Fakta, teori & skepsisPlante&Fiske fett, godt for helsa di ?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Plante&Fiske fett, godt for helsa di ?

Innlegg av keke »

Antall ord: 23
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Keke, det er slett ikke legene som gnåler om at kroppen må renses jevnlig. Det er faktisk sånne typer naturterapeuter o.l. fine titler (som jeg tviler er beskyttede titler) som mener bestemt at man trenger det. Og det rare er at de alltid på et eller annet vis tjener penger på å promotere renseprodukter.

Jeg stoler overhodet ikke på blogger, da hvem som helst kan blogge om hva som helst og påstå hva som helst. Trine Grung tar jeg ihvertfall med en klype salt (himalayasalt kanskje, til og med). Yogaskolen tjener tydeligvis penger på tarmskylling, så selvsagt anbefaler de det.

Om Himalayasalt (hvis man ser bort ifra sider der produktet selges) fant jeg bl.a. følgende:

En skeptisk tilnærming

Enda en skeptisk tilnærming

diskusjon blant folk som har prøvd saltet
Antall ord: 137
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av keke »

vel -

Nå har jo du tydeligvis tatt et standpunkt og er urokkelig.

jeg jobber med dette daglig.. har 100 vis av eksempler på mennesker som har fått hjelp av mange såkalte "alternative" terapeuter. Når det gjelder saltet som jeg minst har solgt 200 KG av har jeg mange eksempler på folk som har fått stabilt blodtrykk - etter kun kort tids bruk - stor forskjell på raffinert salt og Naturlig salt med alle spormineraler.

Tarmskylling er mer enn bare å få en probe i rassen og spyling.

Vet om tilfeller av svært uren hud og fedme dær resultatet har vært fantastisk... Uansett hva du måtte pønske ut eller finne ut av å søke så har jeg den praktiske erfaringen og kontakt med mennesker som kommer til meg for råd om alt mellom himmel og jord.

JA det finnes masse useriøse - mener du at seriøse aktører ikke skal ta betalt for en tjeneste?

Fint å være skeptisk - farlig når en lukker seg fullstendig.

Jeg prater om å ta ansvar for sin helse å seriøst sjekke muligheter å snakke med folk som kan gi gode tips og råd, dær magefølelsen er bra - Man må kjenne etter.. det er ingen lettvinte løsninger - slik som en lege som kaster piller etter deg eller tilbyr kortison..

Bare tenk etter hva det moderne vestlige menneske får i seg av kjemikalier - Daglig gjennom mat og husholdningsprodukter , vann og drikke - og "hudpleie" produkter .. sammla sett er det 1000 ganger mer enn folk i tidligere tider fikk i seg - da kroppen selv kunne fikse ting... vi befinner oss i en helt anna situasjon idag.. dette har jeg sett med mine egne øyne - etter mange rensekurer og endring av livstil - sitter jeg igjen med masse energi , glede og er stort sett alltid frisk... det gjør noe med deg når du ser resultatet som er 1000 steiner / klumper fra galle og lever komme ut (kolesterol klumper o.l mm) vel.. du får ha din tro - jeg holder meg til min viten og erfaring .. Tro er noe mang gjør i Kirka sies det....
Antall ord: 359
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - Plante&Fiske fett, godt for helsa di ?

Innlegg av Svartepus »

keke skrev:vel.. du får ha din tro - jeg holder meg til min viten og erfaring .. Tro er noe mang gjør i Kirka sies det....
Nei så hyggelig at du følte trang til å trekke inn en liten hersketeknikk. Det må jo bety at det jeg skrev rørte ved noe i deg ;)

Jeg er nok ikke urokkelig, men det finnes alltid noen som har funnet sin sannhet ut ifra egne erfaringer. Det betyr likevel ikke at man skal stole på dem. At jeg er uenig i det du sier betyr ikke at jeg er urokkelig. Men skeptisk, det er jeg, både til andres tro og andres erfaringer.
Antall ord: 111
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av keke »

kunne spart mæ for den, beklager.

skepsis filter e bra.. me måte :)
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Innlegg av Arven »

Enig i at den maten vi spiser i dag innholder mer uønskede stoffer enn før. Nettopp derfor er det viktig å velge rene produkter og være litt på vakt ovenfor E'er bl.a.
Av de kjemikaliene vi får i oss, blir mesteparten skilt ut igjen gjennom urin og avføring. Kroppen trenger ingen hjelp til dette, bortsett fra viktigheten av å drikke nok vann. Det vil hjelpe nyrene til å gjøre jobben.
Leveren greier å omgjøre det meste av gifter og til mindre skadelige stoffer som blir skilt ut av kroppen naturlig. De få stoffene som ikke skilles ut,-lagres i leveren.
Kolesterol er fettstoff. Den er en av byggesteinene kroppen bruker for å lage celler. Det som ikke absorberes i tarmen blir blant annet ved hjelp av kalsium, sendt ut igjen naturlig. Det kolesterolet som blir tatt opp, binder seg til proteinene og kan dermed flyte med blodet til de stedene kroppen trenger nye byggesteiner. Dårlig kolesterol setter seg på innsiden av årene og kan gi sykdom, mens det gode hjelper kroppen med å fjerne dette belegget og sender alt tilbake til leveren, der det til slutt leveres i tarmen og kommer ut.
Så at tarmskylling får ut kolesterolklumper tviler jeg på. Spiser man så mye fett at det etter opptaket i tarmen fremdeles er mye igjen vil dette ofte komme ut som gulorange olje eller iblandet annet avfall. Men ut kommer det,- helt av seg selv.

