Hjemsøkt, Gjenferd & Åndernoen som ser på meg

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
staroda
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Feb 2011 10:47
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 2 ganger

noen som ser på meg

Innlegg av staroda »

Har dere noen gang følt at noen bare står og ser på deg heile tiden når du er heime,ikke når du er hos ein venn eller på skolen eller på jobb,men når du er heime.Eg føler det heile tiden.Det er som om noen står å venter på at eg skal gjøre noe.Eg bare tenker at det bare er fantasien min,men det virker ikke alltid.Svar meg vis dere og føler det.
Antall ord: 85
Mirror, mirror on the wall, what the heck happened?!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
susyher
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Mar 2011 11:24
13
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: skien

Re: noen som ser på meg

Innlegg av susyher »

jeg har følt det på skolen et par ganger,men aldri mens jeg har vært hjemme.
lillesøstra mi føler at det står og ser på henne i vinduet når hun skal legge seg.
men det kan jo henne at fantasien din prøver å si deg noe fo mange tror fantasien bare er tull men det er faktisk den som styrer underbevistheten.
Antall ord: 67
det er ingentig som heter tilfeldigheter og flaks

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
staroda
Nybegynner
Nybegynner
13

Innlegg av staroda »

susyher skrev:jeg har følt det på skolen et par ganger,men aldri mens jeg har vært hjemme.
lillesøstra mi føler at det står og ser på henne i vinduet når hun skal legge seg.
men det kan jo henne at fantasien din prøver å si deg noe fo mange tror fantasien bare er tull men det er faktisk den som styrer underbevistheten.
det viste eg ikke.Kansje eg bare skal se der det føles som om det er noen som står
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2010 16:01
14
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Innlegg av FFlower »

Føler dette hver dag og har laget et innlegg her på paranormal om det tidligere. Var en periode det var veldig intenst, så intenst at det var plagsomt men slik har det ikke vært på en god stund heldigvis. Fikk noen svar fra andre medlemmer om at jeg bare måtte prøve å godta det faktum at noen ville følge med på meg og at det mest sannsynlig ikke var noe vondt de ville med det. Som alle har hørt er jo det ukjente gjerne litt skremmende (hvert fall for oss som kanskje ikke har noen "trente" evner hvis du forstår hva jeg mener) og når man da opplever en slags energi rundt seg blir dette fort gjerne ubehagelig og skummelt. Men jeg har lært meg som sagt å godta det og heller sette pris på ( :lol: ) at det er en/flere som "passer" på meg hvis du skjønner :D
Antall ord: 155
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
staroda
Nybegynner
Nybegynner
13

Innlegg av staroda »

eg glemte å skrive at eg bare føler det når eg er alene.Eg blir litt nysjerig på vorfor eg bare føler det når eg er alene
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Jeg føler meg forpliktet til å ødelegge festen litt for å minne om at sånne følelser kan være tegn på fysisk/psykisk sykdom. Før man leter blant avdøde familiemedlemmer/hjelpere/ånder o.l. bør man sjekke at alt er ok med helsa.
susyher skrev:...mange tror fantasien bare er tull men det er faktisk den som styrer underbevistheten.
Heller omvendt vil jeg tro; underbevisstheten styrer fantasien i stor grad. Når man får ideer er de i stor grad sammensatt av impulser fra vår innebygde idébank underbevisstheten. Selv de mest nyskapende ideer er basert på bruddstykker av gamle ideer.
Antall ord: 107
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 13 Aug 2010 10:43
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Innlegg av Atmi »

Det er helt klart at mange som arbeider med ånder og lignende, sier at de kan merke når noen er i rommet - for eksempel at de føler seg sett på.

Men altså - det er da snakk om et åndelig fokus, hvor de er tunet inn. Det er en del forskjell på å tune inn på energi, og på å være "vanlig".

Jeg vil påstå at å føle at noen ser på seg er ganske naturlig og ikke har noe med ånder å gjøre eller annet. Da jeg var barn så pleide jeg danse og synge for meg selv på rommet mitt. Hver gang jeg gjorde dette måtte jeg legge ned klassebildet så ikke hele klassen skulle se meg, for det var jo så pinlig. Å joda, jeg var veldig bevisst hva jeg gjorde og fullt klar over at et bilde ikke kan se - men det var nå følelsen som ble såpass irriterende at jeg ikke slappet av uten. Ettersom dette er temmlig mange år siden, så kan jeg vel med sikkerhet si at det ikke var en påbegynnende psykose eller lignende, da hadde jeg nok fått vite det til nå. Men at fantasien spiller oss et puss, og at vi kan bli bevisst aleneværen, når vi er alene - det med behov for å ikke dele det vi gjør - det å ha en følelse av at her er jeg helt trygg, jeg kan gjøre hva jeg vil og ingen vil vite eller se - det er en ganske essensiell greie som alle i grunn har behov for til tider. Det er derfor ganske naturlig at dette skjer når man er alene. På den annen side kan det også være naturligl at det skjer når man ikke er alene, fordi man er alene inni seg selv, sammen med andre - og det skaper igjen tankeprosessreaksjoner.

