Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Doubleganger
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Mai 2011 02:42
- 13
- Kjønn (valgfri): jente
- Har takket: 2 ganger
- Blitt takket: 1 gang
Doubleganger
For noen år siden, da jeg fortsatt bodde med foreldrene hadde jeg hatt en skikkelig krangel med moren min.
jeg kjørte hjem fra jobb, og da jeg kjørte inn i oppkjørselen hjemme så jeg mamma stå i døra å ventet på meg. jeg parkerte, samlet sakene mine og gikk for å åpne døra - den var selvfølgelig låst. dermed tenkte jeg selvfølgelig, "ja nettopp! hun er fortsatt sur på meg og låser døra når hun klart ser at jeg kommer hjem!!! Fy ****"
forbanna som jeg var låste jeg opp døra og skulle fortelle moren min akkurat hva jeg tenkte om hva som nettopp hadde skjedd, men fant ut at jeg var alene hjemme :S WTF...? alt lys var av og ingen hadde vært hjemme på kjempe lenge. men jeg så henne klart som dagen, jeg vinket til henne, jeg husker akkurat hva hun hadde på seg osv.
da mamma kom hjem senere, fortalte jeg hva som hadde skjedd... ble selvfølgelig bare ledd av
Noen som har opplevd lignende??? skikkelig rar opplevelse!
jeg kjørte hjem fra jobb, og da jeg kjørte inn i oppkjørselen hjemme så jeg mamma stå i døra å ventet på meg. jeg parkerte, samlet sakene mine og gikk for å åpne døra - den var selvfølgelig låst. dermed tenkte jeg selvfølgelig, "ja nettopp! hun er fortsatt sur på meg og låser døra når hun klart ser at jeg kommer hjem!!! Fy ****"
forbanna som jeg var låste jeg opp døra og skulle fortelle moren min akkurat hva jeg tenkte om hva som nettopp hadde skjedd, men fant ut at jeg var alene hjemme :S WTF...? alt lys var av og ingen hadde vært hjemme på kjempe lenge. men jeg så henne klart som dagen, jeg vinket til henne, jeg husker akkurat hva hun hadde på seg osv.
da mamma kom hjem senere, fortalte jeg hva som hadde skjedd... ble selvfølgelig bare ledd av
Noen som har opplevd lignende??? skikkelig rar opplevelse!
Antall ord: 183
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
- Doubleganger
Oj så sært og ubehagelig! Det høres nesten ut som et vardøger, bare med synet istedet for hørselen... Har dessverre ingen god forklaring til deg. Men spennende å høre om noen andre har opplevd noe lignende.
Antall ord: 40
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
- Doubleganger
Takk for svar karina
Huset der er fullt av "vardøger" som man kaller det, men bare i form av lyd - som man hører folk gå i dørene, trappa, hører noen kommer hjem og kaster fra seg ting og låser døra. men dette er eneste gangen jeg faktisk har sett noe.... også var det værken et spøkelse eller en ånd.... så utrolig merklig....(!)
Huset der er fullt av "vardøger" som man kaller det, men bare i form av lyd - som man hører folk gå i dørene, trappa, hører noen kommer hjem og kaster fra seg ting og låser døra. men dette er eneste gangen jeg faktisk har sett noe.... også var det værken et spøkelse eller en ånd.... så utrolig merklig....(!)
Antall ord: 70
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
- Doubleganger
Ja, altså, vardøger skal jo per definisjon være i form av lyd. Men det var litt den følelsen jeg fikk da jeg leste likevel? Vet ikke om det er noe navn på "fagspråket" på det å se syner hvis det ikke er spøkelser, men kan kanskje tenke meg at på samme måte som man kan høre vardøger om man virkelig forventer at noen skal f eks komme hjem, kan man også se noe som ikke er der hvis du virkelig (bevisst eller underbevisst) forventer at de skal stå der foran deg.
Går ut i fra at da du hadde kranglet med mamman din, at du på en måte var litt spent på å se henne igjen den dagen, og du sikkert tenkte en del på hvordan det kom til å gå, og kanskje hadde veldig mye fokus på det. Kanskje noe sånt i sjeldne tilfeller kan generere så mye energi at du faktisk ser henne?
Er den eneste forklaringen jeg kan tenke meg i alle fall.
Går ut i fra at da du hadde kranglet med mamman din, at du på en måte var litt spent på å se henne igjen den dagen, og du sikkert tenkte en del på hvordan det kom til å gå, og kanskje hadde veldig mye fokus på det. Kanskje noe sånt i sjeldne tilfeller kan generere så mye energi at du faktisk ser henne?
