Drømmer, NDO & ut av kroppenSanndrømmer eller tilfeldigheter?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Denise
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Jul 2011 12:38
13

Sanndrømmer eller tilfeldigheter?

Innlegg av Denise »

Jeg føler meg helt teit når jeg skriver dette. Har aldri vært på dette forumet før (eller på en tilsvarende nettside) og har vel egentlig alltid himlet litt med øynene over venner som plutselig blir synske eller medium etter å ha deltatt på weekendkurs...
Selv om jeg innerst inne alltid har trodd på at det finnes mer i universet enn vi er klar over.

Jeg har noen ganger opplevd litt "rare" ting. Som f.eks. å plutselig en dag tenke utrolig mye på en person jeg ikke har møtt på ti år, for så å møte nettopp denne personen dagen etter, eller se bilde av personen i en avisartikkel. Men jeg har alltid skrevet det på kontoen for tilfeldigheter og tenkt at jeg sikkert har tenkt på veldig mange mennesker og deretter IKKE møtt de dagen etter, eller lest om de i avisen, om dere skjønner hva jeg mener.

Jeg er voksen og har ikke opplevd slikt ofte.

Men nå har det vært to hendelser i det siste som har gjort meg litt tankefull.
To ganger i år har jeg våknet etter noen ekstremt livlige drømmer, skikkelig gjennomsvett, noe jeg aldri har opplevd ellers.

Første gangen var dagen før flommen nå tidligere i år. Jeg hadde utrolig livlige drømmer om en prest som pratet om syndefloden (jeg er ikke-troende/humanetiker så syndefloden er ikke akkurat noe jeg tenker ofte på), en dame som ropte om store elver og ellers var drømmen bare fylt av flommende vann, gjørme og hus som flyttet på seg.
Jeg ble selvsagt veldig overrasket da jeg leste om flommen dagen etter. Men likevel har jeg konkludert med at drømmen f.eks. kan ha oppstått pga regnet jeg hørte ute da jeg sov?

Andre gangen var for ca tre uker siden, da jeg drømte at jeg var livredd og gjemte meg. En mann løp etter meg med pistol. Han skulle ta meg. Jeg husker redselen og forsøket på å komme meg bort. Jeg løp og løp som i en labyrint helt til jeg fant sikkerhet i et bittelite rom der jeg krøp sammen og satt helt stille. Siste jeg husker før jeg våknet var at mannen kastet seg gjennom et butikkvindu, at vinduet knuste og det var glassbråt over alt. Og at mannen var utkledd i marineblå genser og mørk bukse. Og følelsen av at denne personen ikke hadde fått en ønsket rolle i en spillefilm, og derfor gjor dette.
Jeg har de siste tre ukene forsøkt å finne en forklaring på drømmen, tenkt på om det kunne ha noen sammenheng med den norske filmen som nettopp ble lansert? og nå etter det som skjedde i helgen klarer jeg ikke la være å tenke på om det kan ha sammenheng med bombingen og drapene på utøya.
Det var selvsagt ikke slik at jeg drømte noe tydelig om hva som kom til å skje, men jeg ser jo samtidig en viss likhet selv om jeg aldri drømte om verken ungdommer eller en øy.

Det er bare to ganger jeg har hatt slike livlige drømmer og jeg tror absolutt ikke jeg er verken synsk eller noe lignende, men likevel er det litt spennende å lufte dette her inne for å se om det kanskje finnes mennesker som har opplevd lignende og høre hva dere mener om slike drømmer.
Situasjonen jeg var i da jeg drømte var helt unormal. Altså, jeg sov som normalt men var helt gjennomsvett da jeg våknet og drømmene var ubeskrivelig levende.

Innerst inne må jeg innrømme det hadde vært spennende å se om man kunne klare å utvikle dette, om det skulle vise seg å være en evne som jeg er "truffet" av? (kanskje fordi jeg nå er et sted i livet der barna er voknse og jeg endelig har tid til å tenke, filosofere og drømme mer?)
Alle i Norge har vel en følelse av at vi gjerne skulle vært synsk og kunne avverget det som skjedde i helgen, og jeg er ikke så innbilsk at jeg tror jeg kunne klart det (selv om jeg så gjerne skulle ønske). Jeg bare tenker at om det skulle være slik at man kunne styrke en slik evne, så vil jeg gjerne gjøre det, bare for å se hva som skjer videre.

Noen meninger? gode råd?, tips til litteratur?
Antall ord: 751

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

- Sanndrømmer eller tilfeldigheter?

Innlegg av Asbjørn »

For meg høres det ut som om du er borti og "snuser" på sanndrømmer.

Det i seg selv er noe mange opplever fra tid til annen, uten at man kan kalle seg synsk.

De fleste mennesker opplever "tilfeldigheter" - som noen kaller det noen ganger i livet.

Dersom dette er noe som gjentar seg ofte, er man kansje en sanndrømmer, en variant av det å være synsk, men en som er synsk somregel kan "se" ting på kommando.

At du opplever dette kan kansje være en begynnelse til å bli mer åpen for å motta "signaler" fra den andre siden, men det vil bare tiden vise.

mvh Asbjørn
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Aug 2006 20:33
18
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Sanndrømmer eller tilfeldigheter?

Innlegg av Prismia »

Ja jeg trur også at du er sanndrømt, trur jeg er det selv.

Faktisk når jeg våknet fredag morgen var min første tanke at jeg så for meg min psykopat ekskjæreste med en pistol. Noe jeg plutselig har fått i hodet mitt flere ganger de siste ukene, og skjønner ikke hvorfor. Det er heldigvis ikke drapsmannen jeg var sammen med, men en som minner meg veldig om han når jeg har lest beskrivelser på nettaviser. Jeg trur ikke at eksen min kunne drept masse folk, men et drap trur jeg at han kunne vært i stand til. Jeg syns at det er merkelig at det var min første tanke samme dag som tragedien skjedde. Dette var ikke en drøm da, men merkelig for det syns jeg, at det bare plutselig dukker opp. Det er over 2 år siden det ble slutt mellom meg og eksen, har null kontakt med han og jeg bor langt unna han nå, og pleier ikke å tenke på han.

Ellers har jeg drømt MANGE ganger de siste årene om folk jeg ikke har møtt på ca 10 år, og har null kontakt med. Og innen to døgn har jeg møtt på de og snakket med de av grunner som ikke har med drømmen å gjøre. Har noen ganger også plutselig tenkt på noen jeg ikke har møtt på lang tid, og så dukker de opp! Tenkte i begynnelsen at det er tilfeldig, men det har skjedd så mange ganger :)

Har to ganger (med 5 års mellomrom) drømt veldig livlige drømmer at mine nærmeste har død, og dager etterpå har flere av mine nærmeste venner/kollegaer mistet sine nærmeste. Men denne siste gangen døde også bestevenninna mi. Og det har var flere likhetstrekk i drømmene og dødsfallene :( Begge gangene våknet jeg opp hysterisk, noe jeg aldri har gjort ellers.

Jeg har ikke fortalt om dette til noen, bortsett fra tidligere her inne, fordi jeg vil ikke at folk skal tru at jeg lyver for å få oppmerksomhet og utnytter dødsfall. Noe jeg ALDRI ville gjort!

Også har jeg opplevd andre ting som får meg til å lure om jeg er litt klarsynt :)

Så jeg trur at vi begge er klarsynte, jeg har ikke prøvd å videreutvikle meg, men det hadde vært spennende. Jeg har dessverre ingen tips å komme med :)
Antall ord: 410
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links