Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKan det være overnaturlig?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
mina27
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Aug 2011 17:42
13

Kan det være overnaturlig?

Innlegg av mina27 »

Jeg er en jente på 13år som kanskje tror jeg har litt kontakt med de overnaturlige eller noe lignende.

Før, når jeg var yngre følte jeg meg ofte overvåket, som om noen holdt øye med meg, men da tenkte jeg bare at det var noe jeg inbilte meg. Men blandt annet i fjord når mormoren min døde, begynte ting å falle ned fra hyller osv. Vi ryddet i leiligheten hennes og vi hadde en liten sølvbjelle som hun hadde hatt, den sto oppå tv'en (hun har alltid hatt glassfigurer og lignende stående oppå tv'en) Jeg sto i stuen mens de andre var ute i gangen. Plutselig falt den ned og begynte å klirre, jeg kvapp og sa det til de andre. Søsteren min sa det var mormor men mamma kom med naturlige forklaringer.
Min mor har senere følt at når hun er trist, stryker en hånd henne på ryggen slik mormor gjorde når hun var liten. Mamma tror det bare er innbilning, men jeg er ikke helt sikker.
Hjemme hos pappa falt en gang en kikkert ned fra hyllen når jeg satt i stuen (den har stått der flere måneder uten å bli flyttet)
Jeg har blitt skadet om nettene. Jeg våkner ikke av det men om morgenen har jeg kloremerker og blåmerker. Pappa sa det var jeg som gjorde det på meg selv, fordi jeg var stresset. Men for noen uker siden var jeg på leir og da sov jeg i en stor dobbelseng med to venner. Det var på en folkehøyskole så vi såv på rom. Jeg våknet med blåmerker på hondleddene, hoften og lårene. Hadde jeg slått meg selv, hadde de merket det. Men de merket ingen ting.
Senest i går lå jeg i sengen min og det var liksom som om luften skiftet farge (på en måte) Og det kjenntes ut som at noen stakk meg i foten. Jeg så ned på gulvet og der lå en nål. Dett kan være sammentreff men jeg vet ikke....

Hjelp meg! Hilsen Mina :D
Antall ord: 363

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Matzo777
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Aug 2011 01:54
13

- Kan det være overnaturlig?

Innlegg av Matzo777 »

Hei

Etter det du forklarer om det som skjer om nettene, trur jeg at jeg kan gi deg svar på det. Ånder og i noen tilfeller er det levende mennesker (i sin astrale kropp) som flyr rundt om natten av suger til seg livskraft fra ofre. Dette kan sette igjen fysiske merker på ofrene. Du sier også at du syntes luften endret farge. Det kan mest sannsynelig være den ånden, eller menneske som angriper deg, som kan se ut som en tykk tåke/sky som kan i noen tilfeller fylle et rom. Men vis dette er tilfellet, at du blir angrepet på denne måten, vil du merke at du ikke blir utvilt etter nattesøvnen din.

Vis det er tilfellet at du faktisk våkner og ikke er utvilt bør du gjøre noe med det. Det du kan gjøre er å begynne å bare tenke positivt. Ikke la negative tanker og følelser ta over deg. Når du legger deg bruk litt tid til å tenke positivt og tenke glade tanker. Da vil du være på et høyere spirituelt nivå og de usle negative vesnene som prøver å angripe deg vil ikke kunne nå deg på en måte, fordi du er på et høyere plan enn dem. Vanskelig og forklare, men vis du vil vite mer eller trenger hjelp, så send meg en melding så hjelper jeg deg.
Antall ord: 236

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mina27
Nybegynner
Nybegynner
13

Innlegg av mina27 »

Takk :D

Jeg er ofte veldig trøtt om dagen og sover lenge uten at det hjelper.
Jeg pleier som oftest og bli trøtt klokken 5-7 når jeg våkner halv 7.
Jeg pleier å ha problemer med å sovne men da sier foreldrene min (slik som deg) at jeg må tenke positivt. Det hjelper som oftest men noen ganger kommer tankene tilbake og når jeg sovner er jeg redd og trist, da hender det at jeg bråvokner med mareritt.
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Innlegg av Nephandi »

Min mor fortalte at når hennes bestemor døde så hørte de av og til at noe fallt i gulvet i annen etersje og rullet bortover, men når de kom opp så var det ingenting på gulvet. Oldemoren min bodde i en lelighet i annen etersje der som besteforeldrene mine bodde før og min mor bor nå. Når jeg var lita jente så følte jeg ofte et nærvær i annen etarsje og jeg pleide å tegne bilder og lage små gaver til Oldemoren min, selv om hun var død lenge før jeg ble født.

