Drømmer, NDO & ut av kroppenSkremmende opplevelse i natt

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Me1991
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Sep 2010 17:42
14
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 3 ganger

Skremmende opplevelse i natt

Innlegg av Me1991 »

Hadde en veldig skremmende opplevelse/drøm i natt som jeg ikke riktig skjønner hva var. Det hele startet med at jeg følte et enormt ubehag, ikke som ubehag i form av smerte, men mer som et konstant ubehag i hele kroppen. Jeg både vred og snudde meg, men det ville ikke vekk. Jeg vekslet også hele tiden mellom å være våken/sove, altså en slags mellom tilstand. Husker ikke alt i detalj, men skriver det jeg husker. Jeg følte at noe/noen så på meg eller var bak meg (jeg lå på siden med ansiktet vendt mot veggen). Plutselig kjente jeg et par hender som tok tak i meg bakfra og ble værende, deretter lente denne noe/noen haken sin på skulderen/armen min. Jeg ble livredd, men repeterte for meg selv at det hele bare var en drøm og at jeg bare måtte prøve å våkne, men det hele virket så utrolig virkelig. Som sagt husker jeg ikke alt i detalj, men denne noe/noen begynte å hviske noen lyder/ord inn i øret mitt. Lå der bare helt stiv og livredd. Jeg husker ikke alt i detalj, men jeg tror personen (eller hva det var) forsvant. Jeg prøvde å rope om hjelp, men det var kun en slags lav hvisking som kom ut. Etterhvert forsvant ubehaget og det føltes ut som en slags befrielse. Jeg skrudde på lyset over sengen og bare satt der. Er lenge siden jeg har vært så redd, og ikke minst redd for å sovne igjen.

Jeg har hatt lignende drømmer/opplevelser tidligere hvor jeg har fått følelsen av at noe/noen drar meg ut av sengen slik at jeg faller ut, for deretter å dra meg langs gulvet. Har også da prøvd å rope om hjelp, men kun lav hvisking har kommet ut.

Vet at dette kanskje kan være ne slags søvnparalyse, men jag har opplevd søvnparalyse før og dette virker som om det er noe annet. For alt jeg vet er det sikkert bare en drøm, men det virker så utrolig ekte. Det er akkurat som jeg der og da ikke vet hva jeg skal tro. Jeg ønsker at det bare er en drøm, men samtidig så vet jeg jo at jeg ligger i sengen min, så jeg vet ikke hva jeg skal tro. Veldig skremmende! :cry:

Noen som vet hva dette kan være for noe, eller hva det betyr?
Antall ord: 416

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Me1991
Nybegynner
Nybegynner
14

- Skremmende opplevelse i natt

Innlegg av Me1991 »

Ingen som vet hva det kan være?? :/
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Aug 2006 20:33
18
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Innlegg av Prismia »

Jeg har hatt en del søvnparalyser men ikke som det der. Vanskelig å vite hva du har opplevd, men kanskje en slags annen type søvnparalyse? Hvem vet :) I utgangspunktet så skal man være paralysert (ikke kan bevege annet enn øynene) under en søvnparalyse, er du sikker på at du bevegde på deg? At du ikke bare innbilte deg det? Men folk går i søvne, så kanskje det var en slags gå i søvne opplevelse? At du drømte og var delvis våken, men ikke paralysert.

Eller kanskje du hadde besøk av noen som ønsker kontakt med deg. Prøv å beskytte deg hver kveld før du legger deg fremover, slik som man kan gjøre når man skal prøve å få kontakt med ånder, så kanskje du slipper dette igjen. Jeg husker ikke hvordan man kan beskytte seg da jeg aldri har gjort det, aldri prøvd å kontakte ånder :) Du kan søke på det her inne, husker at jeg har lest noe om det her.
Antall ord: 175
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Me1991
Nybegynner
Nybegynner
14

- - Skremmende opplevelse i natt

Innlegg av Me1991 »

Prismia skrev:Jeg har hatt en del søvnparalyser men ikke som det der. Vanskelig å vite hva du har opplevd, men kanskje en slags annen type søvnparalyse? Hvem vet :) I utgangspunktet så skal man være paralysert (ikke kan bevege annet enn øynene) under en søvnparalyse, er du sikker på at du bevegde på deg? At du ikke bare innbilte deg det? Men folk går i søvne, så kanskje det var en slags gå i søvne opplevelse? At du drømte og var delvis våken, men ikke paralysert.

