Drømmer, NDO & ut av kroppenMerkelig drøm jeg hadde nylig

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Knutleif

Merkelig drøm jeg hadde nylig

Innlegg av Knutleif »

Jeg drømte nylig at jeg var et sted, stod i ei gang og så at mora mi snakket i telefonen. Greit nok det, men jeg kunne høre hva personen i den andre enden sa. Følelsene jeg hadde der og da, ar at det var den døde mormora mi.. Som ikke er død.

Hun snakket om diverse saker som man gjorde før som hun ville gjøre igjen, sånn helt dagligdagse ting som å lære mora mi å bake og slikt.. Hvilket hun tydeligvis hadde gjort før, og savnet. Hver gang mormor sa en ting, slik som det med bakinga, kjente jeg det stikke et sted i brystet, sånn skikkelig ubehagelig stikk..

Jeg våknet med følelsen av å ikke få luft, og i et brøkdels sekund kunne jeg sverget at jeg la merke til en skikkelse i øyekroken/ i døråpninga. Dette har jeg opplevd før også, i forbindelse med en annen drøm, men det er ikke relevant.. Denne skikkelsen der sa ingenting, bare var der og gikk opp i *røyk*..

Håper på tydninger av drømmen og hva skikkelsen gjorde der i etterkant.. :rasende
Antall ord: 198

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Knutleif

- Merkelig drøm jeg hadde nylig

Innlegg av Knutleif »

Ingen som har den fjerneste aning?
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Hei :)

Jeg har ikke sett denne tråden før... Kanskje du får noen svar nå som du dyttet den opp igjen!

Jeg er ingen drømmetyder, men som mor -og datter- tenker jeg at du må fortelle moren din om denne drømmen, dersom du ikke allerede har gjort det. Tenk hvor mye kunnskap en del eldre sitter på som de gjerne deler med oss dersom vi tar oss tid til å lytte. Når de først blir borte er det for sent, og da hjelper det så lite å sitte angrende og uvitende igen ;)
Man har så lett for å tro at man har all verdens av tid...

Jeg syns dette var en fin drøm, en drøm til ettertanke.

Skikkelsen du så da du våknet, kombinert med følelsen av å ikke få puste, får meg til å tenke søvnparalyse. Har du vurdert om det rett og slett kan være det?

Mvh Lilja
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Knutleif

Innlegg av Knutleif »

Ei stund siden jeg var online nu, men.. Kan jo være nyttig å svare uansett, tenkte jeg, siden du inkluderte et spørsmål i posten ^^

Har opplevd søvnparalyse, og det var nok ikke det.. Det kan jeg si nokså sikkert (basert på tidligere opplevelser), slik som den jeg beskriver under, vet ikke om dette er normalt, men det er iallfall slik jeg har opplevd dette skummelt interessante fenomenet som jeg ikke klarer å slippe unna:

Opplever ofte at jeg ligger på sida og føler jeg får kjørt et taggete bor inn i sida.. Må kjempe mot usynlige krefter for å fri meg fra noe som tydeligvis vil meg vondt. Hva dette er som står rett bak meg og kjører dette boret inn i sida på meg, vet jeg ikke, vet bare at det er der, det prøver bevisst å skade meg og jeg må bare ligge helt stille og ta det som en mann. Jeg spenner her muskel i kroppen i forsøk på å komme løs, jo mer jeg kjemper, jo vondere blir det, også prøver jeg som regel til slutt i et desperat forsøk på å slippe løs å åpne øynene, fungerer stort sett (Har skjedd gjentatte ganger), gangene det ikke virker, må jeg bare vente på at det skal gi seg.. Tar nok bare noen sekunder, som føles som timer :(
Antall ord: 230

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links