Er den eneste forklaringen jeg kan tenke meg i alle fall.
Antall ord: 174
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 09 Nov 2005 15:50
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Har takket: 30 ganger
- Blitt takket: 17 ganger
- Doubleganger
har ikke opplevd å se "vardøger". Men har opplevd iform av hørsel. Og det var skummelt nok det :mozilla_surprised:
Antall ord: 21
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
- Doubleganger
ja, vardøger kan være sinnsykt skremmende til tider. jeg lå alene hjemme, og alt lys var av, da jeg hørte noen kom hjem, heiv fra seg kofferter og sko og slang igjen døra. jeg trodde søsteren var kommet tidligere hjem fra danmark eller noe... gikk ned men fant ingen, og ingen tegn på at noe hadde detti eller noe lignende :S da var jeg så redd at jeg gråt meg i søvne.
men ja, denne krangelen med mor hadde pågått i kanskje 2 mnd. vi har ledd av det litt i etterkant, for jeg mente at hvis man er så sinna at man legger igjen et avtrykk i huset, da mener hun alvor hehe ^^
også er det jo sagt at hvis du ser din egen dobbeltgjenger kommer du til å dø, hehe vet ikke helt om jeg tror på det men.....
men ja, denne krangelen med mor hadde pågått i kanskje 2 mnd. vi har ledd av det litt i etterkant, for jeg mente at hvis man er så sinna at man legger igjen et avtrykk i huset, da mener hun alvor hehe ^^
også er det jo sagt at hvis du ser din egen dobbeltgjenger kommer du til å dø, hehe vet ikke helt om jeg tror på det men.....
Antall ord: 149
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
- Doubleganger
Sånn som i Black Swan? Hehe. DET var en ekkel film syns jeg!
Men du så jo ikke din egen dobbelgjenger da, men noen andres
Antall ord: 26
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
- - Doubleganger
karina skrev:Sånn som i Black Swan? Hehe. DET var en ekkel film syns jeg!
Har ikke sett den filmen, men høres bra ut hehe
har aldri vært redd når jeg har sett spøkelser, ånder eller denne dobbeltgjengeren, men tror jeg hadde frika ganske heftig ut om jeg hadde sett min egen eller meg selv!
Antall ord: 72
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
- Doubleganger
Det finnes teorier om at sterke energier fra et menneske kan manifestere seg som en dobbeltgjenger. Jeg leste en gang en kjempespennende historie om ei lærerinne som ofte opplevde å se sin egen dobbeltgjenger forskjellige steder på skoleområdet. Elevene kunne visst også se dobbeltgjengeren hennes. Lærerinnen fortalte også at hver gang hun så dobbeltgjengeren sin var hun energiløs og trøtt mens det sto på. Nesten som om dobbeltgjengeren brukte av hennes energi. Husker jeg leste historien gang på gang og var kjempefascinert.
Merket moren din noe spesielt i den perioden du så henne? Trøtthet, manglende energi eller lignende?
Merket moren din noe spesielt i den perioden du så henne? Trøtthet, manglende energi eller lignende?
Antall ord: 103
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
- Doubleganger
Jeg har hørt om noen sånne tilfeller selv, fra tv selvfølgelig.... hadde vært gøy å oppleve igjen!! var ordentlig forvirrende hehe
men jeg vet ikke hvordan hun hadde det på det tidspunktet, annet at hun var ekstremt frustrert over meg ^^
jeg så på et program fra usa, hvor dem besøkte et av verdens mest gjemsøkte steder ( filmen deathtunnel er basert på dette stedet). men i virkeligheten da, guiden til denne gruppen hadde forlatt dem et sted, husker ikke helt hvorfor, men da kunne gruppa fortelle at han hadde vært der neste hele tiden. han guiden hadde hørt en del ganger før at folk fra forskjellige steder har sett dobbelgjengeren hans mange ganger... det er helt sprøtt ^^
lurer på om det er mange som opplever dette ^^
men jeg vet ikke hvordan hun hadde det på det tidspunktet, annet at hun var ekstremt frustrert over meg ^^
jeg så på et program fra usa, hvor dem besøkte et av verdens mest gjemsøkte steder ( filmen deathtunnel er basert på dette stedet). men i virkeligheten da, guiden til denne gruppen hadde forlatt dem et sted, husker ikke helt hvorfor, men da kunne gruppa fortelle at han hadde vært der neste hele tiden. han guiden hadde hørt en del ganger før at folk fra forskjellige steder har sett dobbelgjengeren hans mange ganger... det er helt sprøtt ^^
lurer på om det er mange som opplever dette ^^
Antall ord: 135
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
- Doubleganger
Wow, de to historiene der var skikkelig evil twin! GRØSS :mozilla_laughing:
Antall ord: 13
Hide post links |
- Doubleganger
Blir vel mest å tenke høyt, men spøkelser av type 1 regnes som avtrykk av sterke energier.
Har sett ulike dokumentarer hvor man tester ut dette. Lar folk gå bortover og bli plutselig skremt, og så måler man økte elektromagnetiske felt i området når personen er borte.
Det hadde vært moro å vite om det er elektromagnetiske felt ved døren, sikringsskap, varmekabler, om huset er nær høyspentlinjer, om det renner vann nær huset osv.
Tenker også om du kan prosjisere dette, var tydeligvis masse følelser i bildet og slikt.
Et vardøger oppfattes tradisjonelt som et fylgje, det vil si en god hjelpeånd, skytsengel eller vernende ledsager som alle mennesker har. Det kan være en usynlig vette eller spøkelsesaktig dobbeltgjenger som går i forveien for å varsle om en persons komme eller advare mot truende farer. I dag betegner et vardøger (eller en vardøg) ofte bare et forvarsel om en person som snart innfinner seg. Varselet arter seg særlig i form av lyder, men kan også være noe en ser.
Noen omtaler vardøger som omvendte deja-vu. En forklaring kan også være at man kan sende et bilde/prosjison av seg selv, omtrent som med et bilde. Man er jo ikke fysisk personen på bildet, og det du så kan har vært et bilde/avtrykk som den personen har sendt ut.
Tenekr også på om det er en link mellom mor og datter her....?
Uansett, spennende historie. Vardøger er ting som ofte blir litt glemt bort i hverdagen.
Har sett ulike dokumentarer hvor man tester ut dette. Lar folk gå bortover og bli plutselig skremt, og så måler man økte elektromagnetiske felt i området når personen er borte.
Det hadde vært moro å vite om det er elektromagnetiske felt ved døren, sikringsskap, varmekabler, om huset er nær høyspentlinjer, om det renner vann nær huset osv.
Tenker også om du kan prosjisere dette, var tydeligvis masse følelser i bildet og slikt.
Et vardøger oppfattes tradisjonelt som et fylgje, det vil si en god hjelpeånd, skytsengel eller vernende ledsager som alle mennesker har. Det kan være en usynlig vette eller spøkelsesaktig dobbeltgjenger som går i forveien for å varsle om en persons komme eller advare mot truende farer. I dag betegner et vardøger (eller en vardøg) ofte bare et forvarsel om en person som snart innfinner seg. Varselet arter seg særlig i form av lyder, men kan også være noe en ser.
Noen omtaler vardøger som omvendte deja-vu. En forklaring kan også være at man kan sende et bilde/prosjison av seg selv, omtrent som med et bilde. Man er jo ikke fysisk personen på bildet, og det du så kan har vært et bilde/avtrykk som den personen har sendt ut.
Uansett, spennende historie. Vardøger er ting som ofte blir litt glemt bort i hverdagen.
Antall ord: 268
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
- - Doubleganger
Ankh skrev:Blir vel mest å tenke høyt, men spøkelser av type 1 regnes som avtrykk av sterke energier.
Wow, tusen takk for utfyllende svar!
når du nevner høyspentledninger og vann så har vi begge deler ved det huset. vet ingenting om det er elektromagnetiske felt ved døren :S men det tviler jeg på.
er nok en link mellom mor og datter ja.... feiden mellom oss hadde vart noen mnd.... liten bagatell som hadde blåst seg opp noe imenst!
men utrolig spennede hus, masse lyder og sånt, elsker det.
Antall ord: 345
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
- - Doubleganger
Litt avsporing, - men jeg merker at du skriver "type 1" . .Ankh skrev:Blir vel mest å tenke høyt, men spøkelser av type 1 regnes som avtrykk av sterke energier.
Jeg vet at mange ikke helt vet hva "type 1" egentlig sikter til,
Hadde det vært mulig å fått en oversikt inn her så alle kan se ? evt en egen tråd om klassifiseringene ?
Antall ord: 65
Hide post links |