Eller kanskje du hadde besøk av noen som ønsker kontakt med deg. Prøv å beskytte deg hver kveld før du legger deg fremover, slik som man kan gjøre når man skal prøve å få kontakt med ånder, så kanskje du slipper dette igjen. Jeg husker ikke hvordan man kan beskytte seg da jeg aldri har gjort det, aldri prøvd å kontakte ånder :) Du kan søke på det her inne, husker at jeg har lest noe om det her.
Ja, kan som sagt være en annen form form for søvnparalyse. Det rare var bare at jeg kunne bevege meg, noe man ikke skal kunne når en opplever søvparlyse. Under søvnparalyse paralyseres kroppen for å hindre at man lever ut drømmene sine. Tror dere det må ha vært noe annet. Har i det siste lest litt om lucid dreaming og ulike stadier av lucid dreaming. Tror heller at det jeg opplevde må ha vært en "false awakening", dvs. jeg trodde jeg nettopp hadde våknet og lå i sengen, men egentlig så drømte jeg. (Litt usikker på hvilket stadie av lucid dreaming dette er.) Jeg var usikker på om jeg drømte eller ikke. Burde vel hatt en eller anne form for "reality check" for å skille mellom drøm og virkelighet, så skjer dette igjen skal jeg huske å se på hendene mine.
Antall ord: 327

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Zara10
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Aug 2011 22:48
13
Har takket: 1 gang

Innlegg av Zara10 »

Skrev akkurat i en annen tråd at jeg har ei venninne som har fæle søvnparalyser. Det er som å oppleve et mareritt x 10 og helt forferdelige hendelser også. Unner ingen det der, glad jeg ikke sliter med det!
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Innlegg av Nephandi »

Søvnparalyse er ofte assosiert med sterk frykt, jeg vet at jeg blir vettskremnt av dem, og mange opplever skremmende ting. Man føler seg hjelpeløs, plus at man er fanget mellom søvn og våken tilstand så biter med drømmer kan slippe igjennom. Det værende sagt så er søvnparalyse også forbundet med the Paranormale, mange som sier de er blitt kidnappet av UFO forteller at det ofte begynner med søvnparalyse, mange opplever også at søvnparalyse er første trinnet til ut av kroppen opplevelser og slik søvnparalyse er veldig ofte assosiert med å se eller oppleve spøkelser.

Søvnparalyse er assosiert med andre typer søvnvansker og ofte så er det glidende overganger. Det som skjer i søvnparalyse er det motsatte av å gå i søvne. Kroppen når du sover kobler ut kroppen for at du ikke skal bevege deg rundt og skade deg i søvne, plus at hele poenget med søvn er at hjernen trenger hvile så den kobler ut det den ikke trenger å kontrolere akkurat da. Når man våkner med søvnparalyse så våkner sinnet men kroppen har ikke voknet ennå, man kan imidlertid oppleve flere stadier av dette, jeg har opplevd søvnparalyse hvor jeg har vert helt våken og jeg har opplevd søvnparalyse hvor jeg er halveis mellom drøm og våken tilstand hvor jeghar lucid dreaming hvor jeg vet jeg ligger i senga og dlmmer men jeg kan hverken våkne eller bevege meg.
Antall ord: 258
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stgirl23
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Okt 2011 07:45
13

- - Skremmende opplevelse i natt

Innlegg av stgirl23 »

Nephandi skrev:Søvnparalyse er ofte assosiert med sterk frykt, jeg vet at jeg blir vettskremnt av dem, og mange opplever skremmende ting. Man føler seg hjelpeløs, plus at man er fanget mellom søvn og våken tilstand så biter med drømmer kan slippe igjennom. Det værende sagt så er søvnparalyse også forbundet med the Paranormale, mange som sier de er blitt kidnappet av UFO forteller at det ofte begynner med søvnparalyse, mange opplever også at søvnparalyse er første trinnet til ut av kroppen opplevelser og slik søvnparalyse er veldig ofte assosiert med å se eller oppleve spøkelser.

Søvnparalyse er assosiert med andre typer søvnvansker og ofte så er det glidende overganger. Det som skjer i søvnparalyse er det motsatte av å gå i søvne. Kroppen når du sover kobler ut kroppen for at du ikke skal bevege deg rundt og skade deg i søvne, plus at hele poenget med søvn er at hjernen trenger hvile så den kobler ut det den ikke trenger å kontrolere akkurat da. Når man våkner med søvnparalyse så våkner sinnet men kroppen har ikke voknet ennå, man kan imidlertid oppleve flere stadier av dette, jeg har opplevd søvnparalyse hvor jeg har vert helt våken og jeg har opplevd søvnparalyse hvor jeg er halveis mellom drøm og våken tilstand hvor jeghar lucid dreaming hvor jeg vet jeg ligger i senga og dlmmer men jeg kan hverken våkne eller bevege meg.

hørres veldig ut som det er det jeg opplever noen netter.. er liksom halveis våken og halveis i søvne..mareritt om exorsisten..altså jeg føler noen drar meg opp og rundt i rommet med en enorm kraft før jeg detter ned i sengen igjen og BRØLER.. det er kjempeskummelt :( :( vet ikke om jeg tørr å legge meg idag.. ble livredd etter gårdagens opplevelse.. :(
Antall ord: 330

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links