Fakta, teori & skepsisHva er det jeg kan?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Teck1995
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Mai 2011 07:43
13

Hva er det jeg kan?

Innlegg av Teck1995 »

Det begynte når jeg var i 11 års alderen. Jeg la merke til det at jeg av en eller annen grunn kunne forstå folk bedre en andre. Jeg begynte å lese meg opp på det, og det stod de fleste steder at jeg var en mentalist. Jeg skjønner av en eller annen grunn hva folk tenker på. hva de mener om andre personer osv osv.

Jeg var på en fest en gang og jeg samlet meg med en gruppe andre mennesker jeg kjente kun en som satt der. Det var en mann og en dame som satt i sofaen ovenfor meg (de andre syntes sikkert de satt normalt) men jeg så det litt annerledes. så når de andre hadde gått så lurte jeg på hvor lenge de hadde vært sammen og når de slo opp. ( Klarte ikke la være å spørre ) å dama så rart på meg og lurte på hvordan jeg viste det. og jeg sa jeg bare gjorde det. så hun sa " vi hadde vært sammen i 4 måneder, vi slo opp på tirsdag. Bare det gjorde meg nervøs.

Så når mannen gikk så bare kom det busende ut fra meg da " Det var du som slo opp ikkesant? Du syns han er for klengete og du er forelsket i din bestevenn. Du syns det feil å være sammen med ham når du har følser for noen andre, men du bryr deg mye om han. " Jeg aner ikke hva som skjedde det bare rant ut og Damen så rart på meg før hun styrtet ut av rommet. etterpå fikk jeg vite at hun hadde sakt det til venninnen sin og at det hadde stemt helt. etter det ville hun ikke se på meg en gang.

Dette er ting jeg ser over alt, men jeg er blit flinkere til å holde det jeg ser for meg selv :mozilla_laughing: Men jeg lurer på om det er noe annet som gjør at jeg er som jeg er? Jeg vet ikke hvordan jeg gjør det jeg gjør og jeg vet ikke hvordan jeg kan prøve å stoppe det.

Jeg vil være den jeg er lagd for å være, men da vil jeg vite hva det er :mozilla_undecided: Er jeg en mentalist? når jeg da ikke engang vet om jeg bare er oppmerksom eller om det bare poper opp i hodet mitt!

Vær så snill å hjelp -- Teck
Antall ord: 411

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

- Hva er det jeg kan?

Innlegg av Asbjørn »

Det kan virke som om du kansje har evner, - dersom dette er noe som skjer ved ujevne mellomrom.

Engangstilfeller derimot, kan skje alle.

Dersom dette er en evne du faktisk har, - bør du forsøke å ikke buse ut med det du får inn, - men heller merke deg det du får inn, og eventuelt prate med folkene på tomannshånd.
Det er nemlig mange som reagerer negativt på at ting blir presentert foran andre mennesker...

Skaff deg en liten notisbok, og skriv ned de ting du "opplever" - da har du senere en referanse om det du faktisk noterte / opplevde, og ikke det hjernen "tror" du opplevet.
Hjernen tilpasser ofte ting til å passe inn med situasjoner, for å få en bekreftelse....

Notisboka, derimot vil inneholde det du faktisk opplevet.

A
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links