Drømmer, NDO & ut av kroppenUt av kroppen opplevelse?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

prinsesseVillemo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Mai 2011 14:29
13

Ut av kroppen opplevelse?

Innlegg av prinsesseVillemo »

Hei! :)

Da jeg var barn, spesielt da, hadde jeg noen merkelige opplevelser som av og til kommer tilbake.
Det skjedde ofte om jeg satt på en huske, plutselig gikk alt veldig sakte, samtidig som jeg på en måte kunne føle og se at det ikke gjorde det. Om jeg prøvde å rekke ut etter min egen kropp kunne jeg ikke ta på den, fordi det føltes som om jeg var for langt "borte" fra kroppen min.

Det skjer også av og til nå, om jeg ligger i sengen kan jeg plutselig begynne å stirre rett ut i luften og igjen ha den følelse av at jeg ikke er i kontakt med kroppen min, og prøver jeg å ta på min kropp går det ikke, fordi jeg på en måte ikke kan. For å komme ut av det må jeg faktisk tvinge meg selv til å få kontakt med min kropp, ofte ved berøring eller ryste på hodet og så stå opp av sengen med en gang.

Noen andre som noengang har prøvd dette?
Antall ord: 178

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
martea
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jul 2007 20:22
17
Kjønn (valgfri): Hunnkjønn
Lokalisering: Møre og Romsdal
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

- Ut av kroppen opplevelse?

Innlegg av martea »

prinsesseVillemo skrev:Hei! :)

Da jeg var barn, spesielt da, hadde jeg noen merkelige opplevelser som av og til kommer tilbake.
Det skjedde ofte om jeg satt på en huske, plutselig gikk alt veldig sakte, samtidig som jeg på en måte kunne føle og se at det ikke gjorde det. Om jeg prøvde å rekke ut etter min egen kropp kunne jeg ikke ta på den, fordi det føltes som om jeg var for langt "borte" fra kroppen min.

Det skjer også av og til nå, om jeg ligger i sengen kan jeg plutselig begynne å stirre rett ut i luften og igjen ha den følelse av at jeg ikke er i kontakt med kroppen min, og prøver jeg å ta på min kropp går det ikke, fordi jeg på en måte ikke kan. For å komme ut av det må jeg faktisk tvinge meg selv til å få kontakt med min kropp, ofte ved berøring eller ryste på hodet og så stå opp av sengen med en gang.

Noen andre som noengang har prøvd dette?
Minner meg om noe vi trente på da jeg gikk på taekwondo for noen år tibake. Der mediterte vi ofte, noe som første til at vi under treningen kunne oppleve at tiden gikk saktere, og det var det vi ville oppnå, vi kunne enda bevege oss like kjapt og derfor blokke slag og spark veldig fort.

Dette er vel en typisk ut av kroppen opplevelse. Det er mye mer vanlig å oppleve slikt som ung da man har sterkere "antenner", og i voksen aldder er det mest vanlig å oppleve dette i søvne eller hvis man er veldig trøtt, siden da er vår underbevissthet mer åpen. Er faktisk mindre vanlig å oppleve det i våken tilstand, men det finnes alltid unntak.

Jeg vet ikke så alt for mye om disse opplevelsene, men vi håper på at det er noen her som vill svare deg med et mer utdypet svar en jeg kan komme med :)
Antall ord: 337
- Master

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mekanikern
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Jun 2011 20:41
13

- - Ut av kroppen opplevelse?

Innlegg av Mekanikern »

Hei ;)

Jeg vil fortelle noe som skjedde når jeg var barn. Første gangen jeg hadde en slik oplevelse skjedde når jeg var 0-2 år. Min mormor passet meg en del da jeg var liten hjemme hos seg. På badet til mormor så jeg meg selv ligge å bli stelt fra hjørnet i taket rett over stellebordet. Dette er noe som jeg bestandig har husket, utrolig nokk siden denne episoden skjedde da jeg var så liten.
Neste gang dette skjedde var rundt 5-6 års alderen. I sengen min lå jeg rolig og slappet av, først følte jeg liksom ikke beina, så resten av kroppen og til slutt hodet mitt. Når jeg til slutt ikke kjente fysisk at jeg lå i senga, kom det et sikkelig sug og da føltes det som sjela mi steg ut av kroppen min og jeg kunne se meg selv ligge i senga. Dette var en fantastisk følelse å gjøre dette og jeg hadde en rekke slike hendelser i tiden som gikk.
Til å begynne med var dette helt ukontrolert, men etter hvert lærte jeg å slappe av på denne måten og fikk det til stort sett til når jeg ville. For hver gang dette skjedde dro jeg liksom lengre bort fra meg i sengen. først i rommet, så ut i bakgården, rett utafor vinduet mitt. Etter hvert dro jeg høyerer og høyere opp i luften i bakgåren, så hele blokka under meg. Det som skjedde til slutt da var at jeg slet veldig med å komme tilbake i kroppen min den siste gangen. Jeg klarte det men ble veldig redd og dette var da siste gangen dette skjedde. Har prøvd å gjøre dette noen ganger i voksen alder men har ikke fått det til.
Ønsker gjerne at flere som har hatt slike oplevelser kan fortelle de hær og eventuelt forklare hva dette egentlig er?

Hilsen mekanikern
Antall ord: 328

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AIL
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Jun 2011 12:26
13
Blitt takket: 1 gang

- Ut av kroppen opplevelse?

Innlegg av AIL »

Hadde en utavkroppen opplevelse for ca 5 år siden. Lå ogsov på sofaen til venninna mi om ettermiddagen.våknet da de hun kom hjem fra en tur, men ville ligge og hvile meg litt til. Hørte hn gikk opp trappa og plutselig gled jeg fort ned fra sofaen. Jeg ble veldig forskrekket og åpnet øynene, men jeg lå fortsatt på sofaen. Lukket øynene igjen, og det samme skjedde. Fløt rundt i rommet og så alt , men visste samtidig at kroppen min lå igjen .Men det var en utrolig fin følelse. Kunne selv bestemme hvor jeg ville, bare jeg tenkte på det ,var jeg der, tanken bestemte.
Havnet tilbake, men så viste der seg et lys, en sol for mitt indre øye ( like virkelig som når en ser på vanlig måte) Den utstrålte en slik kjærlighet at jeg bare måtte smile. Turde ikke åpne øynene for jeg var redd den skulle forsvinne. så jeg lurte på om det var bare fantasi, og prøvde å få smilet vekk med hendene..... uten nytte, og jeg hørte stadig min venninnne oppe på loftet. Utfra denne sola, dannet der seg en ring,som der satt en tegneserie tucan somsnudde seg og blunket lurt til meg, og så forvandlet den seg til havet , blått ,blått med sol på bølgene... Jeg kunne ikke tro hva jeg så....
Min venninne kom ned rett etter og jeg åpnet øynene.

Har aldri hatt en slik opplevelse, hverken før eller siden. Bortsett fra at "sola" har gjentatt seg i "en våken" drøm..... og jeg har sett den 5 ganger etterpå.......
Har prøvd å meditere ,for å se om noe skjer da, men jeg er ikke god til det, og tankene mine løper fort avsted med meg.
:)
Antall ord: 301

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links