Hei! :mozilla_smile:
Jeg har en lillebror som flere ganger har opplevd at han "går" ut av kroppen og ser seg selv..veldig rart.
Han sier at det kommer helt plutselig, han føler seg svimmel også er han liksom der "oppe" og ser hele seg.
Hvorfor skjer dette egentlig tror dere? Jeg kan ikke en gang forestille meg at det skjer noe sånt med meg
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Går ut av kroppen og kan se seg selv
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jun 2011 02:02
- 13
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
- Går ut av kroppen og kan se seg selv
UKO ( Ut av Kroppen Opplevelse ) er noe mange opplever fra tid til annen.
Og da er det bevisstheten som på en måte har havnet utenfor kroppen.
Hvorfor dette skjer er noe man ikke har forklaringen på, spesielt fordi vitenskapen ikke aksepterer at slikt går an.
Men, det finnes ganske mange beskrivelser av fenoemnet fra hele verden,
søk gjerne på OBE ( Out of Body Experience ) , for å se på verdensbasis.
Det er altså et fenomen som ikke er uvanlig, men uten en vitenskapelig forklaring,
og vil derfor ofte bli karakterisert som "fantasi" av folk som ikke har opplevet dette selv.
Men antall slike beskrivelser, tyder på at det "er noe mer" . . .
Jeg regner ikke med at dette er noe farlig, jeg har iallfall ikke hørt om faremomenter...
A
Og da er det bevisstheten som på en måte har havnet utenfor kroppen.
Hvorfor dette skjer er noe man ikke har forklaringen på, spesielt fordi vitenskapen ikke aksepterer at slikt går an.
Men, det finnes ganske mange beskrivelser av fenoemnet fra hele verden,
søk gjerne på OBE ( Out of Body Experience ) , for å se på verdensbasis.
Det er altså et fenomen som ikke er uvanlig, men uten en vitenskapelig forklaring,
og vil derfor ofte bli karakterisert som "fantasi" av folk som ikke har opplevet dette selv.
Men antall slike beskrivelser, tyder på at det "er noe mer" . . .
Jeg regner ikke med at dette er noe farlig, jeg har iallfall ikke hørt om faremomenter...
A
Antall ord: 130
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Aug 2006 20:33
- 18
- Kjønn (valgfri): skreppe
- Har takket: 27 ganger
- Blitt takket: 25 ganger
Hmm..trur jeg har noe lignende i blant. Men jeg blir ikke svimmel. Jeg står alltid da, stivner og står plutselig ved siden av meg selv og ser på meg selv, jeg står alltid på venstre side for meg selv trur jeg. Da føles det som at den jeg står ved siden av ikke er meg men en annen person jeg kjenner (men det er jo meg!). Jeg blir kjempeforvirra og skjønner ikke hvem jeg er da, tenker at jeg kanskje aldri har vært meg Men det varer bare noen få sekunder, og det er ikke ofte, kanskje en gang i året de siste 15 årene (jeg er 29 år). Jeg er alltid alene når det skjer, og jeg trur at det alltid skjer på kvelden når jeg er trøtt. Så lurer på om det er hjernen som spiller meg et puss, en slags hallusinasjon.
Har lillebroren din det ofte Jessica? Og hvor gammel er han? Kanskje det er epilepsi? Jeg vet at epilepsianfall kan for noen kjennes ut som en UKO, hjerneslag og, men hjerneslag har han vel neppe hatt uten at det har blitt oppdaget. Epilepsi oppdages ikke alltid i barndommen, hvis man ikke skjønner selv at man har det. Og man kan få det som voksen, så man trenger ikke være født med det. Jeg ble testa for epilepsi i april i år, i forbindelse med noe annet, men har ikke det, de klarte iallefall ikke å oppdage det.
Eller så er det bare hjernene våre som spiller oss et puss, eller noe overnaturlig
Har lillebroren din det ofte Jessica? Og hvor gammel er han? Kanskje det er epilepsi? Jeg vet at epilepsianfall kan for noen kjennes ut som en UKO, hjerneslag og, men hjerneslag har han vel neppe hatt uten at det har blitt oppdaget. Epilepsi oppdages ikke alltid i barndommen, hvis man ikke skjønner selv at man har det. Og man kan få det som voksen, så man trenger ikke være født med det. Jeg ble testa for epilepsi i april i år, i forbindelse med noe annet, men har ikke det, de klarte iallefall ikke å oppdage det.
Eller så er det bare hjernene våre som spiller oss et puss, eller noe overnaturlig
Antall ord: 270
=)))
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jun 2011 02:02
- 13
Han er 14 år og har hatt det 3-4 ganger tror jeg.
Antall ord: 13
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Aug 2006 20:33
- 18
- Kjønn (valgfri): skreppe
- Har takket: 27 ganger
- Blitt takket: 25 ganger
Hvis han syns at det er plagsomt så anbefaler jeg at han drar til legen, kanskje det er noe fysisk som ikke er som det skal. Men at han svever og ser ned på seg selv er litt heftigere enn mine UKO'er, så kanskje han faktisk har ekte UKO'er At han har noen spesielle evner eller noe som vil vise seg etter hvert.
Antall ord: 65
=)))
Hide post links |