Fakta, teori & skepsisjesus var sopp - bokstavelig talt?!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

jesus var sopp - bokstavelig talt?!

Innlegg av keke »

Antall ord: 7
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- jesus var sopp - bokstavelig talt?!

Innlegg av Moonstone »

I love it..
Fint å få diverse vinklinger på det, selvom noe allerede har vært presentert gjennom "Zeitgeist" fra før.
Mysterietradisjonene som ennå oppererer VET allerede dette..bare så det er sagt :coffe2
Men jeg må dog si meg uenig i en del som blir presentert som for eks opphavet til Korset angivelig skal være sopp, noe jeg selv vet er feil i forhold til det Mysterieskolene SELV sier er opphavet.
De som har laget denne videoen burde kanskje gjøre litt mer research rundt selve Mysterieskolenes innhold og lære. MEN det er jo selvsagt vanskelig om de ikke får innpass der..
Antall ord: 105
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av keke »

nja tja jo ja du har nån poeng - like så har dem nån goe poeng i videoan :) å vel.. opphavet til korset ...hmm . hvem i all vide verden kan svare på det ! ? ;) kanskje var d den første soppspisende neandertaler - dær han satt å tegna i sand .. alex grey har et fint maleri me det som topic altså neandertaler og sopp - ;) Vet nu at d e mange som har forklart opphavet av div symboler... sopp e topp i rett setting - ikke no leketøy, men et virkelig nyttig verktøy me URlange tradisjoner.. ingen forbud vil noensinne få en stoppe for det - i den senere tid har mange innad psykriatrien oxo fått opp øyan til d - da d viser sæ at enteogener e mer effektiv enn no anna beh metoder i bruk pr dags dato i hele den hær kloden.. Yoga & meditasjon e vel så effektiv men ikke på akutt delen.. vel - den dagen d blir allemannskunnskap så betyr d døden for vår kultur slik vi kjenner den idag ...

anyway. Urelevant for min del - opp ned hit og dit - Æ e du du e MÆ - så later vi som vi ikke e ETT å viips så har vi en Klode full av "individer". dessuten er det "lite mystikk" igjen i mysteriskolene for min del - å den som måtte søke - det er jo ganske så åpne tider vi lever i, de som ønsker blir tatt opp- den som ikke har rette intensjon har nettopp det og har vel et begrenset utbytte - Så har æ å registrert en del Tullemystikk skoler uten at æ husker no navn men æ har flirt godt- mange veia til opplysthet| || -. - og min lære har vært at alt er natur og mystikk er mystisk åsså en del av naturn - ingen kan vise dette bedre til den enkelte enn Enteogen - sånn som æ ser d - (- Bør se dokumentaren DMT spirit Molecule http://www.youtube.com/watch?v=YQf9rn96CRQ ) og uansett ka som har gått i arv i diverse mysteriskoler så har ikke de på noe måte funnet opp hjulet?!?! ;) Og enteogenene har Alltid vært sentrale i frå børjan.. Men det er på ingen måte en enkel vei samtidig som d e d - enteogenet/ene e en liten del - spirit er en stor del til sammen med Intensjon, rituale/sermoni - karma å den enkeltes" sjels utvikkling - og en sjaman ikke minst, en som er kjent i over mellom å underverdenenene ;)

Men må bare få sagt d moonstone; Du e en superduper kar - har likt godt alle dine innlegg, velformulerte å artikulerte me et godt utvikkla språk| reflektert - vis - en alletiders oppegåanes ydmyk kar e intrykket ;) - d sætter æ høyt.
på grunn av nån ting du har skrevet så har æ faktisk lest en 2 bøker ang Gnostikk - hermetismen.. men bare basic stuff , å d holder.. På slutten av dagen å bynnelsen for den saks skyld så e vi våres lykkesmed. Å d e litt av en verden vi lever i :) Morro morro
Antall ord: 500
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Hehe, jo takker & bukker for det :coffe2
Du virker som et oppegående individ selv :salute:

Det er sant som du sier at det er mange tulle-Mysterieskoler i dag, og disse er mer eller mindre nyere utgaver med litt mer New Age og økonomisk motiverte.
De gamle som stammer fra Antikken on the other hand er meget seriøse enda, og er ikke økonomisk motiverte, værtfall ikke de jeg vet om.

Opphavet til korset er Egyptisk, og meget vakkert:

Når de stod med armene til siden og ønsket Sola velkommen om morgenen, dannet skyggen et kors på bakken bak dem, og ble sett på som et symbol for menneskets Jordiske fysiske liv. Den horrisontale delen var Fysisk Virkelighet. Den vertikale var Åndsvirkelighet, og løkken var Evig Liv. Dette ble som sagt kalt en Ankh, som de Kristne adapterte inn i sin tro, dog uten løkke på toppen.

Så bra da, at du har fått lest noen bøker. Forhåpentligvis føler mann seg mer hel, vis og mer i live av å gjøre det. The Power of the WORD man, the POWER of the WORD..
Antall ord: 190
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av keke »

sant nok. men vil enda diskutere Korsets opphav. På min ferd har æ møtt mange mysikera - mestre / både selvoppnevnt og oppnevnt av andre og de som for meg har vært sanne mestre -

Dette begynner å bli intressant - hvilket år snakker du om Korset - Anhk - mannen og sola = sskygge.--

...Først har vi en dame jeg traff i begynnelsen av min oppvåkning - Hun ga meg en artifakt ( lang historie) og takket meg for alt jeg hadde gjort i tidligere liv og begynte å forklare "litt" - spesifikk prat om 100 000vis av år med utvikkling fall og oppbygning og mening - Atlantis og lemuria - skal ikke gå mer inn på det men uansett viktig i mitt poeng, om Korsets opprinnelse...

Treffer på en eldre kar fra estland - med spesifikke fortellinger om lange tradisjoner og et opphav for 12 000 år siden - da snakk om Romskip som kom med de første "estlendere" - Masse historie - symboler og ikke minst Korset..

Sjamaner fra Amazonas / Colombia / Brazil / Peru / equador- da går d tilbake 30 000 år - - vel Korset befinner seg som symboler hos alle overnevnte og jeg kan fortsette - hulemalerier ? opprinnelse? :) - betydning.

ikke minst hva vi får av å se på stjernehimmelen og "kjente" kors derrifra.

-||

spiller det noen rolle hvem som da var først?! kan vi si det med noe sikkerhet - har mine tvil\ alltid.. og heller mer på en Neandertaler på sopptur som jeg klarer å identifisere meg med ;() :P

La meg si deg såpass at jeg har hørt mye sett mye- Mye har gjort meg svært forundret og forvirret ||- har heldigvis en evne til å riste av meg forrvirring temmelig kjapt og har til de fleste tider god bakkekontakt.. back to basic - Naturlig - men ikke Lukket - ellers hadde jeg aldri truffet på disse "gale" fantastiske menneskene som har vært en manifestasjon på mystikk og åpnet mange dører for meg.

takk for praten ;)

Ps: anerkjenner de gamle mystikkordner - ridderordner - og alle som på sitt vis går den indre veien motivert av den sterkeste kraft - kjærleik - medmenneskelighet - Takk for at de eksisterer slik at mennesker har muligheten for sann utprøvd selvutvikkling og alt d innebærer.
Antall ord: 359

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

- - jesus var sopp - bokstavelig talt?!

Innlegg av Moonstone »

keke skrev:anerkjenner de gamle mystikkordner - ridderordner - og alle som på sitt vis går den indre veien motivert av den sterkeste kraft - kjærleik - medmenneskelighet - Takk for at de eksisterer slik at mennesker har muligheten for sann utprøvd selvutvikkling og alt d innebærer.
Amen to that, Frater :ooom
Infinitum Occultum Ordo.
Antall ord: 53
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links