Mulig dette her overhode ikke er forståelig for andre enn meg. Jeg syns likevel det er viktig å sette ord på. Det meste er nemlig helt naturlig, ikke fullt så ofte så er det psykiske slitenhet eller i verste fall psykisk sykdom, og aller sjeldnest er det noe overnaturlig som er årsak.

Men vi må huske at de aller fleste som jobber med energi faktisk gjør en ganske stor greie for å tune inn på det nivået. Jovisst er det noen som har spontane opplevelser, for all del - men de er ofte av en litt annen art, og ikke så diffuse som dette her. Selvfølgelig - hvis noen føler seg beglodd, samtidig som senga flytter seg over gulvet, så er det noe å reagere på. Men helt normale følelser som frykt, angst, usikkerhet osv - det kan komme ut av det blå, stort sett er det tankeprosesser, og som sagt over her, ubevisste greier som skjer - og skaper tanken. Det kan være en lukt, et minne eller en annen pavlovgreie som setter hele prosessen i gang.

Men spesielt det med å føle seg beglodd når man er alene, det tror jeg må være noe av det mest normale som finnes. Selvfølgelig er kroppen på vakt når man er alene og gjør alt det man ikke egentlig gjør når det er andre folk rundt - er seg selv (som jeg som sang og danset) - klør seg i rompa, eller gjør andre mer eller mindre merkelige ting. Kroppen reagerer da automatisk med forsvar. Neida, mener ikke at alle som føler seg beglodd gjør noe rart når de føler det, eksemplet med handlingene var mest for å forklare det. Samme greie skjer inni oss selv om vi ikke gjør noe rart, det er bare reaksjon.

Jeg er rimelig sikker på at det ikke er noen som står og ser på deg. Mulig du føler at jeg skriver dette lange innlegget som en kritikk til ditt innlegg. Jeg gjør ikke det - jeg skriver det fordi jeg tror det er sånn, og jeg tror det er greit å få en vinkling på det som (jeg tror) er mer riktig, og også som kanskje kan gi en større ro, hvis følelsen av å bli beglodd gir uro.

Det er svært usannsynlig at det står noen der og glor på deg.
Antall ord: 717

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
staroda
Nybegynner
Nybegynner
13

Innlegg av staroda »

Når eg var liten pleide eg alltid å ha hunden min Tinka inne hos meg når eg skulle sove.Eg følte at noen venta på at Tinka skulle gå så dei kunne skremme meg.ps.Eg kommer aldri og da meiner eg aldri til å si det til forelderne mine eller til legen min!!!!! :!:
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
staroda
Nybegynner
Nybegynner
13

- noen som ser på meg

Innlegg av staroda »

Nå er det bedre faktisk!:D Eg har bare ikke brydd meg om det,og eg har støtte fra bestevennen min:) :paran
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
UnknownNor
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Jul 2011 12:30
13
Blitt takket: 1 gang

- noen som ser på meg

Innlegg av UnknownNor »

Det er ikke uvanlig å føle at noen ser på deg osv osv..

Vi har alle en skytsengel, det kan være denne som ser på deg :L

Føler du at noen sitter vedsiden av deg kan det være din egen skytsengel.

Pusting i øret kan også være din skytsengel :D

Dette er ihvertfall det jeg har hørt av et medium :P
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- noen som ser på meg

Innlegg av Nephandi »

Har du noen kjeledyr? Jeg kan avogtil føle at noen stirrer intenst på meg og så snur jeg meg og der sitter katten min. Jeg tror at slike følelser kan ha helt naturlige forklaringer eller det kan være noe Åndelig. Jeg ville ha spurt jeg, spørr om det er noe der og om det er noe de ønsker at du skal gjøre, så se om du får noe svar, kanskje i en drøm eller via tilfeldigheter. Men husk, selv om du får et svar og det er Ånder og de har noe du vil at du skal gjøre så er det ditt valg om du vil gjøre det eller ikke.
Antall ord: 120
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
staroda
Nybegynner
Nybegynner
13

- noen som ser på meg

Innlegg av staroda »

Tusen takk for alle svarene:)
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
13

- noen som ser på meg

Innlegg av Nephandi »

Hvordan går det, føler du fremdeles at noen ser på deg og har du finnet noe ut av hva det kan være?
Antall ord: 25
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
staroda
Nybegynner
Nybegynner
13

- - noen som ser på meg

Innlegg av staroda »

Nephandi skrev:Hvordan går det, føler du fremdeles at noen ser på deg og har du finnet noe ut av hva det kan være?
Eg har ikke funnet det ut:)men neste gang eg drar til byen så spør eg mormor om ho veit om noen som er medium som kan hjelpe meg;)Vis ikke,så tenker eg bare at det er noen som passer på meg
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
13

- noen som ser på meg

Innlegg av Nephandi »

Det er ofte noen som passer på deg ja. Som oftest når en Ånd viser interesse for deg, hvis dette er en Ånd, så er det fordi den er nyserrig eller den vil deg vel.
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links