Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKan noe ha gått inn i meg??

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
les
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Aug 2011 20:09
13

Kan noe ha gått inn i meg??

Innlegg av les »

Hei :mozilla_sealed: (Helt ny her, så beklager hvis emne er på feil katogori eller sånn)
Jeg tenkte jeg ville spørre dere proffe her inne om en hendelse som skjedde med meg og forloveden min for 1 år siden eller så, kan ikke tenke meg til hva det kan være som skjedde!
En kveld skulle vi til onkelen hans som ikke var hjemme, for å slappe av og se film. Onkelen er kunstner og maler veldig uvanlige skikkelser osv, han sier det bare kommer til han. Og de maleriene er rundt om i hele leiligheten hans. Han bor i blokk, forresten.
Vi satt da i stua og hadde sett film. Vi koste oss, og hadde ikke snakket om noe "paranomalt" eller noenting slikt. Jeg gikk på toalettet, og sto å fikset meg i speilet, når jeg fikk en forferdelig ubehagelig følelse i hele kroppen, men tenkte ikke over det, for jeg er litt husredd og tenkte det var derfor. Men når jeg kom ut, husker jeg godt at jeg satte meg ned i sofaen vesiden av forloveden min og bare stirret på han og smilte. Plutselig hopper han tilbake med et gisp, og han så helt forskrekket ut. Han sa at når jeg kysset han så fikk han en sterk, ubehagelig følelse av at det ikke var meg han kysset, så han åpnet øynene og jeg hadde sett helt vridd ut. Men jeg kysset han jo ikke når jeg kom ut, jeg bare satte meg ned med han? Han var i panikk og gikk vekk fra meg mens han sa jeg skulle gå vekk. Jeg lo først, men han var døds alvorlig hele tiden. Han gikk ut på verandaen (der det var bek mørkt) og ba meg holde meg innforbi. Jeg begynnte å bli redd, energien hans smittet vel over på meg. Så ble jeg kjempe stressa, men fortsatte å le mens jeg spurte hva det var. Han sa at jeg ikke så ut som meg selv, og at det var skikkelig creepy. Han var faktisk bleik i ansiktet, å jeg ville bare han skulle slutte, for jeg ble like skremt av å høre det å se det på han, som han var skremt. Etter noen minutter, vet ikke hvor lenge det var, så sluttet det. Vi snakket litt om det, men prøvde å ikke tenke på det, siden det var midt på natten og vi begge var forskremt. Vi prøvde å slappe av videre, men det var en utrolig ekkel stemning i luften, og vi klarte rett og slett ikke å riste det av oss. Vi bestemte oss for å gå hjem, midt på natten (ganske langt) bare pga. dette. Og forloveden min er absolutt ikke av den "pysete" typen, tvert i mot. Så dette var en veldig rar og spessiell hendelse, som jeg tenkte dere kunne hjelpe meg med å forstå! Det er fortsatt skummelt å tenke på det, og skulle gjerne vist noe mer om det! :mozilla_surprised: Noen som har hørt om noe sånn/ kan tenke seg hva som kan ha skjedd? :cry:
Antall ord: 508

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Kan noe ha gått inn i meg??

Innlegg av Bearchild »

Med fare for å bli halshugd; dere gikk hjem. Betyr det at f.eks alkohol eller andre typer stimuli var involvert? Ikke for å være stygg, men en del preparater kan ha en sånn type virkning.
Ellers er vel ikke det du forteller "vanlig" eller noe mange opplever. Jeg har hørt om mennesker som endrer utseende, etter sigende i kontakt med ånder, men hvorvidt det er reelt aner jeg ikke.

Det du forteller er vel såpass uvanlig at man gjerne tenker "naturlige årsaker", rett og slett fordi det virker så "rart"/ ubegripelig. Og naturlige årsaker kan jo være så mangt, gjerne en kombinasjon av noe.. dempet lys? Eller (blafrende) stearinlys? At du ikke husker at du kysset han.. er du plaget med (aura)migrene?
Kanskje bare "skudd i blinde", kanhende andre har bedre forslag eller også kjenner til shapeshifting. Det hørtes uansett ut som en ubehagelig opplevelse, både for deg og kjæresten din! :shock:
Antall ord: 159
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
OnlyOne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jul 2011 14:42
13
Kjønn (valgfri): (reindrift)same
Lokalisering: Bor i et hus, jeg.
Har takket: 21 ganger
Blitt takket: 13 ganger

Innlegg av OnlyOne »

Eller for lite søvn :mozilla_sealed: :mozilla_sealed:
:paran :paran
Antall ord: 5
-i'm OnlyOne

Haha, jeg greide å få deg til å lese denne..!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Innlegg av Arven »

Jeg satt også å lurte på om det hadde vært noe stimuli innvolvert. Vet at noen få reagerer med voldsomme hallusinasjoner ved inntak av alkohol. Jeg gikk på skole med ei en gang som opplevde dette. Hun var vettskremt og så demoner og enorme insekter. Hun ble kjørt til legevakta og der fikk de vite at enkelte ikke bryter ned alkohol skikkelig og får forgiftninger. Hun fikk beskjed om at det ville være farlig for henne å drikke alkohol igjen.

