Jeg har hele tiden visst at det er noe i huset vårt, bare ikke visst hva.. Nå vet jeg, eller tror jeg vet, at det er en gammel dame ved navn Gunda som går igjen. Gunda er en dame som bodde i et hus litt lenger opp i gata for oss på begynnelsen av 1900-tallet en gang.
Grunnen til at hun går igjen her er visstnok fordi hun brukte mye tid i dette huset, da huset vårt er en gammel butikk med bank og post i annen etasje.
Vi tror også det er en gammel mann, Gunnar som går igjen. Gunnar er visstnok han som drev butikken før.
Jeg har tidligere skrevet her inne at jeg har hørt noen som går rundt i huset, akkurat som det er noen som går med høyhælte sko, og slenger igjen dører og slikt. Dette hører vi ennå, men det virker ikke som de mener noe slemt. Verken vi som bor her eller våre besøk har følt at det er noe som helst slemt med dem. Huset vårt er en gammel butikk fra 1800-tallet, med bank og post i annen etasje.
Jeg kan fortelle om noen hendelser som har skjedd hos oss;
1. Mamma satt oppe og så litt på tv, etter at vi andre hadde lagt oss. Plutselig hører hun masse gåing oppe i stua mi (Jeg hadde to rom oppe i annen etasje den gang, ene var stua mi og andre var soverommet mitt, og disse to rommene ligger rett over "felles"-stua). Hun begynte å lure på hvorfor jeg var oppe så sent og drev på med noe, klokka var jo langt på natt og jeg hadde skole dagen etter.
Hun fortalte meg dette dagen etter, og jeg skjønte selvsagt ingenting. Jeg hadde da ikke vært oppe, jeg hadde liggi og sovet jeg!
2. En annen gang var også noe som skjedde mamma.
Hun var atter en gang aleine oppe på kvelden, da hun hører noe hun tror er min stefar eller meg som står opp og kommer ned trappa ta tak i dørhandtaket, lukke opp døra for så å lukke den igjen.. Dette bare hører hun, døra går ikke fysisk opp.. Ingen kommer inn.. Neivel, H*n har vel gått på kjøkkenet da, tenker mamma.. Etter en stund går hun for å se for h*n bruker veldig lang tid. Nei, ingen der.. Dette forteller hun til oss dagen etter hvor igjen ingen av oss skjønner bæret av hva hun mener..
3. En kamerat av stefaren min kom til oss på besøk for ca 1 år siden, og vi hadde ikke fortalt han noe som helst om våre "samboere". Han spør om han kan låne dusjen og går og dusjer, og etterpå kommer han ut igjen og sier at "den kjerringa på badet trenger ikke akkurat å være der når jeg skal dusje, da..!" hvor han da går og setter seg i sofaen og sier fort at han må flytte seg for ellers setter han seg i fanget på noen. Den sofaen står akkurat der det sto en gammel sittebenk for de kundene som satt og ventet på sin tur eller som bare ville prate med de andre kundene og ansatte. I den sofaen er det fler som reagerer når de setter seg ned.
4. Jeg satt oppe i den "gamle stua" mi og så på tv, da jeg hører en lyd, akkurat som noen som slår på en glassrute. Jeg ser til siden der lyden kom fra, og merker ingenting. Jeg hører den en gang til, og snur hodet fort. Jeg har en bilderamme fra Black Design som man kan hekte på fler og fler rammer etter hvert, som henger på veggen. Og denne sto da og vippet, akkurat som noen som var borti denne, og vippet sakte til sin stille plass igjen.
5. For ett par år siden fikk jeg en sparebøsse av mamma av typen Money Maker. Det er ett monster som snakker når du legger på penger eller rett og slett bare går forbi. Den har reagert masse, selvom det ikke er så mye som en liten flue i rommet. Ingen vinduer er oppe og døra er igjen.
