Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEn ond ånd?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
marisss

En ond ånd?

Innlegg av marisss »

Hei!

Søndag for halvannen uke siden var jeg ved Finnskogen med familien min og så på Korset ved Röjden. Vet ikke om dere kjenner historien, men det står litt om det her: http://www.varmland.org/torsby/index.as ... =22&lang=1

Det første som skjedde da vi kom dit var at søsteren min ble veldig uvel. Hun klagde på vondt i hodet og kvalme, men det ga seg så fort vi kom vekk derifra. Rett før jeg skulle gå ut av bilen så jeg meg kjapt i speilet, og da var det et stort hull i panna mi, som om jeg hadde blitt skutt. Jeg tenkte at det bare var hodet mitt som tulla, og gikk ut av bilen. Vi tok noen bilder, før vi dro hjem igjen.

Plutselig merket jeg at det satt noe annet i bilen sammen med oss. Det var en slags figur, en svart skygge. Den var tydelig, og den satt rett bak søstra mi. Igjen tenkte jeg at det sikkert bare var hodet mitt det var noe galt med, men i dagene etterpå var den svarte figuren overalt hvor jeg var. Den fløy over meg hele tiden.

I slutten av uken var jeg på en samling med noen venner av meg. Vi satt rundt et kors laget av lys, og den svarte tingen fløy rundt i taket. Plutselig føyk den ned mot en av jentene og gikk inn i henne. Hun ble helt rar med en gang, og tingen kom ut igjen. Da satte hun igang med å gråte. Det skjedde med hele elleve av personene der. Alle sammen satt og gråt, men de visste ikke hvorfor. Jeg sa ingenting om den svarte figuren til de andre.

Etter det har den gått inn i flere av vennene mine. Mange har begynt å gråte helt plutselig, og for to dager siden ble en kompis av meg skadet.

Det her er virkelig ikke gøy lenger. Har noen en eller annen forklaring på det her? Jeg er utrolig nysgjerrig, samtidig som at jeg er redd. Ikke for meg selv, men for alle rundt meg.
Antall ord: 361

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
martea
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jul 2007 20:22
17
Kjønn (valgfri): Hunnkjønn
Lokalisering: Møre og Romsdal
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

Re: En ond ånd?

Innlegg av martea »

marisss skrev:Hei!

Søndag for halvannen uke siden var jeg ved Finnskogen med familien min og så på Korset ved Röjden. Vet ikke om dere kjenner historien, men det står litt om det her: http://www.varmland.org/torsby/index.as ... =22&lang=1

Det første som skjedde da vi kom dit var at søsteren min ble veldig uvel. Hun klagde på vondt i hodet og kvalme, men det ga seg så fort vi kom vekk derifra. Rett før jeg skulle gå ut av bilen så jeg meg kjapt i speilet, og da var det et stort hull i panna mi, som om jeg hadde blitt skutt. Jeg tenkte at det bare var hodet mitt som tulla, og gikk ut av bilen. Vi tok noen bilder, før vi dro hjem igjen.

Plutselig merket jeg at det satt noe annet i bilen sammen med oss. Det var en slags figur, en svart skygge. Den var tydelig, og den satt rett bak søstra mi. Igjen tenkte jeg at det sikkert bare var hodet mitt det var noe galt med, men i dagene etterpå var den svarte figuren overalt hvor jeg var. Den fløy over meg hele tiden.

I slutten av uken var jeg på en samling med noen venner av meg. Vi satt rundt et kors laget av lys, og den svarte tingen fløy rundt i taket. Plutselig føyk den ned mot en av jentene og gikk inn i henne. Hun ble helt rar med en gang, og tingen kom ut igjen. Da satte hun igang med å gråte. Det skjedde med hele elleve av personene der. Alle sammen satt og gråt, men de visste ikke hvorfor. Jeg sa ingenting om den svarte figuren til de andre.

Etter det har den gått inn i flere av vennene mine. Mange har begynt å gråte helt plutselig, og for to dager siden ble en kompis av meg skadet.

Det her er virkelig ikke gøy lenger. Har noen en eller annen forklaring på det her? Jeg er utrolig nysgjerrig, samtidig som at jeg er redd. Ikke for meg selv, men for alle rundt meg.
Dette hørtes ut som en lavenergi "klengeånd". De klenger seg på mennesker, er travle, og man blir i negativt humør av å ha dem rundt seg.

Jeg er egentlig ikke helt sikker på om det er dette, men utifra det jeg har lest at du har skrevet tipper jeg meg frem til det.

Disse åndene bruker ikke å være direkte farlige, men de er utrolig slitsomme. De stjeler all energi, fører ofte til mye krangling, og kan også få mennesker til å gråte som du beskriver. Dette skjer fordi de er på et lavt energinivå og gir oss dårlige energier.

Jeg er dessverre ikke helt sikker på hvordan man blir kvitt disse "klengeåndene". Noen ganger hjelper det å få hjelp av gode ånder med høy energi. Hvis du prøver et søk på forumet, kan det også hende noen har skrevet om hvordan man blir kvitt disse.

Håper jeg kunne hjelpe! :)
Antall ord: 521
- Master

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Må si meg litt enig med bruker over her. Jeg har fakktis sett slikt selv og ting blir veldig slitsomt til slutt. Jeg fikk høre av ei dame at man kan gjøre to ting med det. man kan se for seg en stor ball med hvit lys og kjærlighet som man setter seg selv i den vil beskytte en fra angrep. Dette kan gjøres med andre også og steder. Det andre er og kontakte et medium for hjelp noe som koster litt.
Beklager hvis det ble litt dålig skrevet men sitter og skriver fra moben.
Antall ord: 100
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
marisss

Innlegg av marisss »

Jeg har tenkt på det dere skriver, har vært borti klengeånder før. Var bl.a. en skallet mann som satt i rullestol som fulgte etter meg i halvannet år, men han var bare der, han gjorde aldri noenting.

I dag har det kommet flere ånder. De er svarte figurer, formet som mennesker, med lange, svarte kapper. De flyr også rundt, popper opp nye hele tiden. Det virker som om de forbereder seg til noe, og magefølelsen sier at nå begynner krigen. Hva slags krig det er snakk om aner jeg ikke, men de nye figurene virker som en hær.
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Ut fra det siste du skrev kan du jo ha fot litt forsterkninger av noen hjelper siden du har fått et uønsketbesøk at det er de skyggen du nå opptager. Men som sakt slike saker er vanskelig og si noe konkret om hva det dreier seg om.
Antall ord: 50
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 13 Aug 2010 10:43
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Innlegg av Atmi »

Kan jeg spørre hvorfor dere satt rundt et kors laget av lys, i hvilken sammenheng, hva gjorde dere? Og kan det ha noe med saken å gjøre, og kan det brukes motsatt - altså bruke den energien som en motpol til "ånden" - eller var sirkelen deres noe som heller ville forsterke tilværelsen?

Grunnen til at jeg spør er at jeg tenker kanskje du jobber med noe som har åpnet for dette, og gjennom samme jobb eventuelt kan snu den energien og stenge det ute igjen.

Min magefølelse, som kanskje ikke er rett for jeg er ikke særlig inni ånder, er ganske sterk på at det er noe der. Og det kjennes som noe som må snus, en motpol - gjøre motsatt.
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
marisss

Innlegg av marisss »

Heksepusen: Det føles ikke som om de er der for min skyld, men at de er der for skyggens del.

Atmi: Vi hadde noe som kalles korssamling i kirka. Jeg er konfirmasjonsleder og da har vi korssamling etter hvert møte. Under korssamlingen pleier vi å synge sanger, og en eller flere ledere sitter og prater litt om tro, hverdag, hva som helst.

Jeg vet rett og slett ikke hva det her kommer av. Hadde ånden plaget meg hadde det vært greit, men når den går på de jeg er glad i, blir det litt verre.
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 13 Aug 2010 10:43
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Innlegg av Atmi »

marisss skrev:Heksepusen: Det føles ikke som om de er der for min skyld, men at de er der for skyggens del.

Atmi: Vi hadde noe som kalles korssamling i kirka. Jeg er konfirmasjonsleder og da har vi korssamling etter hvert møte. Under korssamlingen pleier vi å synge sanger, og en eller flere ledere sitter og prater litt om tro, hverdag, hva som helst.

Jeg vet rett og slett ikke hva det her kommer av. Hadde ånden plaget meg hadde det vært greit, men når den går på de jeg er glad i, blir det litt verre.
Kanskje du kan bruke den stemningen dere kommer i, og bevisst skyve energien bort med det?

Beklager altså,men jeg får ikke helt fred for den følelsen av snu, gjøre om... Men igjen, det er bare en følelse, jeg har ikke noe mer konkret. Vet ikke en gang om det har med korset av lys å gjøre, det var bare det første jeg relaterte det til i og med at det i seg selv er en sterk handling.

Hvis det var komfirmanter den gikk på så kan det være litt logisk, i og med at de i en slik sammenheng kan være ganske så søkende og usikre - og det vil de ofte ikke innrømme, men "later" som de har kontroll. En slik situasjon vil i seg selv gjøre dem ekstra sårbare og er nok en godtebutikk for en ånd som vil irritere og plage litt.
Antall ord: 257

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
marisss

Innlegg av marisss »

Hm, ja, det er jo en mulighet. Jeg får tenke litt mer på det du sier om å snu.. Tror ikke det er så stor sjanse for at jeg kommer meg tilbake til Röjden med det første, men det kan jo ha med noe annet å gjøre óg.
Var ikke konfirmanter, men andre ledere. Stort sett alle lederne er mellom 16 og 19 da, så vi er jo ikke så veldig mye eldre enn konfirmantene.
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Purka
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Mar 2010 08:13
14
Kjønn (valgfri): Sugge

- En ond ånd?

Innlegg av Purka »

Det høres jo ut som dere har utført en eller annen form for seanse, og dette vil jeg sterkt fraråde dere, iallefall uten et person tilstede som har god greie på dette og som kan ha litt kontroll over situasjonen. ( Terg ikke hunden hvis du er redd for å bli bitt)
Antall ord: 53
Use your psykic abilities like an umbrella. use it only when it rains.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- En ond ånd?

Innlegg av Arven »

Kommer klengeånder tilfeldig eller må man ha provosert dem til slik kontakt ?
Antall ord: 13
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
martea
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jul 2007 20:22
17
Kjønn (valgfri): Hunnkjønn
Lokalisering: Møre og Romsdal
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av martea »

marisss skrev:Jeg har tenkt på det dere skriver, har vært borti klengeånder før. Var bl.a. en skallet mann som satt i rullestol som fulgte etter meg i halvannet år, men han var bare der, han gjorde aldri noenting.

I dag har det kommet flere ånder. De er svarte figurer, formet som mennesker, med lange, svarte kapper. De flyr også rundt, popper opp nye hele tiden. Det virker som om de forbereder seg til noe, og magefølelsen sier at nå begynner krigen. Hva slags krig det er snakk om aner jeg ikke, men de nye figurene virker som en hær.
Jeg har ingen anelse hva dette kan være, dessverre. Det høres iallefall ikke ut som en positiv energikilde. Eneste jeg kan tenke på i farten er vesenene i Harry Potter, noe som altså ikke er så aktuelt.

Det kan ikke være en form for varslere? At disse kanskje varsler fare, med å skremme og være uhyggelige? Jeg har aldri vært borte på noe lignende figurer, så det kan hende jeg tar helt feil. Men skader vell ikke å prøve å tippe seg frem til en forklaring.
Arven skrev:Kommer klengeånder tilfeldig eller må man ha provosert dem til slik kontakt ?
De klengeåndene jeg har vært borti, har faktisk kommet av begge deler. De kan ofte bare klenge seg på noen uten videre, da ofte mennesker med lave energier. De kan også prøve seg på høye energier, men de er vanskeligere å klenge seg på for dem, siden disse er lav-energi vesener. De er ikke så vanskelige å bli kvitt egentlig. Hvis du provoserer klengeånder, er det en selvfølge at de vil prøve å følge etter deg :)
Antall ord: 292
- Master

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Thelol
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Jun 2011 17:32
13

- En ond ånd?

Innlegg av Thelol »

Jeg har hørt folk si at for å fjerne/sende hjem slike ånder så er det enkelt å greit å tenke inni seg eller si høyt "Forsvinn, i Jesu Navn" eller "Forsvinn !" :P
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - En ond ånd?

Innlegg av Moonstone »

Thelol skrev:Jeg har hørt folk si at for å fjerne/sende hjem slike ånder så er det enkelt å greit å tenke inni seg eller si høyt "Forsvinn, i Jesu Navn" eller "Forsvinn !" :P
Bare en myte.
Ingen vits å blande døde profeter fra Midt-Østen inn i åndeutdrivelse.
Bedre å prøve å forstå de faktiske mekanismene bak det, uten å ty til bestemte religioner.

Jeg hadde tent et lys samtidig som om jeg hadde visualisert meg den Ypperste virkelighet i Det Kosmiske sinn hvor alt er samlet på ett sted. Lettere å få vedkommende sjel til å vende tilbake dit da. Vedkommende er ikke "ond" slik jeg ser det, men bare fører til negative hendelser og opplevelser for andre..
Antall ord: 116
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links