Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ er leiligheten min hjemsøkt??!
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jun 2011 02:02
- 13
er leiligheten min hjemsøkt??!
Hei! Jeg er en 17 år gammel jente som opplever underlige ting i leiligheten min. Jeg har opplevd veldig mye i denne leiligheten men skal bare fortelle om det som har skjedd med meg og familien i det siste. Vi har bodd her i 6 år, men i begynnelsen hørte vi ingenting. Men etter 2-3 år begynte vi å merke ting. For 2 uker siden var jeg på kjøkkenet og lage meg kvelds mat og plutselig hørte jeg noen klappe en gang høyt ved kjøkkendøra. Jeg skvatt og trodde at det var mamma. jeg spurte om det var hun som hadde klappet men hun svarte overrasket nei og ble selv redd. Etter at jeg fortalte mamma det sa hun til meg at hun også hadde hørt noe noen dager før. Hun var på badet og pusset tennene også hadde hun hørt at noen hostet 1 gang vet ved døra (døren var åpen mens hun pusset tennene) 1 uke etter det som skjedde på på kjøkkenet gikk jeg og lillebroren min som er 6 år på badet for å pusse tennene. Jeg hjalp han litt siden han ikke gjør det ordentlig. Jeg måtte bøye meg ned og pusse tennene hans og mens jeg gjorde det blåste noen inn i øret mitt. Det var veldig ubehagelig..og jeg ble selvfølgelig jævlig redd.
Åhh det har skjedd så myee mer hos oss men jeg orker ikke å skrive ned alt. Men jeg kan si at vi har hørt fottrinn, dunking i veggene, banking på soveromsdøra, kattelyder, babygråt
Så hva tenker dere? tror dere at det finnes helt naturlige grunner til de tingene?? eller er det "noen" som bor med oss?
Åhh det har skjedd så myee mer hos oss men jeg orker ikke å skrive ned alt. Men jeg kan si at vi har hørt fottrinn, dunking i veggene, banking på soveromsdøra, kattelyder, babygråt
Så hva tenker dere? tror dere at det finnes helt naturlige grunner til de tingene?? eller er det "noen" som bor med oss?
Antall ord: 296
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Jul 2007 20:22
- 17
- Kjønn (valgfri): Hunnkjønn
- Lokalisering: Møre og Romsdal
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 3 ganger
- er leiligheten min hjemsøkt??!
Naturlige grunner tror jeg nok ikke det er, iallefall. Men jeg tror ikke dette er noe farlig, og ikke noe å være redd for. Høres ut som dere har et typisk spøkelse i huset! Siden det gikk så lang tid før dere merket noe, tror jeg ikke spøkelset er "aggressivt". Jeg tror det bare har veldig lyst til å vise at det er der. Virker iallefall slik med det du beskriver. (Klapping, dunking, hosting osv). Det kan faktisk også hende at gjenferdet liker dere som bor i huset og vill ha kontakt, men ville bli litt mer vant til dere først. Hvis dette skremmer deg kan du prøve å si forsiktig til det som er der at det skal ta det med ro og slikt, det bruker å hjelpe.jessica1710 skrev: Hei! Jeg er en 17 år gammel jente som opplever underlige ting i leiligheten min. Jeg har opplevd veldig mye i denne leiligheten men skal bare fortelle om det som har skjedd med meg og familien i det siste. Vi har bodd her i 6 år, men i begynnelsen hørte vi ingenting. Men etter 2-3 år begynte vi å merke ting. For 2 uker siden var jeg på kjøkkenet og lage meg kvelds mat og plutselig hørte jeg noen klappe en gang høyt ved kjøkkendøra. Jeg skvatt og trodde at det var mamma. jeg spurte om det var hun som hadde klappet men hun svarte overrasket nei og ble selv redd. Etter at jeg fortalte mamma det sa hun til meg at hun også hadde hørt noe noen dager før. Hun var på badet og pusset tennene også hadde hun hørt at noen hostet 1 gang vet ved døra (døren var åpen mens hun pusset tennene) 1 uke etter det som skjedde på på kjøkkenet gikk jeg og lillebroren min som er 6 år på badet for å pusse tennene. Jeg hjalp han litt siden han ikke gjør det ordentlig. Jeg måtte bøye meg ned og pusse tennene hans og mens jeg gjorde det blåste noen inn i øret mitt. Det var veldig ubehagelig..og jeg ble selvfølgelig jævlig redd.
