For ikke lenge siden hadde jeg en av de ekleste drømmene jeg har opplevd. Det var ikke ekkelt da jeg drømte den, men da jeg fikk en beskjed senere om et dødsfall den dagen gikk det kaldt nedover ryggen på meg.
Jeg drømte at jeg lå i sengen min, plutselig så jeg et stort kors stående ved sengekanten min. Jeg ble veldig tungpustet, men ikke redd på noen måte. Jeg skyndte meg for å skru på lyset og da var korset borte. Fortsatt hadde jeg en følelse av trykk i lungene. Hele den natten var jeg veldig rastløs, men fikk sove.
Dagen etter var alt som normalt og jeg tenkte ikke spesielt mye på drømmen. Men da jeg først kom hjem etter skolen fikk jeg beskjeden om at en i familien min hadde gått bort. Jeg har ikke noe spesielt forhold til den avdøde, men jeg begynte å skjelve og følte meg dårlig når jeg kom til å tenke tilbake på drømmen. Jeg er ikke kristen på noen måte, så jeg undres hvorfor jeg akkurat drømte om et kors?
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Forvarsel?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Mai 2010 17:21
- 14
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Re: Forvarsel?
Det høres ut som om du har fått et "dødsvarsel" - i den forstand at du har merket at noe har skjedd.
Personlig tror jeg at folk som dør, først får en "ut av kroppen opplevelse" - men med den forskjell at "sølvstrengen" ikke lenger binder vedkommende til kroppen.
Hele jeget er da som en ånd, - eller en energi som nå kan forflytte seg rundt - mer eller mindre uten hindringer.
Og denne ånden (energien) vil og kunne spre seg ut som enslags sky, og dermed kan andre mennskers ånd oppdage de.
Dermed forsøker vår ånd å gi oss en beskjed om dette, enten i form av en drøm, eller et "syn"...
Kan også merkes på andre måter, - noen hører kirkeklokker, noen lukter en spesiell lukt, noen begynner å nynne på en spesiell salme, osv.
Så dødsvarsel er noe som kan vise seg på forskjellig måte fra en person til en annen, og folk flest merker det ikke engang.
Men endel mennesker opplever at de reagerer på "noe" når noen nærme ( slekt / venner) går bort.
Hvorfor du drømte om et kors ; de fleste anser et kors som "gravkorset" - døds-symbol.
Det har selvfølgelig avstamning fra kristendommen, men som symbol er det lett forståelig.
Det symboliserer somregel 1 av 2 ting; Jesus, eller død...
Håper dette forklarte sånn noenlunde
A
Personlig tror jeg at folk som dør, først får en "ut av kroppen opplevelse" - men med den forskjell at "sølvstrengen" ikke lenger binder vedkommende til kroppen.
Hele jeget er da som en ånd, - eller en energi som nå kan forflytte seg rundt - mer eller mindre uten hindringer.
Og denne ånden (energien) vil og kunne spre seg ut som enslags sky, og dermed kan andre mennskers ånd oppdage de.
Dermed forsøker vår ånd å gi oss en beskjed om dette, enten i form av en drøm, eller et "syn"...
Kan også merkes på andre måter, - noen hører kirkeklokker, noen lukter en spesiell lukt, noen begynner å nynne på en spesiell salme, osv.
Så dødsvarsel er noe som kan vise seg på forskjellig måte fra en person til en annen, og folk flest merker det ikke engang.
Men endel mennesker opplever at de reagerer på "noe" når noen nærme ( slekt / venner) går bort.
Hvorfor du drømte om et kors ; de fleste anser et kors som "gravkorset" - døds-symbol.
Det har selvfølgelig avstamning fra kristendommen, men som symbol er det lett forståelig.
Det symboliserer somregel 1 av 2 ting; Jesus, eller død...
Håper dette forklarte sånn noenlunde
A
Antall ord: 238
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Mai 2010 17:21
- 14
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Re: Forvarsel?
Tusen takk!
Det hjalp meg veldig mye.
Jeg tror jeg er ganske åpen for det åndelige og har hatt tidligere hendelser hvor uforklarlige ting har skjedd, men ingenting som har skremt meg så mye som dette.
Det hjalp meg veldig mye.
Jeg tror jeg er ganske åpen for det åndelige og har hatt tidligere hendelser hvor uforklarlige ting har skjedd, men ingenting som har skremt meg så mye som dette.
Antall ord: 36
Wolvaria
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |