Nephandi skrev:Nå har ikke jeg sett dette bilde, bare en kommentar, så vidt jeg vet er det fullt lovelig å vise et bilde av utsiden av et hus, dette blir regnet som en del av omgivelsene, Google for eksempel har masse bilder av bolighus på sidene sine, og det er ikke ulovelig å legge et bilde ut på internet hvor man for eksempel tar et bilde av kjæresten men du ser naboen sitt hus i bakgrunnen. Hvis dette bare var bilder av utsiden av et hus så tror jeg det er personen som har tatt bildene som ha rett på dem og at det ikke bryter noen lover å legge dem ut. Hvis det var bilder fra inne i huset imidlertid så er det noe annet.
Årsaken er her at det ikke bare ligger et bilde ute på nettet, - men at det ligger et bilde på nett,
med omtale av "et mulig spøkelseshus".
Paranormal.no har tidligere hatt problemer pågrunn av tilsvarende bilder / omtaler, - hvor andre brukere har tatt seg ulovlig inn i slike hus. Dette endte opp i en politisak, og vi ønsker ikke situasjoner hvor paranormal kan risikere rettsaker / bøter / etc pågrunn av informasjon om private steder som legges ut her.
Derfor er reglene våre enkle i slike sammenhenger ;
Ingen bilder / adresseinformasjon om hus hvor det ikke er lovlig adgang for allmenheten.
ergo ; Bilder omtale av gjengangere i f.ex Nidarosdomen, eller andre steder som publiserer / markedsfører seg med "vi har et spøkelse" - disse kan omtales på forumet.
Bilder / omtaler av steder som er i privat eie, - eller steder hvor man ikke ønsker uønsket tråkk av uvedkommende, skal heller IKKE legges ut på paranormal.
Admin