Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
skepsis skrev:Det er ikke noe problem heller happe, jeg påpeker bare at når folk kommer med slike uttalelser viser denne personen hvor dumt enkelte folk påstår at det finnes noe overnaturlig. Jeg ber dere ikke om å få meg til å tro noe som helst, jeg prøver bare å spre litt skepsis blant folk. I dette tilfelle er det ikke vanskelig, men stort sett ellers er det folk som tror de kommer med gode argument, når det er forskere og rasjonalister som ler seg i hel av slike uttalelser! Spøkelser finnes ikke andre plasser enn i et menneskets livlige fantasi!
Hehe, dette er en klassiker på forumet her. Ivrige skeptikere som kommer inn hit med en selvsikker plan om å vise oss troende at det er lurt å være skeptisk, og tror de er vår redningsmann/kvinne. Fordi forumet heter paranormal.no er det liksom bare antatt at vi er en slags sekt der alle tror blindt på alt. Det er like moro hver gang
Jeg kan trøste deg med at det er svært få her inne som tror blindt på alt og ingenting. De fleste er skeptiske til mye. Det går faktisk an å mene at det finnes ting som ikke er vitenskapelig bevist samtidig som at man er litt skeptisk og tvilende. Verden er ikke i svart/hvitt.
Jeg skjønner ikke helt motivasjonen når man velger å gå inn på et forum som omhandler ting man overhodet ikke tror på. Jeg mistenker at det ikke er pga genuin interesse for temaene her, men heller et ønske om å sette oss "vrangforestilte" på plass. Og gjerne le litt av oss. Vel, lykke til og velkommen til vepsebolet!
Antall ord: 285
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Takk for velkomsten! Ja jeg har en genuin interesse for disse temaene! jeg har ingen plan om å sette dere på plass, for jeg har etterhvert skjønt at det er vanskelig å få motstanderen i en debatt til å endre mening, uansett hvor mye du skulle dominere debatten.
Jeg liker godt å diskutere slike temaer og Richard Dawkins er naturligvis mitt store forbilde! Han har lagd en fantastisk serie som dere burde se som heter ''fiender av fornuften!'' Tittelen sier sitt! Handler om folk som kaster bort både tid og penger på å tro på noe som ikke fins grunn til å tro. Ved å diskutere får man utvidet kunnskapen voldsomt, noe jeg vil ha mye mer av i skolen! Selv om jeg tror på noe annet er jeg ikke en fiende
Antall ord: 128
Skepsis er det beste virkemiddelet mot ''pop-up vinduer'' som forteller deg at du har vunnet 1 mill dollar eller mennesker som forteller deg at det finnes noe overnaturlig uten å ha bevis for det!
skepsis skrev:Takk for velkomsten! Ja jeg har en genuin interesse for disse temaene! jeg har ingen plan om å sette dere på plass, for jeg har etterhvert skjønt at det er vanskelig å få motstanderen i en debatt til å endre mening, uansett hvor mye du skulle dominere debatten.
Jeg liker godt å diskutere slike temaer og Richard Dawkins er naturligvis mitt store forbilde! Han har lagd en fantastisk serie som dere burde se som heter ''fiender av fornuften!'' Tittelen sier sitt! Handler om folk som kaster bort både tid og penger på å tro på noe som ikke fins grunn til å tro. Ved å diskutere får man utvidet kunnskapen voldsomt, noe jeg vil ha mye mer av i skolen! Selv om jeg tror på noe annet er jeg ikke en fiende
Nei jeg ser deg overhodet ikke som en fiende. men jeg tror deg ikke helt når du mener vi trenger å se en serie som heter "fiender av fornuften" og som handler om å kaste bort livet på tro, og samtidig påstår du ikke ønsker å sette oss på plass. Hvilke andre grunner har du for å anbefale serien?
Forøvrig har jeg ikke kastet bort penger på noe av det jeg tror på, og tiden jeg har investert har ikke vært bortkastet i det hele tatt. For deg ville det nok vært både bortkastet og uinteressant å bruke tiden på noe av det jeg har gjort, men det betyr jo ikke at jeg har valgt feil. Det betyr jo bare at man har forskjellige interesser og velger forskjellige ting å "kaste bort" tiden på.
Antall ord: 265
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap