Det en skal være klar over, og som jeg selv opplever, er at det paranormale ikke fungerer "På kommando" for mange.
De opplevelsene jeg har hatt, har somregel kommet "som lyn fra klar himmel" - plutselig har jeg visst ting jeg via normale veier ikke skulle kunne vite.
Og jeg legger også merke til at det kommer i bølger, det kan ta kortere eller lengre tid mellom de gangene "signalene slipper igjennom" , enkelte dager er voldsomme, - man bare "vet" hvordan hele dagen utvikler seg.
Og ikke i "deja vu" forstand- altså bare noen få sekunder, men gjerne timesvis på forhånd.
Andre dager er "det helt dødt" - ingenting skjer, ingenting kommer igjennom, for å si det slik.
Så jeg vil ikke kalle meg "synsk" - fordi jeg ikke kan ta ting på kommando.
Men at jeg opplever ting ? Jepp.
Så når det gjelder de som er med i slike programmer som jakten på den 6 sans, eller fornemmelser for mord, osv, så tror jeg de fleste av disse opplever at ting skjer, - man føler seg synsk, fordi man får inn masser av info.
Mens andre dager er "en dårlig dag" - fordi det ikke kommer noe.
Det er dette som iallfall for min del kjennetegner de fleste paranormale fenomen, - de kommer når de selv vil, ikke når jeg vil, og jeg tror mange kjenner igjen det mønsteret.
Så har man noen som har dette mye mer hver dag, - disse står somregel ikke frem, nettopp fordi de også ser konsekvensen, - det offentlige søkelys som følger med, telefoner og mas til alle døgnets tider, osv.
Men vi har jo noen som står frem med sterke evner, - som Joralf Gjerstad, og tidligere har vi hatt Anna Elisabeth Westerlund, Marcello Haugen, Visknut, og mange mange.
Så å ta ting på kommando, -er ikke så enkelt som å kjøre bil....
spesielt når bilen ikke er der....
A