Drømmer, NDO & ut av kroppenUt av kroppen opplevelser?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Aunet
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Aug 2011 14:26
13

Ut av kroppen opplevelser?

Innlegg av Aunet »

Heisann.

I det siste så har jeg lest litt rundt på dette forumet, for det meste om "Ut av kroppen opplevelser"

Jeg mener å ha lest at dette kan oppnåes ved å ligge på sofaen/senga, slappe helt av i hele kroppen og tenke på at man ser seg selv fra ca 2-3m over der man ligger. Er det riktig?

Jeg leste også noe om at man skulle tenke at man klatret opp ett tau.

Jeg prøvde dette i går kveld, jeg fikk hele kroppen til å "sove" (Gikk gjennom kroppsdel for kroppsdel) også visualiserte jeg meg selv ligge i senga (sett fra ovenifra), jeg klarte også å smette inn en tanke om at jeg klatret opp et tau. Det som skjedde etter en stund var at kroppen "rykket" litt, den "rista" på en måte, nesten som om jeg fikk et lite støt (Uten smerte) Har det noe med "Ut av kroppen opplevelsen" å gjøre? Er jeg på riktig vei? Jeg er veldig nybegynner på dette her..

Tips om hvordan å oppnå dette taes i mot med takk.

Jeg har også eksperimentert litt med aura, nå klarer jeg å se auraen min på fingrene hvis jeg holder de opp med en hvit vegg i bakrunnen. (Da fokuserer jeg på veggen og da kommer det opp et lite lysegrønnt lys som er rundt fingrene og som følger etter de) Klarer også å se den rundt hodet mitt når jeg stirrer på meg selv mellom øynene i speilet, men da er den fargeløs.

(Beklager hvis det er dårlig skrevet og forklart)

Edit: Jeg glemte en liten detalj, når jeg lå der og prøvde å få til denne "oplevelsen" så føltes det som om jeg ble på en måte vektløs, som om jeg snurret rundt (Jeg så ingenting hadde øynene lukket). Som jeg husker så har dette skjedd til meg én gang tidligere, en kveld jeg skulle legge meg til å sove.
Antall ord: 326

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

- Ut av kroppen opplevelser?

Innlegg av Asbjørn »

Folk opplever denne ut av kroppen - opplevelsen på forskjellig måte, men during og risting kan være en indikasjon på at du er på rett vei.
Enkelte hører en kraftig "trafodur" - slik during man kan høre fra elektriske apparater, bare myyye sterkere..

Rykket KAN også være elektriske utladninger i hjernen, -noen opplever dette i det de er i ferd med å sovne, da "faller" man gjerne ned og føler dat det er ca 10 -15 cm ned i senga.
Dette er et kjent fenomen, har opplevet det selv også.

A
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Aunet
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Aug 2011 14:26
13

Innlegg av Aunet »

Takk for svar! :)

Jeg prøvde også å meditere for første gang idag. Jeg har lest litt om det på nettet. Det jeg gjorde var at jeg sa et ord, litt av ordet når jeg puster ut og litt av det når jeg puster inn (Jeg husker ikke hva det kalles) Det som skjedde da var at jeg fikk denne "svevende" følelsen igjen, den minner litt om å være veldig svimmel. En annen ting jeg også la merke til var at jeg ikke følte så mye i kroppen, jeg kunne ikke føle hvor hendene mine lå f.eks. Etter hvert så kjennte jeg også noe "prikking" på venstre storetå (Jeg tror ikke det varte så lenge) Vanskelig og forklare..

Jeg kjente også at høyre fot begynte å rykke (Med fot så mener jeg fra ankelen og nedover hvis du skjønner) Den rykket et par ganger. Jeg valgte etter hvert å "våkne" igjen, jeg var litt småsvett når jeg kom til meg selv. Er det virkelig slik meditasjon skal være?

Jeg opplever dette her som utrolig spennende og litt småskummelt. Jeg minner om at det er første gangen jeg prøver på noe sånnt så det kan godt hende at jeg gjør mye feil.
(Beklager for skriveleifer, skriver fra telefonen)
Antall ord: 222

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

LeOpArD
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Okt 2011 17:36
13

Innlegg av LeOpArD »

Aunet skrev:Heisann.

I det siste så har jeg lest litt rundt på dette forumet, for det meste om "Ut av kroppen opplevelser"

Jeg mener å ha lest at dette kan oppnåes ved å ligge på sofaen/senga, slappe helt av i hele kroppen og tenke på at man ser seg selv fra ca 2-3m over der man ligger. Er det riktig?

Jeg leste også noe om at man skulle tenke at man klatret opp ett tau.

Jeg prøvde dette i går kveld, jeg fikk hele kroppen til å "sove" (Gikk gjennom kroppsdel for kroppsdel) også visualiserte jeg meg selv ligge i senga (sett fra ovenifra), jeg klarte også å smette inn en tanke om at jeg klatret opp et tau. Det som skjedde etter en stund var at kroppen "rykket" litt, den "rista" på en måte, nesten som om jeg fikk et lite støt (Uten smerte) Har det noe med "Ut av kroppen opplevelsen" å gjøre? Er jeg på riktig vei? Jeg er veldig nybegynner på dette her..

Tips om hvordan å oppnå dette taes i mot med takk.

Jeg har også eksperimentert litt med aura, nå klarer jeg å se auraen min på fingrene hvis jeg holder de opp med en hvit vegg i bakrunnen. (Da fokuserer jeg på veggen og da kommer det opp et lite lysegrønnt lys som er rundt fingrene og som følger etter de) Klarer også å se den rundt hodet mitt når jeg stirrer på meg selv mellom øynene i speilet, men da er den fargeløs.

(Beklager hvis det er dårlig skrevet og forklart)

Edit: Jeg glemte en liten detalj, når jeg lå der og prøvde å få til denne "oplevelsen" så føltes det som om jeg ble på en måte vektløs, som om jeg snurret rundt (Jeg så ingenting hadde øynene lukket). Som jeg husker så har dette skjedd til meg én gang tidligere, en kveld jeg skulle legge meg til å sove.
Det siste du skrev, opplevde jeg for 4 timer siden, det va utrolig ekkelt, forstår ikke at du vil få den følelsen, det er forferdelig.
Antall ord: 355

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Joline

Innlegg av Joline »

Aunet: Alt du beskriver i denne tråden som du har gjort og følt på, har jeg også opplevd. Det er faktisk så likt at hadde jeg ikke vist bedre, så hadde jeg trodd det var jeg som hadde skrevet det du har skrevet. Morsomt :D
Jeg har kommet til den konklusjonen at det er normalt, og at det sannsynligvis kommer innen fra oss selv. Å meditere er jo på et vis som å klare å få hjernen inn på en annen frekvens. Rykninger, synke og spinnefølelse, svimmelhet kan nok være en reaksjon på dette. Noen ganger føltes det som at sjelen min eller hva jeg skal si, forlot kroppen og var på vei ut av meg mot taket. Jeg så bilder og filmer og jeg opplevde også å se krystallklare bilder fra andrer deler av huset (mens jeg hadde øynene igjen) blant annet av personer som satt og så på tv i stua mi, som var der mens jeg mediterte i et annet rom.
Jeg husker selv jeg opplevde det som veldig fascinerende og litt skummelt når jeg opplevde det de første gangene, for jeg følte jeg ikke hadde kontroll og var litt redd for at det var "noe" som gjorde dette med meg. Men det var jo bare å åpne øynene så gikk det over som regel. :)
Antall ord: 220

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links