Jeg tror jeg er enig i at en Ånd elelr en person som kan sende ut atral kroppen din bruker deg som buffet, uerfarene men sensitive mennesker er ofte yndede mål siden de har høyere energi frekvens enn andre men ikke har lært å forsvare seg, jeg kommer nok til å gi deg litt andre råd dog. Det å tenke positivt er vel og bra, men vi er mennesker vi kan ikke bare tenke positibt hele tiden, faktisk er det ikke sundt for psyken vår å undertrykke alle negative følelser og tanker som ikke lov, det kan skape alvorlige problemer senere. Jeg foreslår heller at du lærer deg noen ekle metoder for å beskytte deg og ser om det skjer.

Jeg vil for eksempel anbefale deg at du sier Fadervår før du legger deg, spiller liten rolle om du er Kristen eller ikke, bønnen er blitt brukt til beskttelse av så mange under så mange tider at ordene i selg selv har kraft i seg, er muligens enda mer effektivt hvis man er Kristen men det fungerer for andre også. En annen enkel metode er å visualisere at du tar på deg en rustning, se for deg at du trekker på deg støvler, brynje, brystplate og så videre, til du står der som en middel alder ridder med hjelm og sjold.

En annen metode er at du samler knust glass, rustene spiker, alt du kan finne som er skarpt. Ta dette og legg det i en krukke, så tisser du i krokken, dette forbinder deg med den, sett på lokekt og begrav krukken i hagen, dette vil skjere istykker negativitet rettet mot deg. Ellers kan jeg anbefale LBRP, dette er et klassisk beskyttelses rituale, det tar litt tid å lære seg men er vel verd det. http://asiya.org/article.php/LBRP

Og her er en link til et av mine favoritt enkle beskyttelses ritualer som jeg ha funnet på internet: http://www.spellsofmagic.com/spells/spi ... /page.html

Det å tenke glade tanker er ikke nok til at Ånder ikke kan nå deg, hvis man tenke oh de usle negative Åndene, bare jeg tenker positivt så vil jeg havne på et høyere nivå er det samme som å undervurdere dem og ikke bare være buffet men å legge på finduken og finne frem det gode sølvtøyet i tilegg. Disse vesenene er ikke noe mer usle enn en løve, eller en tiger eller for den saken syld du er, de er rovdyr på det Åndelige det er det hele.
Antall ord: 532
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mina27
Nybegynner
Nybegynner
13

Innlegg av mina27 »

Takk, jeg skal prøve dette :)
I natt når jeg skulle legge meg (før jeg leste det siste) prøvde jeg å tenke positivt. Men de vonde tankene kom bare tilbake. Jeg opnet øynene og så ned på gulvet og det var som om jeg så et lite annsikt... Det var like ved en ovn jeg har stående på rommet mitt. Det var der ca et halvt cekund også var det borte.
Senere føøltes det som om noe/noen strøk meg på armen og hodet, og når jeg tok der sluttet det.
Det føltes også som om noen satt seg på sengen min, sengetøyet ble strammere men når jeg så opp var det ingen der, jeg ble livredd.
Jeg drømte også om en liten jente, hun var 4 år og en ånd. Hun het Maja. (jeg har noen ganger fårestilt meg at jeg har en ånd som heter maja) Jeg og en venn var på vei til skolen da vi møtte henne.. jeg sa hei men vennen min så henne ikke. Jeg kunne ta på henne og foreldrene hennes var døde, hun sa hun var født på 1800 tallet.

Drømmen var sikkert bareet sammentreff men kan det ha noe å si?
Kan det ha vert en ånd som satt seg i sengen min osv?
Vær så snill å svar for det var sinnsykt skummelt!
Antall ord: 237

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
13

Innlegg av Nephandi »

For det første, hvis du har Ånden til en liten pike hos deg så ikke vær redd, Ånder blir ikke mer onde i døden enn i livet, det er veldig uansynelig at jenta vil deg noe vondt. Av og til så kan man føle ubehag når ånder er i nærheten dog fordi de trenger Energi fra de levende og de kan føles trykkende, uten at de mener noe vondt. Jeg tror fortsatt litt på at det kan være en mer aggesiv ånd med i bildet men en ting jeg ville ha gjort når det gjelder Maja er å pøve å sende henne over på den andre siden, ofte er Ånder som forsøker å få folk sin oppmerksomhet ute etter dette.