På film hender det at folk som blir besatt fysisk endrer utseende og blir forvridd, men dette tror jeg bare eksisterer innenfor Hollywood.
Antall ord: 105
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Innlegg av Nephandi »

Jeg tror på besettelse, jeg tror Ånder kan ta bolig i mennesker. Men jeg ville nok sjekket om du kunne ha fått i deg noe som kan ha forårsaket hendelsen først, samnt at ja faktisk søvnmangel kan forårsake halisunasjoner. Jeg var våken i over 50 timer for en rollespill samling en gang og da så en en diger blå mech vandre inn igjennom vinduet.

Uansett hvis du hadde sovet bra og ikke hadde drukket eller fått i deg noe annet du har reagert på så ville jeg ha søkt om en time til en psykolog, jeg sier ikke at du er gal, men alt henger sammmen og ofte kan en psykolog hjelpe bedere enn overnaturlige metoder kan.

Hvis ikke det hjelper så kan du jo prøve å oppsøke en exorcist, de finnes rundt om kring, vi har så vidt jeg vet en her på Sotra, eller hvis du ikke vil gå den Kristene ruten på dette kan du gå til en sjaman eller ligende. Du kan også prøve å utføre LBRP hver dag, det er veldig rensende og beskyttende på samme tid og kan håndtere det om det faktisk er en Ånd i deg som ikke skal være der.

http://asiya.org/article.php/LBRP
Antall ord: 217
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
les
Nybegynner
Nybegynner
13

- - Kan noe ha gått inn i meg??

Innlegg av les »

Bearchild skrev:Med fare for å bli halshugd; dere gikk hjem. Betyr det at f.eks alkohol eller andre typer stimuli var involvert? Ikke for å være stygg, men en del preparater kan ha en sånn type virkning.
Ellers er vel ikke det du forteller "vanlig" eller noe mange opplever. Jeg har hørt om mennesker som endrer utseende, etter sigende i kontakt med ånder, men hvorvidt det er reelt aner jeg ikke.

Det du forteller er vel såpass uvanlig at man gjerne tenker "naturlige årsaker", rett og slett fordi det virker så "rart"/ ubegripelig. Og naturlige årsaker kan jo være så mangt, gjerne en kombinasjon av noe.. dempet lys? Eller (blafrende) stearinlys? At du ikke husker at du kysset han.. er du plaget med (aura)migrene?
Kanskje bare "skudd i blinde", kanhende andre har bedre forslag eller også kjenner til shapeshifting. Det hørtes uansett ut som en ubehagelig opplevelse, både for deg og kjæresten din! :shock:
Takk for svar! Nei, vi hadde verken drukket eller noe annet. Vi skulle bare der for å se film å slappe av, også plutselig skjedde dette.. Jeg/vi hadde heller ikke prøvd å få kontakt med noen :?

Hmm, ja jeg har tenkt det jeg også, men det var ingen stearinlys, det var egentlig ganske lyst, hadde tak lampe på.
ja, det var det :mozilla_frown:
Antall ord: 224

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
les
Nybegynner
Nybegynner
13

Innlegg av les »

Arven skrev:Jeg satt også å lurte på om det hadde vært noe stimuli innvolvert. Vet at noen få reagerer med voldsomme hallusinasjoner ved inntak av alkohol. Jeg gikk på skole med ei en gang som opplevde dette. Hun var vettskremt og så demoner og enorme insekter. Hun ble kjørt til legevakta og der fikk de vite at enkelte ikke bryter ned alkohol skikkelig og får forgiftninger. Hun fikk beskjed om at det ville være farlig for henne å drikke alkohol igjen.

