Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Rens av rekkehus
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Jun 2011 23:25
- 13
Rens av rekkehus
Vi bor i et rekkehus fra 70-tallet og vi tror det spøker i et av rommene våre. Ofte kjenner vi en følelse av at noen kaldt kommer bort i oss eller det går kaldt nedover ryggen når vi oppholder oss i det rommet. Min kone har hørt ubeskrivelige lyder av og til. Selv har jeg bare observert "bevegelser" fra bestemte posisjoner. Min datter på 8 år har vært livredd for å sove alene på et tilstøtende rommet siden vi flyttet inn i rekkehuset for 8 år siden. Hva kan vi gjøre? Jeg er absolutt ikke den som tror først på spøkelser eller andre overnaturlige ting, men nå begynner jeg å lure. Jeg har søkt litt på forumet i forkant av innlegget mitt og jeg tror vi kanskje har en eller flere "klengeånder". Dette fordi familien og jeg har mistet både energi og humør av å bo der vi bor nå. Er det noen som kan hjelpe meg eller henvise meg til noen som kan?
Antall ord: 177
Det er mer mellom himmel og jord enn andre steder
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
- Rens av rekkehus
Hei, og velkommen hit!
Kan jeg spørre hvor i landet du befinner deg? Er kanskje enklere for folk å tilby sin hjelp dersom de vet at de ikke må reise tredve mil for å gjøre det.
Personlig tror jeg lite på klengeånder/klebeånder, men det er min mening... Jeg kan selvfølgelig ikke vite hva du har i hus, men det du beskriver høres for meg ut som "standard besøk"
Ubedte beboere kan gi denne følelsen av dalende energi og humør, uten at det behøver å bety at de vil deg noe vondt.
Fram til du får tak i noen som kan fikse dette for deg/dere, kan du prøve selv i mellomtiden å rett og slett be den som er der om å la dere være litt i fred, f.eks si at datteren din blir redd, og at hun trenger å være alene på rommet sitt.
(Sørg bare for at ingen ser eller hører deg når du står og prater sånn ut i løse lufta, slik at du ikke får en ufrivillig ferie i hvit skjorte -vel, Lilja-humor )
Kan jeg spørre hvor i landet du befinner deg? Er kanskje enklere for folk å tilby sin hjelp dersom de vet at de ikke må reise tredve mil for å gjøre det.
Personlig tror jeg lite på klengeånder/klebeånder, men det er min mening... Jeg kan selvfølgelig ikke vite hva du har i hus, men det du beskriver høres for meg ut som "standard besøk"
Ubedte beboere kan gi denne følelsen av dalende energi og humør, uten at det behøver å bety at de vil deg noe vondt.
Fram til du får tak i noen som kan fikse dette for deg/dere, kan du prøve selv i mellomtiden å rett og slett be den som er der om å la dere være litt i fred, f.eks si at datteren din blir redd, og at hun trenger å være alene på rommet sitt.
(Sørg bare for at ingen ser eller hører deg når du står og prater sånn ut i løse lufta, slik at du ikke får en ufrivillig ferie i hvit skjorte -vel, Lilja-humor )
Antall ord: 195
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
- Rens av rekkehus
Ja, jeg kan jo prøve å snakke til den eller de (mistenker at det kanskje kan være flere enn én). Ellers hadde jeg jo håpet på å kanskje få tips om en eller annen i distriktet som kan hjelpe oss. Vi bor i Sarpsborg i Østfold. Det har tatt meg åtte lange år og innrømmet at vi har et overnaturlig problem i huset vårt, så det å poste et innlegg på forumet her satt veldig langt inne. Men jeg er veldig glad for at jeg gjorde det og at jeg fikk raskt svar .
Antall ord: 95
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
- Rens av rekkehus
Tror det er noen østfoldinger her, så håper du får noen gode tips! Anbefaler deg å bruke jungeltelegrafen framfor f.eks. teletorg og lignende medier, da det desverre er mange useriøse aktører der ute. Pris og kvalitet henger sjelden sammen i denne sammenheng...
Lykke til! Håper du holder oss oppdaterte :mozilla_smile:
Mvh Lilja
Lykke til! Håper du holder oss oppdaterte :mozilla_smile:
Mvh Lilja
Antall ord: 58
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
- Rens av rekkehus
Takk for tips og gode råd. Jeg hadde en "samtale" med det eller de her om dagen (passet på at jeg hadde huset for meg selv på det tidspunktet ) hvor jeg sa sånne ting som: "Jeg ser helst at du drar din vei", "Du skremmer min datter" og "Dette er vårt hus!". Kan ikke si at jeg har merket noen til den frysende følelsen på det bestemte stedet i huset lenger, men det kan selvfølgelig være falsk alarm. Jeg skal uansett vurdere å ta kontakt med noe for å forvisse meg om at huset er rent. Igjen, takk for alle tips og råd.
Antall ord: 108
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
- Rens av rekkehus
Det enkle er ofte det beste
Håper freden senker seg, og at det varer!
Mvh Lilja
Håper freden senker seg, og at det varer!
Mvh Lilja
Antall ord: 17
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
- Rens av rekkehus
Da gledet vi oss nok litt for tidlig, desverre. Den rare følelsen... kulden er tilbake igjen. Faktisk merker jeg den mer nå enn tidligere. Tidligere har vi bare merket den i én etasje, men nå virker det som den/de forflytter seg mellom etasjene. Jeg har fått en melding fra et av medlemmene på forumet her som har tipset meg om en som kan hjelpe meg, og som heller ikke driver så langt herfra. Personen virker ihvertfall noe seriøs (Kan godt tenke meg at det er en del "luringer" i bransjen). Jeg har foreløpig sendt en forespørsel til personen på mail. Det blir spennende å se hva som skjer videre.
Antall ord: 114
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
- Rens av rekkehus
Jeg lovet å komme med en tilbakemelding på hva som har skjedd siden sist. Og la meg si det først som sist, jeg er ingen person som tror på det overnaturlig, spøkelser o.s.v., men nå innrømmer jeg det gjerne: det finnes saker og ting som ikke lar seg forklare. OK, det som har skjedd siden sist er at jeg fikk en personlig melding fra et av medlemmene her på forumet som anbefalte en person som kunne rense huset vårt. Jeg tok så kontakt med renseren (henne) som var her sist mandag. Hun oppdaget umiddelbart at det var mye stråling i huset vårt og at det var en mann (som min datter flere ganger har fortalt meg) som gikk igjen. Historien til mannen var i korte trekk at datteren eller svigerdatteren hans skulle tilgi ham. For hva, vet vi ikke helt. Han har vandret rundt i huset her siden han døde av hjerteinfarkt i 1977. Jeg var ikke i sammen rom når hun renset huset, men jeg kjente et kraftig trykk i hodet når hun holdt på. Etterpå klarte jeg ikke å unngå å ta til tårene (av en eller annen grunn). Mannen er nå sendt over til den rette dimensjon og situasjonen hjemme føles helt anderledes; luften virker "renere" og "tynnere" og vi merker alle sammen at både humøret og livsgnisten kommer tilbake igjen. Jeg har fått en flaske med salvie som jeg skal sprøyte rundt i huset cirka en gang i uken fremover. Ellers får jeg bare nok en gang takk hun som hjalp oss med å få renset huset en gang for alle.
Antall ord: 279
Hide post links |