Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderÅnd?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Nipelin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Apr 2011 13:31
13

Ånd?

Innlegg av Nipelin »

Jeg har i de siste dagene hatt noen heller merkelige opplevelser og lurer på om noen kan hjelpe?

Det begynte fredag. En venninne sov over hos meg, og lørdag morgen klaget hun over en voksen mann som hadde gått frem og tilbake over stuegulvet og virket stresset. Han hadde veltet ting og forstyrret henne. Hun har tidligere hatt problemer med "våkne drømmer", altså at hun våkner men fortsatt ser og opplever drømmene, så vi tenkte ikke noe mer over dette.

Mandag når jeg kom hjem fra jobb utslitt, gikk jeg direkte til sengs. Jeg har nå vært sykemeldt grunnet ryggen, og har derfor ligget mye i ro. Jeg våknet av at noen romstrerte i gangen utenfor soveromsdøren min, og tenkte kanskje en kamerat av min samboer (som for tiden ikke er hjemme) var kommet for å hente noe. Bråkte endel, gikk frem og tilbake og jeg hørte nøkler som falt på gulvet. Stilte seg så utenfor døren min. Var så sliten, så latet som jeg sov da han kom inn. Han ("føltes" ut som en mann) stilte seg ved siden av sengen min, men da jeg åpnet øynene var det ingen der. Var ikke skremt, føltes egentlig helt ok så tenkte ikke mer over det.

Men en time - halvannen etter jeg la meg for natten, våknet jeg av en slags stønnelyd (kvinnelig), etterfulgt av lyden av noen som kastet opp. Ble nysgjerrig på hva som kunne foregå utenfor vinduet og forsøkte å reise meg opp i sengen. Klin umulig, kunne ikke lee på et øyelokk en gang, kroppen var helt låst og det prikket over alt, som en slags kontinuerlig frysning.

Så begynte hele sengen å riste, kraftige vibrasjoner. Jeg kunne ikke bevege meg i det hele tatt, men det merkelige (i tillegg til det åpenbare) var at jeg ikke var spesielt redd, men heller forvirret / stresset / urolig over selve situasjonen. Etter hva som føltes som en evighet men trolig var 30 - 60 sekunder, stanset ristingen og jeg begynte å få tilbake følelsen i kroppen. Når jeg endelig kunne bevege meg igjen, kom lyset på mobilen min på av seg selv. Jeg hadde ingen dekning og ble da skikkelig redd. Holdt meg i huset resten av natten, la meg på sofaen men fikk ikke sove pga skrapelyder på veggene.

Jeg har aldri før opplevd noe "overnaturlig" eller lignende, er ikke en "troende" men anser meg som en åpen person. Setter stor pris på tilbakemeldinger om hva dette kan være og eventuelt hva jeg kan gjøre, ettersom jeg nå synes det er litt ekkelt å måtte være alene i huset.
Antall ord: 452

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Jun 2009 01:36
15
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

Re: Ånd?

Innlegg av Thulr »

Ja det høres jo rett og slett ut som om du har fått noen gjengangere på besøk.
Du får vel bare ta kontakt med et medium som kan komme å få dem ut hvis det fortsetter.
Antall ord: 39
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Jeg synes det høres ut som om du har opplevd det samme som venninden din, nemlig "våken drøm", eller søvnparalyse. Typisk for dette er nettopp det du beskriver; man hører, ser og føler ting som skjer samtidig som at kroppen er paralysert. Greia er vel at ingenting av det man hører/ ser/ føler faktisk skjer andre steder enn inne i sitt eget hode.

Kanskje det at du var ekstra sliten var med på å utløse "anfallet". Hadde du tatt noe smertestillende (for ryggvondten)? Medisiner kan også bidra til slike opplevelser.
Antall ord: 98
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Sep 2010 10:59
14
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

Innlegg av Jeppski »

Det høres ut som om bearchild har rett her ja.
Søvnparalyse kan du lese forøvrig mer om her http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Jun 2009 01:36
15
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

Innlegg av Thulr »

Jeg synes det høres ut som om du har opplevd det samme som venninden din, nemlig "våken drøm", eller søvnparalyse. Typisk for dette er nettopp det du beskriver; man hører, ser og føler ting som skjer samtidig som at kroppen er paralysert. Greia er vel at ingenting av det man hører/ ser/ føler faktisk skjer andre steder enn inne i sitt eget hode
Tror du virkelig på det du selv sier..? At ingenting av det man hører/ser/føler av slike ting skjer utenfor ens eget hode..? Altså at du mener alt kun er innbildning..?
Antall ord: 105
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 126 ganger
Blitt takket: 68 ganger

- Ånd?

Innlegg av tvilerlitt »

Dette kan vel kansje være både det ene og det andre
TS har ei heller vært inne å kommentert eller lagt inn utfyllende info.....

Dog legger jeg merke til att TS, registrerte seg, la inn ett
innlegg for deretter tilsynelatenede ikke vært innloggett etterpå....
Da lurer jeg på hva hensikten egentlig var???
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Ånd?

Innlegg av Svartepus »

Godt spørsmål, tvilerlitt. Jeg har lurt på det samme flere ganger. Enten har h*n trollet for å se hvilke svar som kom eller så lurer jeg på om h*n faktisk har glemt at h*n la inn spørsmål her inne.

Thulr, jeg tror også ts' opplevelse (om den er sann) var søvnparalyse. Jeg har opplevd det flere ganger selv og kan skrive under på hvor ekkelt og virkelighetsnært det føles. Alt stemmer med søvnparalyse, både låst kropp, ristende seng og det ts så og hørte. Typisk søvnparalyse.
Antall ord: 100
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Thulr skrev:
Jeg synes det høres ut som om du har opplevd det samme som venninden din, nemlig "våken drøm", eller søvnparalyse. Typisk for dette er nettopp det du beskriver; man hører, ser og føler ting som skjer samtidig som at kroppen er paralysert. Greia er vel at ingenting av det man hører/ ser/ føler faktisk skjer andre steder enn inne i sitt eget hode
Tror du virkelig på det du selv sier..? At ingenting av det man hører/ser/føler av slike ting skjer utenfor ens eget hode..? Altså at du mener alt kun er innbildning..?
Nå snakket jeg om søvnparalyse, ikke "opplevelser" generelt. ;)
Antall ord: 116
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links