Drømmer, NDO & ut av kroppendrøm om kjærlighet og lykke...

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
marius'en
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jan 2010 21:43
14
Blitt takket: 2 ganger

drøm om kjærlighet og lykke...

Innlegg av marius'en »

Her for en tid tilbake hadde jeg en veldig "sterk" drøm som jeg hadde surrende i hodet fryktelig mye de første dagene etterpå, og som jeg husker godt den dag i dag. Er vel noen få uker siden det "skjedde" nå.

I drømmen husker jeg at jeg var i lag med ei jente, ei utrolig go og snill jente, som virkelig ga meg sommerfugler i magen både i drømmen og i dagene etterpå. Husker best den utrolige lykkelige følelsen av å være med ei jente som jeg tydeligvis virkelig hadde falt for. Vi var i helt hverdagslige situasjoner, så ingen såkallt "våt" drøm. hehe. Husker når jeg våknet at jeg hadde den samme gode følelsen, og måtte bare smile for meg selv og riste på hodet mens jeg skulle ønske det ikke bare var en drøm. :-)

For min del er det skjeldent en har så "sterke" drømmer som påvirker en såpass. Er jo singel i det virkelige liv, men vil påstå at jeg på ingen måte er så kjæreste-desperat at jeg går å tenker på det 24/7.
Og det var heller ikke noe som skulle "trigge" akkurat en slik drøm i dagene før. Ikke vet jeg om det betyr noe eller ei, men må jo bare konkludere at det finnes mye bra drømmer som er alt annet enn mareritt. hehe. Er nok sikkert ikke uvanlig å drømme slik, men for meg var det utvilsomt en drøm som satt seg fast i følelsene mine.

Hvordan skal en tolke slikt? Eller skal en bare ta det som en drøm der hjernen går amok på egenhånd? Var lissom så fryktelig realistisk drøm da gitt... :-)

Hilsen Marius
Antall ord: 304

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spiren
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jul 2011 12:54
13

- drøm om kjærlighet og lykke...

Innlegg av spiren »

Jeg har hatt slike drømmer i flere netter nå i løpet av en uke eller to. De dreier seg om en sterk kjærlighets- og tilhørighetsfølelse med en person av motsatt kjønn. Ulike personer hver gang, og det handler ikke om folk jeg kjenner i det våkne livet. Følelsen i kroppen når jeg våkner er helt fantastisk, og den varer utover dagen. Jeg er i et forhold, men har ikke opplevd slike sterke følelser i forholdet.

Er det ingen som har innspill og tokninger?
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
marius'en
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jan 2010 21:43
14
Blitt takket: 2 ganger

- - drøm om kjærlighet og lykke...

Innlegg av marius'en »

spiren skrev:Jeg har hatt slike drømmer i flere netter nå i løpet av en uke eller to. De dreier seg om en sterk kjærlighets- og tilhørighetsfølelse med en person av motsatt kjønn. Ulike personer hver gang, og det handler ikke om folk jeg kjenner i det våkne livet. Følelsen i kroppen når jeg våkner er helt fantastisk, og den varer utover dagen. Jeg er i et forhold, men har ikke opplevd slike sterke følelser i forholdet.

Er det ingen som har innspill og tokninger?
Ja, den jeg drømte om var også en fremmed så vidt jeg vet, så jeg har ingen tilknytning til den personen i det virkelige liv (som jeg vet om). Følelsen var, som du også sier, veldig sterk, og sterkere enn jeg har opplevd i det forholdet jeg var i tidligere. Snodige greier. :-)
Så jo ikke ansiktet til vedkommende, og kan ikke påsta at ho verken var pen eller mindre pen. Men følelsen var jo der.
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- drøm om kjærlighet og lykke...

Innlegg av Arven »

Det er vel nærliggende å tolke disse drømmene, som høres fantastiske ut, som et uttrykk for en bevisst eller ubevisst lengsel etter kjærlighet. En lengsel etter å bli sett og elsket uforbeholdent. Det er vel det mest sentrale for oss alle
Antall ord: 43
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links