Tenn et lys og se for deg Maja, snakk med henne, si til henne at hvis hun ønsker å komme seg videre så skal du hjelpe henne, fortell henne at foreldrene hennes vente inne i lyset. Se for deg at forran deg så åpner det seg en dø som leder inn til et land av bare lys. Fortell Maja at det er trygt å gå igjennom om hun ønsker det. Noen medier sender Ånder med makt, dette er jeg i mot, men jeg mener at det er bra å gi dem muligheten. Hold fokuset på lysdøren så lenge du kan og snakk med Maja, fortell henne at nye eventyr venter henne på den andre siden og at det ikke er farlig. Når du er ferdig bør du gå å spise litt for å få dine egene Energier i balanse igjen.

Nå det kan godt hende at Maja bare er en drønn, men dette ritualet skader ikke, i verste fall sitter du og prater til deg selv.

Du sa du har forsøkt å tenke positivt, har du forsøkt noen beskyttelses ritualer? Av os til er ikke det å tenke positivt nok. En annen metode som kan virke litt merkelig er å sette på en humor film rett før du legger deg, Alister Crowley selv brukte denne metoden, han sa ingenting er mer effektivt mot de som prøver å bruke magi mot deg eller andre negative inflytelser enn latter.
Antall ord: 364
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mina27
Nybegynner
Nybegynner
13

Innlegg av mina27 »

Tusen takk for alt dere forteller meg! Jeg har forsøkt det med rustningen og Fader vår, men kan ikke hele.
Det med personen som satt seg på sengen min skjedde etter dette...
Blir glad for mer fakta og info :)

Men når jeg var på leir (har fortalt lenger oppe tror jeg) Ble jeg skadet på håndleddene om natten. Hvorfor ble ikke de andre skadet?
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
13

Innlegg av Nephandi »

Her er Fadervår, 1978 utgaven.

Fader vår, du som er i himmelen!
La ditt navn holdes hellig.
La ditt rike komme.
La din vilje skje på jorden som i himmelen.
Gi oss i dag vårt daglige brød.
Forlat oss vår skyld, som vi òg forlater våre skyldnere.
Led oss ikke inn i fristelse,
men frels oss fra det onde.
For riket er ditt,
og makten og æren i evighet. Amen.

Og hvis du vil være litt mer fancy så slenger jeg med den Latinske versionen.

Pater noster, qui es in caelis,
sanctificetur nomen tuum.
Adveniat regnum tuum.
Fiat voluntas tua, sicut in caelo et in terra.

Panem nostrum quotidianum da nobis hodie,
et dimitte nobis debita nostra,
sicut et nos dimittimus debitoribus nostris.
Et ne nos inducas in tentationem:
sed libera nos a malo. Amen.

Grunnen til at du har fått skader og ikke de rundt deg kan være at de er psykosomatisk, i at en Ånd kan affektere deg, men det er sinnet ditt som skaper skadene. Vi vet at sinnet har stor kontroll over kroppen, for eksempel er det blitt gjort tester der folk er blitt ledet til å tro de har fått brannsår og kroppen deres faktisk utvikler blemmer. Vi ser også dette i at hvis man har en sykdom og tror man vil bli frisk så har man mye større sjanse til å faktisk bli det, det er også dette som til en hvis grad placebo bygger på, folk kan ofte bli friske av å tro medisinen de får fungerer selv om de bare spiser sukker piller.

I tilegg så kan man jo gå løs på en person da, hvis du ligger i en seng og det ligger en annen person ved siden av så kan jo jeg gå og dra til deg og ikke sidemannen, det er ingen grunn til å tro at Ånder er noe dårligere til å sikte. I tilegg så er det slik at denne Ånden hvis det er en kan være ute etter deg og da ikke bry seg katta om hvem du er i nærheten av.

En annen mulighet er at du har forårsaket skadene selv i søvne, enten noe overnaturlig affekterer deg eller ikke, det behøver ikke å være så voldsomnt i bevegelsene at du ville ha vekket andre. Jeg vokner ofte og ser at jeg har klort meg i søvne, uten at det er vekket partneren og uten at det har noen annen grunn enn at jeg ofte sliper neglene spisse og sover urolig.
Antall ord: 432

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links