Lykke til
Antall ord: 432
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
hehe vi hadde aldri turt å bedt gjenferdet/spøkelse om å slutte med det han/henne gjør. Vi er så utrolig redde spesielt om kvelden for det er da vi begynner å høre lyder. Men det som jeg synes er så rart er at storebroren som er 21 år aldri har hørt noe lyder... Og han har bodd i denne leiligheten like lenge som oss. Og en annen ting er at lillebroren min som er 14 år har opplevd mest i denne leiligheten enn meg og moren min til sammen. Han hører stadig lyder og ser skikkelser.
Antall ord: 99
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Aug 2006 20:33
- 18
- Kjønn (valgfri): skreppe
- Har takket: 27 ganger
- Blitt takket: 25 ganger
Ikke alle er like åpne for ånder. Broren din på 21 år er tydeligvis ikke åpen i det hele tatt, og han på 14 år er mest åpen av dere alle. Mens du og din mor er også åpen, men litt mindre kanskje
Jeg har merket energier og opplevd merkelige ting i hus som andre bor i, og de som bor der selv merker ingenting, eller noen merker det mer enn meg. Jeg trur at jeg er ikke mest åpen av alle, men åpen er jeg.
Jeg har merket energier og opplevd merkelige ting i hus som andre bor i, og de som bor der selv merker ingenting, eller noen merker det mer enn meg. Jeg trur at jeg er ikke mest åpen av alle, men åpen er jeg.
Enig! Det er neppe noe farlig, hadde det vært det så hadde dere merket det godt fra begynnelsen, ikke etter 2-3 år. Ikke prøv noe "djevelutdrivelse" eller lignende, hehe, men feks si høyt neste gang du opplever noe "vær så snill å ikke gjør det igjen", som at du prater til en du kjenner. Blir det skumlere eller dere vil ha det helt bort prøv å få noen til å rense leiligheten, et medium eller noe såntNaturlige grunner tror jeg nok ikke det er, iallefall. Men jeg tror ikke dette er noe farlig, og ikke noe å være redd for. Høres ut som dere har et typisk spøkelse i huset! Siden det gikk så lang tid før dere merket noe, tror jeg ikke spøkelset er "aggressivt". Jeg tror det bare har veldig lyst til å vise at det er der. Virker iallefall slik med det du beskriver. (Klapping, dunking, hosting osv). Det kan faktisk også hende at gjenferdet liker dere som bor i huset og vill ha kontakt, men ville bli litt mer vant til dere først. Hvis dette skremmer deg kan du prøve å si forsiktig til det som er der at det skal ta det med ro og slikt, det bruker å hjelpe.
Lykke til
Antall ord: 302
=)))
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
takk for svar, men koster det mye å mye for å be et medium om å komme å se på hjemmet vår?
og hvor kan jeg kontakte et medium?
Antall ord: 26
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Aug 2006 20:33
- 18
- Kjønn (valgfri): skreppe
- Har takket: 27 ganger
- Blitt takket: 25 ganger
Hvor bor dere? Kanskje noen som leser dette vet om et medium i nærheten av dere??
Forhør deg rundt. Det er bedre å bruke et medium som kan anbefales av noen, enn å bruke en du finner selv som du ikke har hørt noen om. Da risikerer du å bli narret, det er dessverre noen der ute som later som at de har evnen for å tjene masse penger. Jeg har aldri vært i kontakt med et medium selv, men vil tru at de fleste tar noen kroner ja. Hvis dere vil bli kvitt åndene så er det vel verdt det?
Forhør deg rundt. Det er bedre å bruke et medium som kan anbefales av noen, enn å bruke en du finner selv som du ikke har hørt noen om. Da risikerer du å bli narret, det er dessverre noen der ute som later som at de har evnen for å tjene masse penger. Jeg har aldri vært i kontakt med et medium selv, men vil tru at de fleste tar noen kroner ja. Hvis dere vil bli kvitt åndene så er det vel verdt det?
Antall ord: 101
=)))
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
- - er leiligheten min hjemsøkt??!
Spøkelset vill sikkert skape en viss mengde redsel, så hvis dere sier ifra, viser dere jo mot, og vinner "over" spøkelset på en måte Det er best å først prøve det enkleste for å få ro i huset. Da er han sikkert ikke mottagelig for åndelige energier. Det er også ofte slik at jo yngre man er, jo mer mottagelig er man.jessica1710 skrev:hehe vi hadde aldri turt å bedt gjenferdet/spøkelse om å slutte med det han/henne gjør. Vi er så utrolig redde spesielt om kvelden for det er da vi begynner å høre lyder. Men det som jeg synes er så rart er at storebroren som er 21 år aldri har hørt noe lyder... Og han har bodd i denne leiligheten like lenge som oss. Og en annen ting er at lillebroren min som er 14 år har opplevd mest i denne leiligheten enn meg og moren min til sammen. Han hører stadig lyder og ser skikkelser.
Det koster dessverre alt for mye å få et medium til å se på et hus og fjerne energier. (Etter min mening). Billig er det iallefall ikke, men det er jo litt variabelt fra medium til medium også. Hvis du kjenner noen som har evner anbefaler jeg å la dem prøve å fjerne det først, da det er rimeligere, og ofte like effektivt. Medium kan du kontakte over telefon og over mail. Du finner mange på Internett, men det vanskelige er å finne noen nær deg. Prøv å google deg frem, og kanskje du har flaksjessica1710 skrev:takk for svar, men koster det mye å mye for å be et medium om å komme å se på hjemmet vår?
Antall ord: 288
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
tusen takk for svar dere! men jeg bare lurer på en ting, dere sier jo at vi burde si ifra til "spøkelse" om å ta det med ro eller be "den" ikke skremme oss på en måte..men jeg tenker da, blir ikke ting verre for oss? blir ikke "spøkelsen" sint?? dere aner ikke hvor pyse vi i familien er..tør ikke å gjøre noe sånt..
også en ting til, i idag skulle jeg dusje..jeg var på badet og skulle til å inn i dusjen men så, så jeg hårstrikken min falle ned fra løse lufta..men jeg tenkte ikke så mye over det helt til jeg var ferdig med å dusje. Da tenkte jeg at mens jeg dusjet så kan det ha vært noen på inne på badet med meg og sett på meg dusje..åhh det er så creepy å tenke på det på denne måten, at noen ser på deg når du er helt opptatt av andre ting spesielt når du er alene.
Men synes dere at vi burde skaffe et medium? eller burde vi bare la det være som det er til vi en eller annen gang flytter ut?
også en ting til, i idag skulle jeg dusje..jeg var på badet og skulle til å inn i dusjen men så, så jeg hårstrikken min falle ned fra løse lufta..men jeg tenkte ikke så mye over det helt til jeg var ferdig med å dusje. Da tenkte jeg at mens jeg dusjet så kan det ha vært noen på inne på badet med meg og sett på meg dusje..åhh det er så creepy å tenke på det på denne måten, at noen ser på deg når du er helt opptatt av andre ting spesielt når du er alene.
Men synes dere at vi burde skaffe et medium? eller burde vi bare la det være som det er til vi en eller annen gang flytter ut?
Antall ord: 202
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
- - - er leiligheten min hjemsøkt??!
Jeg tror ikke noe på at et gjennomsnittlig husspøkelse er ute etter å "skape en viss mengde redsel"! Det er vel mest på Ghostbusters de oppfører seg sånn Heller at de ønsker oppmerksomhet av en eller annen grunn.martea skrev:Spøkelset vill sikkert skape en viss mengde redsel, så hvis dere sier ifra, viser dere jo mot, og vinner "over" spøkelset på en måte Det er best å først prøve det enkleste for å få ro i huset.
Ja, det hjelper å si ifra, men min erfaring er at det hjelper rett og slett fordi man gjør oppmerksom på at man ikke liker hva som skjer, heller enn at man vinner en form for maktkamp.
Jeg ville brukt jungeltelegrafen. Forhør deg litt omkring og se om du kan få noen anbefalt. I et hav av aktører du finner på nettet er det utrolig vanskelig å finne en som er både seriøs og dyktig.Det koster dessverre alt for mye å få et medium til å se på et hus og fjerne energier. (Etter min mening). Billig er det iallefall ikke, men det er jo litt variabelt fra medium til medium også. Hvis du kjenner noen som har evner anbefaler jeg å la dem prøve å fjerne det først, da det er rimeligere, og ofte like effektivt. Medium kan du kontakte over telefon og over mail. Du finner mange på Internett, men det vanskelige er å finne noen nær deg. Prøv å google deg frem, og kanskje du har flaks
Dessuten, akkurat i denne forbindelse er det ingen som helst sammenheng mellom pris og kvalitet!
Jeg håper dette løser seg for dere, trådstarter. Det er ikke noe kjekt å gå og være redd i eget hjem. Prøv om du tør å si høyt at du ønsker å være i fred fordi dette skremmer deg.
Og et lite tips når redselen "tar" deg: Spør deg selv hva som er det verste som kan skje! (det virker ihvertfall for meg) Og fortell deg selv at uansett hvem eller hva som er hos deg, så får det ikke skadet deg. Dette kommer til å gå fint :mozilla_smile: Lykke til!
Med vennlig hilsen Lilja
Antall ord: 373
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
- - er leiligheten min hjemsøkt??!
Hvorfor skulle han bli sint? Dette er deres hjem nå, hvem-som-nå-enn-er-der har ingen rett til å trenge seg påjessica1710 skrev:tusen takk for svar dere! men jeg bare lurer på en ting, dere sier jo at vi burde si ifra til "spøkelse" om å ta det med ro eller be "den" ikke skremme oss på en måte..men jeg tenker da, blir ikke ting verre for oss? blir ikke "spøkelsen" sint?? dere aner ikke hvor pyse vi i familien er..tør ikke å gjøre noe sånt..
Jeg tror at mange hus-spøkelser er ånder eller energiavtrykk etter mennesker. Jeg tror også at ånder beholder en del av de egenskapene som de hadde da de levde her, og at endel av dem kanskje ikke en gang helt skjønner at de er døde og burde gå videre.
Min erfaring er ihvertfall at de fleste av dem er tilsnakkendes. Du ville vel ikke latt en villt fremmed romstere rundt i huset ditt uten at du reagerte? Du har lov til å reagere mot fremmede ånder også!
En ting som slo meg, siden dere bodde såpass lenge i huset før dere begynte å merke noe. Det er ingen mulighet for at dette spøkelset deres kan ha "fulgt med" noe inn? Jeg tenker i retning av et gammelt møbel, arvegods, antikvitet eller lignende?
Antall ord: 232
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Apr 2010 12:46
- 14
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
- Har takket: 560 ganger
- Blitt takket: 128 ganger
Jeg synes svaret fra lilja var bra! Men jeg tenkte også på at kanskje det kan være et familiemedlem som nå endelig har prøvd å få kontakt.. Det trenger ikke være skumlere enn det! Siden dere ikke merket noe første årene.. Og nå vil noen åpenbart ha deres oppmerksomhet! Altså den eller de mener nødvenigvis ikke å skremme dere, men vil prøve å vise at, hallo jeg er her.. Ikke vær redd, for det er høyst sansynlig ufarlig!
Antall ord: 83
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
Lilja, jeg skjønte ikke helt hva du mente med at spøkelset kan "fulgt med" noe inn, forklar litt nærmere?
Klokken elleve ropte lillebroren (14 år) min på meg og ba meg komme. Han var på rommet ved siden av stua og spilte med han andre lillebroren min på 6 år. Jeg gikk og begge sa " var det du som lagde den lyden på døra " etter 2 sek skjønte jeg det og sa ja for å ikke skremme lillebroren på 6 år. Vi gikk ut av rommet og lillebroren visket til hva de hadde hørt. "Noen" hadde lagd lyder på døra med neglene sine og begge trodde at det var meg..akkurat nå er vi alle hjemme på soverommet til mamma fordi vi ikke tør å være på våre egne soverom men storebroren min er ikke hjemme, det er bare meg, mamma og begge lillebrødrene mine. Og ingen av oss tør å gjøre noe særlig. Da vi skulle pusse tennene gikk vi alle sammen inn på badet, vi turte ikke å gjøre det en og en. Åh herregud dette høres kanskje latterlig ut for dere, men hva hadde dere gjor hvis dere var i akkurat samme situasjon?
Jeg regner vel med at dere har opplevd slike ting. Men har dere sagt ifra til "spøkelsen" om å slutte å skremme dere, og har det i såfall funket? Jeg er så desperat etter å få en slutt på dette! Også er jeg så utrolig redd og samtidig litt sint. Jeg føler "spøkelsen/ånden" kontrollerer oss! ÅHH! Alle hadde det fint, jeg og mamma var på hver vår pc mens brødrene mine spilte mens på måtte det forbanna "spøkelset" ødelegge kvelden! Så gikk og "la" oss, ingen får sove bortsett fra mamma som sov med en gang. Og her ligger jeg i senga til mamma med mobilen i hånda og skriver dette.
Håper på svar fra dere.
Antall ord: 333
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Veldig kort forklart: Dersom tante Olga har et syskrin hun er veldig glad i så kan hennes energi henge ved syskrinet lenge etter hennes død. Marit, som kjøper syskrinet i en bruktbutikk, kan komme til å sanse tante Olgas nærvær hjemme hos seg. Veldig forvirrende for Marit som aldri kjente tante Olga, og sikkert også forvirrende for tante Olga som ikke fatter hvorfor Marit har tatt syskrinet hennes med seg hjem... Var det forståelig??
Til det andre du spør om:
Ja, jeg har bedt ei dame (altså en ånd) som sto i trappa mi om å se til h****te å komme seg ut av huset mitt. Jeg eksploderte i sinne, da jeg for n'te gang ikke kom opp trappa fordi det føltes som om det var en fysisk vegg der. (Jeg er i utgangspuntet veldig for å behandle både folk og ånder med respekt, men den ble borte et øyeblikk...)
