Hjemsøkt, Gjenferd & Åndertrenger svar

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
tullami
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Jan 2011 09:57
13

trenger svar

Innlegg av tullami »

Hei,

Jeg vet ikke hvordan jeg skal si dette, men jeg føler jeg må ha noen andre sine råd om dette.
Så håper dere svarer :-)

Jeg drømmer om døde personer og føler at noen er rundt meg hele tiden, jeg snur meg veldig mye å ser over skulderen for jeg føler jeg "såg" noe som ikke var der, er det flere som har det slikt og hva kan det være?
For når jeg "ser" det så ser jeg det som vanlig person i side synet, eller mørk skikkelse som går forbi meg.

Også føler jeg kald trekk av og til rundt meg på uvanlige plasser, hva tror dere det kan være?
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Sep 2010 10:59
14
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

Re: trenger svar

Innlegg av Jeppski »

Vel. Før når jeg var mindre, kunne jeg føle slike ting også, men dette var vanligvis på kvelden, uhyggelige plasser is huset, osv. Dette med å se ting i øyekroken, gjør jeg hele tiden. Er du sikker på at du ikke drømte eller følte dette nærværet først, og det er det som får deg til å føle slikt ekstra ille?
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Purka
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Mar 2010 08:13
14
Kjønn (valgfri): Sugge

- trenger svar

Innlegg av Purka »

Forsøk å ikke tenke noe mer på det, eller i verste fall si til " det du tror du ser" Hei, kan du bare gi deg eller, du irriterer meg/ forstyrrer meg. Da fjerner du nemlig den umiddelbart verste frykten i deg selv, og vil sannsynligvis føle mindre slike ting fremover. Jeg snakker her av erfaring, og ser ingenting lenger, fordi frykten er helt borte. Har hørt kraftige lyder nå og da, som er helt vanlig i det 100 år gamle huset jeg bor, som alle har hørt "barnepiken " på loftet som romesterer. Vi har lært oss å leve med det, men det har hendt jeg har blitt irritert og dunket en langkost i taket og skreket; NÅ FÅR DU SANNELIG HOLDE FRED DER OPPE, FOLK VIL FAKTISK SOVE HER! Og så sant som det er sagt; Stille blir det :)
Antall ord: 143
Use your psykic abilities like an umbrella. use it only when it rains.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- trenger svar

Innlegg av Arven »

Jeg hadde en periode hvor pærene i lampene mine ble skrudd løs. ikke nok til at de falt ut, bare nok til at det ikke lyste. Jeg har ikke tall på hvor mange kvelder etter jobb jeg gikk rundt og skrudde fast disse igjen. Til slutt ble jeg lei og sa høy at " nå får det være nok ! Nå kan du la ting være i fred" og det har ikke skjedd igjen.
Så jeg tror det er et godt råd og be dem stoppe. Verdt et forsøk ihvertfall :mozilla_smile:
Antall ord: 98
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tullami
Nybegynner
Nybegynner
13

- trenger svar

Innlegg av tullami »

Tror ikke jeg kommer til å be dem slutte for jeg føler meg litt tryggere når det er der, men bare lurer på hva det er....

Men tror dere det går an å ha en sjel til en annen person og leve det livet til den tidliogere sjelen?

Jeg lurer på dette pga, jeg ble lest i helgen og da fant jeg ut ting som stemmer med dette livet, bare at jeg ble vist født i begynnelsen av 1900-tallet.... og det den sjelen opplevde, opplever jeg nesten nøyaktig nå.... hmmm, tror dere det er mulig?
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Xxhmj

- trenger svar

Innlegg av Slettet_Xxhmj »

Var sånn før jeg og, men har gitt seg. Drømte veldig mye og hadde mareritt om døde folk. Jeg føler nærvær av noen rundt meg nesten hele tiden. Før var jeg usikker, men nå har jeg blitt sikkere. :) Jeg ser også mørke skikkelser i sidesynet, ser de helst i trappa.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Purka
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Mar 2010 08:13
14
Kjønn (valgfri): Sugge

- trenger svar

Innlegg av Purka »

Neste gang en person i din nærmeste relasjon dør, så be om å få se avdøde. Etter det, vil du sannsynligvis aldri mer oppleve mareritt om avdøde mennesker. Slike marerittbunner vanligvis i en unødig frykt for døden som vi blir nærmest inndoktrinert med fra barndommen av, og som et resultat av at barn ofte blir nektet å se avdøde mennesker. Jeg selv hadde endel slike mareritt da jeg var barn, etter min stefar døde og jeg ikke fikk se ham eller tatt farvel med ham via begravelse eller syning. Da jeg ble myndig bestemte jeg meg for å endre på dette, og syne så mange som mulig av de nære som døde. Da jeg begynte med dette forsvant all "døds-angst" og lik-skrekk....og med dem, alle marerittene. Ser man først sine kjære død, så vil man etter kun et par timer innse at igjen ligger bare et fysisk skall som ser sovende ut. Etter ytterlige timer vil legemet bli voksaktig, som en dukke. Sjelen er forlengst reist. Presten som var til stede da jeg stelte min avdøde kamerat, sa at sjelen er kun i og rundt legemet i en halv time etter dødsfall.

Vel...bla-bla, ....poenget. Gå på syning, og bli kvitt marerittene :)
Antall ord: 220
Use your psykic abilities like an umbrella. use it only when it rains.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tullami
Nybegynner
Nybegynner
13

- trenger svar

Innlegg av tullami »

Det er ikke mareritt, de vil bare snakke med meg og kommer lettere når jeg sover. Jeg liker at de er der, de gir meg trygghet.

Men jeg skulle legge meg en dag, og jeg var i rommet da var det ingenting, men så gikk jeg ut litt og kom tilbake på soverommet, men da luktet det veldig sterk søt dame parfyme, men jeg bruker ikke parfyme og hvertfall ikke før jeg skal legge meg, hva i alle dager tror dere det er?

takk for svar :)
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

- - trenger svar

Innlegg av Asbjørn »

tullami skrev:Men jeg skulle legge meg en dag, og jeg var i rommet da var det ingenting, men så gikk jeg ut litt og kom tilbake på soverommet, men da luktet det veldig sterk søt dame parfyme, men jeg bruker ikke parfyme og hvertfall ikke før jeg skal legge meg, hva i alle dager tror dere det er?

Det KAN være at
- du har hatt besøk av en som brukte nettopp den parfymen du luktet.
- At lukta av parfyme er noe som har hengt igjen i noen klær, - kansje inne i et skap du nettopp åpnet
- at det har kommet lukt inn et åpent vindu

...

Altså , - det er flere muligheter...

Men kjenner du igjen parfymen ? fra noen du engang hadde i nærheten, men som nå har vandret videre ?

A
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tullami
Nybegynner
Nybegynner
13

- - - trenger svar

Innlegg av tullami »

Nei, det var ikke en lukt jeg har kjent før, og den var på et hotell jeg sov på, og det var flere som kjente den og reagerte at det var ingenting som luktet samme, og vinduer å dører var igjen og ventilen var igjen, men det var en sterk søtt dame parfyme også sigarlukt.

Så hva kan det være?
Asbjørn skrev:
tullami skrev:Men jeg skulle legge meg en dag, og jeg var i rommet da var det ingenting, men så gikk jeg ut litt og kom tilbake på soverommet, men da luktet det veldig sterk søt dame parfyme, men jeg bruker ikke parfyme og hvertfall ikke før jeg skal legge meg, hva i alle dager tror dere det er?

Det KAN være at
- du har hatt besøk av en som brukte nettopp den parfymen du luktet.
- At lukta av parfyme er noe som har hengt igjen i noen klær, - kansje inne i et skap du nettopp åpnet
- at det har kommet lukt inn et åpent vindu

...

Altså , - det er flere muligheter...

Men kjenner du igjen parfymen ? fra noen du engang hadde i nærheten, men som nå har vandret videre ?

A
Antall ord: 205

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links