig ut som søvnparalyse ja.
Antall ord: 8
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Jeg kaster også en skilling i bøtta for at det er søvnparalyse!
Kling!
...men jeg synes likefrem at søvnparalyse i seg selv er et mystisk fenomen.
Hvorfor opplever folk nettopp akkurat de samme tingene, sånn omtrentlig, som å bli holdt nede og at de blir "ridd av hekser" eller hører hviskelyder, ser mørke skikkelser og akkurat disse stereotypiske tingene? Det blir like uforklarlig for meg som et og annet paranormalt fenomen.
Kling!
...men jeg synes likefrem at søvnparalyse i seg selv er et mystisk fenomen.
Hvorfor opplever folk nettopp akkurat de samme tingene, sånn omtrentlig, som å bli holdt nede og at de blir "ridd av hekser" eller hører hviskelyder, ser mørke skikkelser og akkurat disse stereotypiske tingene? Det blir like uforklarlig for meg som et og annet paranormalt fenomen.
Antall ord: 76
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Mine søvnparalyser har vært litt mindre avanserte enn mange andres. Jeg blir lammet og føler at kroppen er forferdelig tung og på en måte trykt ned i senga. Jeg klarer ikke å lage en eneste lyd eller åpne øynene, så det hele er dritekkelt. Men bortsett fra hallusinasjoner der jeg har sett rommet rundt meg på rare måter og buldrelyd i ørene, har jeg aldri sett ånder/skikkelser eller hørt stemmer.
Jeg skjønner hvorfor noen forbinder søvnparalyse med det paranormale, for det er jo både en skremmende og merkelig opplevelse.
Jeg skjønner hvorfor noen forbinder søvnparalyse med det paranormale, for det er jo både en skremmende og merkelig opplevelse.
Antall ord: 98
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
- - Hva skjedde med min vennine?
Jeg har også stusset litt over dette fenomenet. Særlig dette du skriver om hvisking og en klar følelse av å bli holdt nede eller tatt i. Så et gammelt bilde som skulle vise hvordan folk før i tida tolket disse opplevelsene og bilde var av en dame som lå i en seng men en mørk skikkelse som satt oppå brystet henne. Kan det tenkes at denne gamle tolkningen faktisk har noe for seg ?ludoburgero skrev: ...men jeg synes likefrem at søvnparalyse i seg selv er et mystisk fenomen.
Folk opplever ånder og gjenferd og det er ingen tvil om at det finnes mye i grenselandet mellom verdenene...
Antall ord: 158
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Sep 2010 18:56
- 14
Tusen takk for svar! Setter stor pris på det!!
Men som dere sier oppforbi, så er dette temaet veldig spennende, og jeg er selv interisert(?) i det. Det har aldri skjedd med meg enda..
Men som dere sier oppforbi, så er dette temaet veldig spennende, og jeg er selv interisert(?) i det. Det har aldri skjedd med meg enda..
Antall ord: 34
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Sep 2011 04:10
- 13
- - Hva skjedde med min vennine?
Jeg har 'utarbeidet' en teori eller oppfattelse om du vil, om at det som går under søvnparalyse kan være flere forskjellige ting. (På samme måte som ting som går under 'Gud')Arven skrev:Jeg har også stusset litt over dette fenomenet. Særlig dette du skriver om hvisking og en klar følelse av å bli holdt nede eller tatt i. Så et gammelt bilde som skulle vise hvordan folk før i tida tolket disse opplevelsene og bilde var av en dame som lå i en seng men en mørk skikkelse som satt oppå brystet henne. Kan det tenkes at denne gamle tolkningen faktisk har noe for seg ?ludoburgero skrev: ...men jeg synes likefrem at søvnparalyse i seg selv er et mystisk fenomen.
Hvorfor opplever folk nettopp akkurat de samme tingene, sånn omtrentlig, som å bli holdt nede og at de blir "ridd av hekser" eller hører hviskelyder, ser mørke skikkelser og akkurat disse stereotypiske tingene? .
Jeg tror at de vanlige søvnparalysene (stemmer, rare ting/drømmer), er nettopp dét - en søvnparalyse/drøm/astralprojection.
Etter min første (og eneste av det slaget) søvnparalyse for noen år siden - hvor jeg følte at jeg var våken, men paralysering og uten kontroll for min kropp ble overmannet av noe/skikkelse/ånd som jeg kjente fysisk men ikke klarte å se annet enn skygger av ettersom øynene var vanskelig å styre og fungere som vanlig. Jeg kjente fysisk at jeg ble kastet rundt i sengen og forsøkt misbrukt.- fattet jeg gradvis interesse for temaet.
Det er nemlig en gammel 'myte' (skriver det i parantes fordi jeg mistenker at veldig mange myter er sanne) om den åndelige skikkelsen/demonen Incubus som forfører og voldtar kvinner mens de sover. Det sies at dette er for å samle egg slik at de/den kan opprettholde sine menneskelige egenskaper (som å ta menneskelig form, føle ting osv).
Les mer om Incubus HER eller google deg til mer alternative kilder.
Jeg tror denne finnes og fortsatt oppsøker folk. Det skrives også at den gjerne oppsøker nonner eller de som ser på sex som skammelig, og jeg har vært en person som etter seksuelle aktiviteter eller tanker føler meg utenkelig skitten og liten.. Opplevelsen min var så ekte, og uten at det har noe å si har også min religiøse venninde (som ellers ikke tror på alternative ting) sagt at dette "uten tvil var besøk fra 'djevelen' "
Sier ikke at det med din venninde var det, ettersom hun hverken fysisk følte noen som satt på brystet hennes (som er hovedtegnet med Incubus) eller seksuell utnyttelse eller opphisselse (også hovedtegn med Incubus) men var mere mitt innspill til det Arven og Ludoburgero skrev.
Antall ord: 464
Hide post links |