Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSmykkeskrinet

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Smykkeskrinet

Innlegg av kristiane »

Da min kjære mormor gikk bort for mange,mange år siden,arvet jeg bl.a et nydelig smykkeskrin. Dette smykkeskrinet er et slikt du kan trekke opp og når man åpner lokket,spiller en fin melodi,mens en ballerina danser foran et lite speil. Mormor fikk dette smykkeskrinet en gang på 70-tallet,da min onkel(hennes sønn),kom hjem fra utenriksfart. Han jobbet på båt,og fikk se mange steder i verden.

Dette smykkeskrinet ble stående i flere år uten at jeg trakk opp fjæra slik at det kunne spille. Lørdag for 2 uker siden,fant jeg ut at dette smykkeskrinet skulle få en ny plass på et ny-oppusset sybord vi har på stuen,og jeg viste mannen min dette,trakk opp fjæra,og det begynte å spille. Dog noe saktere enn det en gang gjorde og med en noe "sliten lyd" av fjæra i bakgrunnen,men det spillte:)

Jeg lot musikken stoppe av seg selv,og både før denne lørdagen og ellers,har det ikke kommet en lyd fra smykkeskrinet. Helt til lørdag ettermiddag,(og akkurat en uke etter at jeg trakk opp fjæra).

Mens mannen min og jeg står på kjøkkenet og lager middag,hører vi at det sppiller fra smykkeskrinet. Ikke bare noen få pling,men det spilte ordentlig,og det spilte lenge:)
Vi syntes dette var litt rart,og samtidig litt spennende,da dette aldri har skjedd tidligere! Og ingen ristinger/vibrasjoner var tilstede,som kunne forårsaket dette. Det var helt rolig i og utenfor huset. Ville bare dele denne snodige hendelsen med dere andre:)
Antall ord: 278

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
nightshadow
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mai 2011 02:42
13
Kjønn (valgfri): jente
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Smykkeskrinet

Innlegg av nightshadow »

Kanskje dere hadde besøk fra den andre siden som ble glad for å se igjen denne gjenstanden ^^ og med det ville vise at de er der :)
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Smykkeskrinet

Innlegg av Lilja »

Eller, for å være litt kjip, kanskje fjæra rett og slett hang seg opp da da melodien var halvspillt, og at den tilfeldigvis startet igjen etter nøyaktig en uke?

Ikke godt å si, men jeg må innrømme at jeg liker nightshadows teori bedre enn min egen! :roll:

La smykkeskrinet stå urørt til neste lørdag og se om det da setter i gang igjen. Dersom det spiller igjen til samme tid, er det vel bare å hilse mormor velkommen ;)

*venter i spenning*

Mvh Lilja

Endret: bare en fryktelig klønete formulering...
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
nightshadow
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mai 2011 02:42
13
Kjønn (valgfri): jente
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Smykkeskrinet

Innlegg av nightshadow »

ja, jeg liker også min teori best :)

men må innrømme, at jah.... det er en mulighet for at du har rett Lilia, at det var det andre.... men det er kjedelig, jeg liker å se på små mirakler som "gaver" fra den andre siden eller rett og slett hverdagsmagi :) tenk! kanskje det tilogmed var de (fra den andre siden) som fikk fjæra til å henge seg opp da da melodien var halvspillt, og at det var sånn den startet igjen etter nøyaktig en uke? ;) who knows?

jeg er vanligvis veldig skeptisk, men livet blir fort veldig kjedelig når man skal måtte analysere hver minste lille ting som skjer.... :/ men vi vet ihvertfall at vi blir besøkt av våre kjære fra åndeverdenen :) så enten det var mormor som startet den eller ikke, er hun sikkert der å passer på alikevel ;)

jeg tror og håper fortsatt på min teori ^^
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

- Smykkeskrinet

Innlegg av kristiane »

Jeg tenkte på det samme som dere-at fjæra hadde hengt seg litt opp,ettersom det er så gammelt.
Men det er samtidig grenser for HVOR lenge det skal spille før det skal stoppe av seg selv også? Som fortalt så spilte det såpass lenge.

Men mysteriet er fremdeles der,for da jeg kom hjem fra senvakt i går,kunne mannen min fortelle at det faktisk hadde spilt igjen! På nesten samme tidspunkt som lørdag. Det var iflg.mannen min 7 min.som utgjorde tidsforskjellen fra sist,og det spilte lenge nå også :? Hvor lenge skal det egentlig gå før fjæra liksom har "slakket" seg helt da? Det skal ikke gå an at den spiller såpass lenge som det har gjort,uten at fjæra etterhvert må trekkes opp på nytt. Blir nesten så man går og venter på at det snart skal begynne igjen. Jeg spurte mannen min om det var noe i eller utenfor huset som kunne ha utløst musikken i går,men nei. Litt merkelig nå,synes vi begge. Begynner å tro at mormor er på besøk. Har tenkt masse på henne,og var veldig knyttet til henne :)
Antall ord: 202

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

- Smykkeskrinet

Innlegg av karina »

Vi har en klokke som ikke slo et slag på 50 år, før den plutselig en dag sa PLING. Det var ganske snodig. Aner ikke hvor eller hvem den kommer fra, men poenget er at jeg tror sånne små mekaniske ting kan stå i spenn kjempelenge før de slipper. Vet ikke om det hjelper på den ene eller andre teorien, bare en observasjon herifra.
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links