Det er klart at det er mye penger bak legemiddelindustrien men det er det også innen helsekost. Jeg tror gjerne på at det finnes mange gode produkter i helsekosthyllene men noe reelt behov for renselseskurer og tarmskyllinger, nei der er jeg nok fremdeles spektisk jeg også.
Antall ord: 287
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av keke »

vel - 1 ss engelsk salt + 2,5 dl sitron (presset) + olivenole (xvirgin) gjør susen da kommer det ut bla kolesterolklumper og mye mer.... prøv å se.. Kom ikke å fortell meg da at det ikke gjør godt å drite ut 2000 små steiner og klumper.. som KUN på sikt gjør at dine organer bare blir dårligere til den jobben dn skal gjøre.. samme gjelder steiner/klumper i galle som ofte blir operert vekk hos eldre... anyway.. ja Kroppen er ment å renske.. i vår tid har kroppen et stort problem.. derfor for så mange av oss kreft.. derfor er det ekstermt mye allergier osv osv.. Er det så forbanna vanskelig å se at ikke verden er rosenrød.. Ta en tur på apoteket og observer 1 dag--- Herregud at det er mulig..

Hvor mange av oss får kreft?

Hvor mange har allergier?

Hvor mange har depresjon?

Hvor mange av oss sliter med avføring?

Diabetes===????

Hvor lang skal jeg lage denne listen for at DU skal fatte at det er en Meget Stor anndel av OSS som TRENGER EN RENS.... og MYE mer.. DE trenger å VÅkne OPP å ta ANSVAR FOR Helsa si :)

Jeg kan fortelle deg at noe av den eldste vitenskapen vi har om Helse innebærer RENS.. Dette har vært praktisert så lenge Vi har eksistert på denne kloden.. har du sett hva Katta gjør? Hørt om sjamaner / medisinmenn.. Helsefarmer for millionærer* eller folk som ønsker Vitalitet og energi .. God helse rett og slett innebærer . 1 Spis sunnt 99% av oss gjør ikke d... 2 om du ikke spiser sunnt sørg for en form for kompensasjon i form av rens - eller sørg for balanse i tflora eller at du har en basisk kropp.. surt miljø er rota til mange plager...

Vær så skeptisk du bare vil men jeg er 100% sikker i denne saken.. finnes 1000 måter å rense kroppen på.. Fasting er også et godt alternativ... Dette er ikke NOe NYHET..

At helsekostbransjen er.... For faen.. ALT dreier seg om penger i denne tiden vi lever i.. hvem faen gir noe gratis? Jeg forsøker bare å tipse om De produkter Jeg VET funker.. Plages man gjør man nesten hvasomhelst... det er da mange aktører kommer inn å utnytter situasjonen.. Jeg skulle virkelig ønske at det ikke behøvde å koste skjorta.... Jeg bruker ca 100 kr dagen på mat/helsekost produkter.. føler at det er en god invistering for livet.. jeg har tenkt å være en sprek 90 åring.... ikke en nedopa dement stakkar på et hjem - !!!! jeg vet !!!!!

go natt..
Antall ord: 438

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 21:18
18
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

morsomt å se du har lest deg opp på et nytt interesseområde, men det blir litt fanatisk når man krydrer sin boklærdom med store bokstaver, men bare fortsett, men ikke detox deg så mye at du mister deg selv.
Antall ord: 41
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- - Plante&Fiske fett, godt for helsa di ?

Innlegg av Diffusa »

keke skrev:har testa mange forskjellige bl.a - Bio Drain. den var ok ... Testa c24 - ganske sterk ofte på do + at den r ferdig på 24 timer...

ellers bruker jeg løvetann konsentrat - Klorofyll.

Spiser spirulina (sjø alge) 3 g pr dag hele året.

Chlorella (ferskvannalge) 1 mnd på 1 av ...

galle/lever - rensekur etter DR. Hulda Clarks anvisning. meget bra - sterk .. 1 uke.

kan anbefale tarmskyll.
Ah ok, takk for svar.

Jeg tenkte litt mer i retning av å rense kroppen med kosten. Har fått en simpel oppskrift med kun vann og epler i noen dager men så er det den der klystergreia som byr meg i mot. Jeg tror det blir til at jeg forsøker noen dager med det og så dropper jeg hele klysteren.
Antall ord: 128
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av keke »

? : Morsomt å se at du er deg selv lik.. kanskje bytte nick til noe mer passende? feks "status quo"

små eksempel på rensing m kost - legger du på ekstra ingefær, sitron, "spansk salat" me ecider eddik + olivenolje i kosten samt mer grønt så er mang godt på vei - "ugress" i salaten er også å anbefale ;) mye garvestoffer - Løvetann og brennvesla er gode og lett å finne/ høste.. ennå enklere er å kjøpe ren saft) eller Te (Kloster eller bioform har jeg gode erfaringer m) fra helsekosten - relativt billige produkter..

Gode bær får en ikke nok av : gojji, kamu kamu, acai, blåbær, multebær, krøkebær -

stikkord : * bovisskalaen *yin & yang '* antioksidanter
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links