Og ja, det funket. Hun ble borte for godt!
Men jeg lurer på, når alle dere er på soverommet til mamma, hva forklarer dere seksåringen? Han må jo lure, og jeg håper virkelig ikke dere skremmer vettet av han!
Og en annen ting, hvis moren din også er redd, hvordan kan hun bare sovne og la ungene sine være våkne alene med sin egen redsel? Som mamma selv syntes jeg dette hørtes litt ille ut... (ikke for å være ekkel, altså...)
Også må jeg bare si, med all respekt, at spøkelset kontrollerer dere ikke, det er det deres egen frykt som gjør!
Ta tak i dette, på en eller annen måte, dere kan uansett ikke gå og ha det sånn som dere har det nå! Lykke til
Mvh Lilja
Til det andre du spør om:
Ja, jeg har bedt ei dame (altså en ånd) som sto i trappa mi om å se til h****te å komme seg ut av huset mitt. Jeg eksploderte i sinne, da jeg for n'te gang ikke kom opp trappa fordi det føltes som om det var en fysisk vegg der. (Jeg er i utgangspuntet veldig for å behandle både folk og ånder med respekt, men den ble borte et øyeblikk...)
Og ja, det funket. Hun ble borte for godt!
Men jeg lurer på, når alle dere er på soverommet til mamma, hva forklarer dere seksåringen? Han må jo lure, og jeg håper virkelig ikke dere skremmer vettet av han!
Og en annen ting, hvis moren din også er redd, hvordan kan hun bare sovne og la ungene sine være våkne alene med sin egen redsel? Som mamma selv syntes jeg dette hørtes litt ille ut... (ikke for å være ekkel, altså...)
Også må jeg bare si, med all respekt, at spøkelset kontrollerer dere ikke, det er det deres egen frykt som gjør!
Ta tak i dette, på en eller annen måte, dere kan uansett ikke gå og ha det sånn som dere har det nå! Lykke til
Mvh Lilja
Antall ord: 295
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
- - - - er leiligheten min hjemsøkt??!
Det er veldig spørs på om spøkelset er aggressivt eller ikke. Finnes jo de spøkelsene som styrer fordi du bygger ut på huset eller pusser opp, og da prøver de jo å skape redsel. Det var bare et eksempel på hva det kunne være, jeg har ikke opplevd dette, så vill ikke si med sikkerhet hva spøkelset vill oppnå.Lilja skrev:Jeg tror ikke noe på at et gjennomsnittlig husspøkelse er ute etter å "skape en viss mengde redsel"! Det er vel mest på Ghostbusters de oppfører seg sånn Heller at de ønsker oppmerksomhet av en eller annen grunn.martea skrev:Spøkelset vill sikkert skape en viss mengde redsel, så hvis dere sier ifra, viser dere jo mot, og vinner "over" spøkelset på en måte Det er best å først prøve det enkleste for å få ro i huset.
Ja, det hjelper å si ifra, men min erfaring er at det hjelper rett og slett fordi man gjør oppmerksom på at man ikke liker hva som skjer, heller enn at man vinner en form for maktkamp.
Nei, jeg tror ikke spøkelset blir sint. Det høres ikke slik ut iallefall. Det er bare energier og kan nok ikke skade dere på noen måte, tror jeg. Er ingenting å være redd forjessica1710 skrev:tusen takk for svar dere! men jeg bare lurer på en ting, dere sier jo at vi burde si ifra til "spøkelse" om å ta det med ro eller be "den" ikke skremme oss på en måte..men jeg tenker da, blir ikke ting verre for oss? blir ikke "spøkelsen" sint?? dere aner ikke hvor pyse vi i familien er..tør ikke å gjøre noe sånt..
Først synes jeg dere skal prøve å ordne det selv, hvis ikke er det å kontakte et medium en god ide. Det er litt kjipt for dere å leve slik som dere gjør nå, og det er deres hus, ikke spøkelsets.
Antall ord: 469
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
Takk for at dere har tatt dere tid å svare :mozilla_smile:
Vi driver å leter hus nå så håper at vi finner et så fort som mulig for dette her orker vi ikke mer. Vi har tross alt gått gjennom dette i 6-7 år så det får være nok.
Vi driver å leter hus nå så håper at vi finner et så fort som mulig for dette her orker vi ikke mer. Vi har tross alt gått gjennom dette i 6-7 år så det får være nok.
Antall ord: 53
Hide post links |