Drømmer, NDO & ut av kroppenMerkelige drømmer

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Kosango
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jan 2010 08:27
14

Merkelige drømmer

Innlegg av Kosango »

Hei. I natt våknet jeg kanskje 5, 6 ganger på rad av jeg gråt av irritasjon og forvilelse. Ikke redsel eller tristhet. Jeg drømte ting som at folk plaget meg eller gikk meg på nervene. jeg våknet kanskje hver halvtime og var kjempe fortvilet.
Noen som kan tyde dette? :?
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skepsis
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Aug 2011 20:07
13

- Merkelige drømmer

Innlegg av skepsis »

At du har hatt en vond drøm som kallest mareritt!
følelser er fortsatt intakt i REM søvn, eller drømmesøvn om du vil. Ikke noe overnaturlig med det!
Antall ord: 32
Skepsis er det beste virkemiddelet mot ''pop-up vinduer'' som forteller deg at du har vunnet 1 mill dollar eller mennesker som forteller deg at det finnes noe overnaturlig uten å ha bevis for det!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - Merkelige drømmer

Innlegg av Svartepus »

skepsis skrev:At du har hatt en vond drøm som kallest mareritt!
følelser er fortsatt intakt i REM søvn, eller drømmesøvn om du vil. Ikke noe overnaturlig med det!
Hehe, jeg tror ikke Kosango mente det var noe overnaturlig med drømmen ;) Selv om forumet heter paranormal.no diskuteres det mye utenom det overnaturlige også. Det ligger som oftest årsaker bak drømmene vi drømmer, og selv om det ikke er noe overnaturlig kan det være interessant å komme til bunns i hvorfor man drømmer det man drømmer. Å tyde hverandres drømmer er spennende tidsfordriv her på forumet :mozilla_smile:

Kosango: er du stresset for tiden? Er det noe du strever med eller føler du ikke får helt til? Det høres ut som en typisk "stressdrøm" som jeg pleier å kalle det. Sånne drømmer man får når man tviler på egne evner og/eller er redd for å ikke strekke til, f.eks. i jobben/på skola.
Antall ord: 171
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skepsis
Nybegynner
Nybegynner
13

- Merkelige drømmer

Innlegg av skepsis »

takk for infoen, jeg antok bare at dere diskuterte paranormale ting her, men som det står over bruker navnet mitt, jeg er nybegynner...
Antall ord: 24
Skepsis er det beste virkemiddelet mot ''pop-up vinduer'' som forteller deg at du har vunnet 1 mill dollar eller mennesker som forteller deg at det finnes noe overnaturlig uten å ha bevis for det!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

- Merkelige drømmer

Innlegg av Svartepus »

Jeg trodde løse antagelser ikke hørte hjemme i tankegangen til skeptikere... :mozilla_wink:

Men fra spøk til hagle: alle har vært nybegynnere en gang. Ikke noe å tenke på :)
Antall ord: 32
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Merkelige drømmer

Innlegg av ludoburgero »

Jeg tenker også at det kan hende du har litt tankekjør eller noe som gjør deg opprørt eller stresset som du ikke får utløp for, eller bearbeidet, i våken tilstand.

Da jeg var i militæret hadde jeg visstnok hatt en vond drøm, ble jeg fortalt av en som var våken den natta, hvor jeg hadde slått hardt flere ganger i skapet ved siden av meg og kommet med en rekke ville skjellsord og hadde virket nesten besatt ut av djevelen så sint jeg visstnok var.
Det husket jeg ikke et eneste sekund av, men jeg var jo utsatt for press og helt uvante omgivelser den gang - så det kan ha vært noe jeg fikk utløp for i drømmene mine.

Det kan også være at du ble bortført av romvesener, bare for å ta med et poeng siden vi utelukkende snakker om paranormale fenomener her på forumet.
Antall ord: 160
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skepsis
Nybegynner
Nybegynner
13

- Merkelige drømmer

Innlegg av skepsis »

håper du mente de med antakelser som en spøk.

alle antar hele tiden!når du ser en melkekartong med noe hvitt i antar du selvføgelig det er melk, selv om det finnes en teoretisk mulighet til at det kan være noe annet. Når det kommer til store ting derimot, bruker skeptikere som meg ikke slike antagelser i så stor grad! Vi ser nøye gjennom saker før vi bestemmer oss for hva vi skal mene eller tro ;)
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Merkelige drømmer

Innlegg av ludoburgero »

Bare det å gå inn for å finne et resultat, granske og undersøke, krever en viss antagelse i seg selv som en begynnelse. Antagelsen du gjør da er at du vil finne en forklaring som er god nok.

For deg.
Antall ord: 40
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

- - Merkelige drømmer

Innlegg av Svartepus »

skepsis skrev:håper du mente de med antakelser som en spøk.

alle antar hele tiden!når du ser en melkekartong med noe hvitt i antar du selvføgelig det er melk, selv om det finnes en teoretisk mulighet til at det kan være noe annet. Når det kommer til store ting derimot, bruker skeptikere som meg ikke slike antagelser i så stor grad! Vi ser nøye gjennom saker før vi bestemmer oss for hva vi skal mene eller tro ;)
Nei jeg spøkte ikke. Helt.
Men hvis du ser noe hvitt i en melkekartong og antar det er melk, er du selvsagt helt menneskelig. Vi antar hele tiden. Men du vil vel også ta lærdom av det hvis det er noe annet hvitt som smaker vondt, du prøver å drikke det og innser at hvit væske i en melkekartong ikke nødvendigvis er melk. Da erfarer man at det kan være lurt å undersøke før man tar ting for gitt.
Det er menneskelig å anta at hvit væske i melkekartong er melk eller at medlemmer i et forum ved navn paranormal.no er en ensartet gruppe som ser noe paranormalt i alt. Men vitenskapelig er det ikke, og er man skeptisk av natur antar man mindre og undersøker mer. Du fremstiller deg som skeptisk og opptatt av vitenskapelig tilnærming, men antar likevel like mye som andre... ;)
Det var bare mitt noe spøkefulle poeng, siden du er så opptatt av å dele folk opp i "oss" og "dere". Men nå sporer vi av i tråden.

Jeg gjetter fremdeles at trådstarter har en stresset hverdag eller bekymrer seg for noe.
Antall ord: 283

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links