På film hender det at folk som blir besatt fysisk endrer utseende og blir forvridd, men dette tror jeg bare eksisterer innenfor Hollywood.
Som sagt hadde vi ikke drukket, eller noe lignende :mozilla_frown: Uff, det hørtes ikke noe greit ut :mozilla_surprised: Men vi hadde heller ikke drukket dagen før.
Det var derfor jeg syns det var så skummelt :mozilla_frown:
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
les
Nybegynner
Nybegynner
13

Innlegg av les »

Arven skrev:Jeg satt også å lurte på om det hadde vært noe stimuli innvolvert. Vet at noen få reagerer med voldsomme hallusinasjoner ved inntak av alkohol. Jeg gikk på skole med ei en gang som opplevde dette. Hun var vettskremt og så demoner og enorme insekter. Hun ble kjørt til legevakta og der fikk de vite at enkelte ikke bryter ned alkohol skikkelig og får forgiftninger. Hun fikk beskjed om at det ville være farlig for henne å drikke alkohol igjen.

Som sagt hadde vi ikke drukket, eller noe lignende :mozilla_frown: Uff, det hørtes ikke noe greit ut :mozilla_surprised: Men vi hadde heller ikke drukket dagen før.
Det var derfor jeg syns det var så skummelt :mozilla_frown:
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
les
Nybegynner
Nybegynner
13

Innlegg av les »

Nephandi skrev:Jeg tror på besettelse, jeg tror Ånder kan ta bolig i mennesker. Men jeg ville nok sjekket om du kunne ha fått i deg noe som kan ha forårsaket hendelsen først, samnt at ja faktisk søvnmangel kan forårsake halisunasjoner. Jeg var våken i over 50 timer for en rollespill samling en gang og da så en en diger blå mech vandre inn igjennom vinduet.

Uansett hvis du hadde sovet bra og ikke hadde drukket eller fått i deg noe annet du har reagert på så ville jeg ha søkt om en time til en psykolog, jeg sier ikke at du er gal, men alt henger sammmen og ofte kan en psykolog hjelpe bedere enn overnaturlige metoder kan.

Hvis ikke det hjelper så kan du jo prøve å oppsøke en exorcist, de finnes rundt om kring, vi har så vidt jeg vet en her på Sotra, eller hvis du ikke vil gå den Kristene ruten på dette kan du gå til en sjaman eller ligende. Du kan også prøve å utføre LBRP hver dag, det er veldig rensende og beskyttende på samme tid og kan håndtere det om det faktisk er en Ånd i deg som ikke skal være der.

http://asiya.org/article.php/LBRP

Takk for svar :P Hvis det skulle vært tilfelle, så trodde jeg at en måtte være åpen for det først, foreksempel prøvd å kontakte ånder/ drevet med oija brett eller noe. Og jeg har ikke gjort noen av delene :mozilla_frown:
Nei, vi hadde sovet til langt ut på dagen og det var derfor vi var der midt på natten.. Var ikke trøtte :mozilla_undecided:

Jeg har tenkt på å gå til psykolog før, men ser ingen grunn til det pga. akkurat denne hendelsen siden både kjæresten min og jeg opplevde det sammen.. Jeg tror ikke jeg ville gått til noe sånn, syntes det er forferdelig skummelt, og jeg hadde nok ikke hatt råd til det uansett :mozilla_frown:
Er det mulig at en ånd er inni meg hele tiden uten at jeg merker noe?? :mozilla_frown:
Antall ord: 363

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
13

Innlegg av Nephandi »

Man er i større risiko hvor man har kontakt med Ånder og arbeider med det, men en Ånd kan også bare bestemme seg for å gå etter en person. Ofte også kan folk være følsomme uten å vite det selv.

Jeg anbefalte ikke at du skulle go til psykolog fordi jeg tror du inbildte deg hendelsen, jeg anbefalte det fordi sinnet er knyttet til det Åndelige og av og til kan manfå bukt med problemer man eventuelt har med uønskede Ånder via å få bukt med problemer i seg selv, det hender til og med at slike Ånder ikke kommer utenifra men kommer fra en selv og manifisterer i måter så de blir hørt. Å arbeide med seg selv og styrke seg selv kan løse problemet, selv om det faktisk er en indre eller ytre Ånd som har plaget deg.

Psykologer er ikke så skumle de, og ofte kan man bli handvist til en og bare betale egenandel til man får frikort, jeg har gått til flere gode psykologer oppigjennom.

Ja en Ånd kan være i deg hele tiden uten at du merker det, men det er mye mer vanelig at de oppsøker folk som engangs tilfeller. Noen vil klamre seg til folk imidlertid siden Energiene våre er god mat for dem.
Antall ord: 220
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
les
Nybegynner
Nybegynner
13

Innlegg av les »

Nephandi skrev:Man er i større risiko hvor man har kontakt med Ånder og arbeider med det, men en Ånd kan også bare bestemme seg for å gå etter en person. Ofte også kan folk være følsomme uten å vite det selv.

Jeg anbefalte ikke at du skulle go til psykolog fordi jeg tror du inbildte deg hendelsen, jeg anbefalte det fordi sinnet er knyttet til det Åndelige og av og til kan manfå bukt med problemer man eventuelt har med uønskede Ånder via å få bukt med problemer i seg selv, det hender til og med at slike Ånder ikke kommer utenifra men kommer fra en selv og manifisterer i måter så de blir hørt. Å arbeide med seg selv og styrke seg selv kan løse problemet, selv om det faktisk er en indre eller ytre Ånd som har plaget deg.

Psykologer er ikke så skumle de, og ofte kan man bli handvist til en og bare betale egenandel til man får frikort, jeg har gått til flere gode psykologer oppigjennom.

Ja en Ånd kan være i deg hele tiden uten at du merker det, men det er mye mer vanelig at de oppsøker folk som engangs tilfeller. Noen vil klamre seg til folk imidlertid siden Energiene våre er god mat for dem.
Beklager hvis jeg forklarte dårlig i sta, men jeg mente at det virker alt for skummelt og gå til folk som driver med eksorsisme osv. :geek: Følsomme ovenfor ånder mener du?

Det gir mening det du skriver om å arbeide med seg selv :mozilla_smile: får vel prøve på det :mozilla_smile:

Men er alikevell kjempe skummelt at det kan ha vært noe som gikk inn i meg uten at jeg kunne styre det! Tror du det var noe ondt noe? Kan ikke se at det skulle være en god energi/ånd hvis det skulle "tatt over kroppen" min på en måte.. Kan heller tenke meg at det var et engangs tilfelle siden det ikke har skjedd noe like ekstremt i etter tid.
Men er det stor sjangs for at det kan skje igjen? :oops:
Antall ord: 361

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
13

Innlegg av Nephandi »

Folk som driver med exorcisme er ikke så farlige, men jeg ville jo selvfølgelig sett personen nøye an.

Ja jeg tenkte følsom ovenfor Ånder. Jeg forstår at det er skummelt, når det gjelder Ånden sin intensjon hvis det var en Ånd er det vanskelig for meg å si noe konkret på dette, du oppfattet det jo som negativt, men de fleste Ånder ønsker deg ikke noe vondt, selv om noen ytterst få gjør det, jeg regner heller med at det var noen som ville bli hørt enn noen som var det man kan definere som onde.

Det er vanskelig for meg å si fra eller til om noe slikt kan se igjen, noen opplever en opplevelse med Ånder og det er det, andre opplever mange og en evne vokner i dem. Hvis du er bekymret for det så finnes det som sagt beskyttelses ritualer du kan lære deg, ingenting kan gi 100 prosent garanti for noe som helst, men det burde redusere sjansen for ubehagelige opplevelser.

Du kan også prøve hvis det skulle skje igjen og bestemnt si nei, dette er min kropp, gå vekk. Igjen ingen garantier, men hvis en Ånd er bøllete så kan de ofte håndteres som andre bøller ved at man sier nei og ikke viser frykt.
Antall ord: 221

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
les
Nybegynner
Nybegynner
13

Innlegg av les »

Nephandi skrev:Folk som driver med exorcisme er ikke så farlige, men jeg ville jo selvfølgelig sett personen nøye an.

Ja jeg tenkte følsom ovenfor Ånder. Jeg forstår at det er skummelt, når det gjelder Ånden sin intensjon hvis det var en Ånd er det vanskelig for meg å si noe konkret på dette, du oppfattet det jo som negativt, men de fleste Ånder ønsker deg ikke noe vondt, selv om noen ytterst få gjør det, jeg regner heller med at det var noen som ville bli hørt enn noen som var det man kan definere som onde.

Det er vanskelig for meg å si fra eller til om noe slikt kan se igjen, noen opplever en opplevelse med Ånder og det er det, andre opplever mange og en evne vokner i dem. Hvis du er bekymret for det så finnes det som sagt beskyttelses ritualer du kan lære deg, ingenting kan gi 100 prosent garanti for noe som helst, men det burde redusere sjansen for ubehagelige opplevelser.

Du kan også prøve hvis det skulle skje igjen og bestemnt si nei, dette er min kropp, gå vekk. Igjen ingen garantier, men hvis en Ånd er bøllete så kan de ofte håndteres som andre bøller ved at man sier nei og ikke viser frykt.
Okei, tusen tusen takk for svar, hjalp masse! :mozilla_laughing: Skal huske på det du skrev hvis det skjer noe lignende igjen!! :mozilla_laughing:
Antall ord: 247

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
13

Innlegg av Nephandi »

Gjør det, og ikke nøl med å poste spørsmål her på forumet igjen eller på PM til meg hvis du vil. De fleste her på forumet biter ikke. Lykke til.
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links