6. Også har det hendt 2 ganger nå at vi har våknet og funnet den ene bikkjematskåla som bikkjene ikke har tømt med masse forskjellige ting. Gunda har da ryddet.. Begge gangene er det nesten akkurat de samme tingene. Jeg tror jeg har lagt ut bilde av den skåle for en tid tilbake..?
Det er teip, mutter, isoporbit som har falt ned mellom veggen og benken som er UMULIG å få tak i.. Til og med bikkjehår av den ene bikkja vår. Han røyter veldig og det så ut som noen bare hadde sopa det sammen og lagt i skåle.. O.o
7. Jeg fikk magneter av mamma for ca 4-5 dager siden, og mamma kom inn til meg på rommet og ga mg alle sammen. Det er runde sølv-magneter med tall fra 0-9 på. Mamma går så ned på badet litt senere på kvelden.. Hva ser hun? JO! Magnet nr 1 ligger på hylla på badet, og både hun og jeg så at hun kom med ALLE SAMMEN!
Det er egentlig ikke noe spørsmål jeg vil fram til her, jeg ville egentlig bare fortelle mine hendelser Det er sikkert fler og, men har dessverre ikke tid da jeg må rekke en buss.. ;P
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Gunda.. :)
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Okt 2006 21:03
- 18
- Kjønn (valgfri): Jente
- Lokalisering: Hovin i Telemark
- Blitt takket: 3 ganger
Gunda.. :)
Antall ord: 959
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
Re: Gunda.. :)
Spennende å lese om dine opplevelser og tanker rundt Gunda. Opplever du dette som skremmende, noe du vil få fjernet eller er Gunda et "hyggelig" spøkelse som skal få være i fred ?
Antall ord: 33
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Nei, det er absolutt ikke noe skremmende med vår kjære Gunda. Hun virker heller som en mer arti dame, som finner på mye sprell og veldig glad i å ha det ryddig
Alle sammen her har veldig lyst til å få et medium eller noe lignende på besøk for å finne ut eventuelt om det er Gunda eller hvem det nå er som går igjen, (vi er ikke helt sikre på om det er Gunda, men vi vet at det var en stamkunde ved navn Gunda som ofte var på butikken og som var veldig ryddig av seg. Hun skulle visst ha vært mer i butikken enn hjemme hos seg selv visstnok), og om det er bare denne ene ånden eller om det er flere og om det er noen onde.
Jeg er bare veldig glad vi ikke har merket noe til denne gamle eieren, Gunnar. Det er en mann de visstnok ikke snakker om i denne bygda, han var nazist.
Å fjerne Gunda eller de andre som eventuelt er her, nei det vil vi absolutt ikke. Det er bare koselig å ha noen tasser rundt her ^^,
Men merker vi noe til Gunnar, kommer vi kanskje til å vurdere det.. ;P
Alle sammen her har veldig lyst til å få et medium eller noe lignende på besøk for å finne ut eventuelt om det er Gunda eller hvem det nå er som går igjen, (vi er ikke helt sikre på om det er Gunda, men vi vet at det var en stamkunde ved navn Gunda som ofte var på butikken og som var veldig ryddig av seg. Hun skulle visst ha vært mer i butikken enn hjemme hos seg selv visstnok), og om det er bare denne ene ånden eller om det er flere og om det er noen onde.
Jeg er bare veldig glad vi ikke har merket noe til denne gamle eieren, Gunnar. Det er en mann de visstnok ikke snakker om i denne bygda, han var nazist.
Å fjerne Gunda eller de andre som eventuelt er her, nei det vil vi absolutt ikke. Det er bare koselig å ha noen tasser rundt her ^^,
Men merker vi noe til Gunnar, kommer vi kanskje til å vurdere det.. ;P
Antall ord: 200
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
Hvis dere henter inn et medium så må du fortelle hva vedkommende fant ! :mozilla_smile:
Antall ord: 15
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Det kommer nok til å ta en stund før vi prøver på det, siden det er så mye som skjer om dagen, men det skal jeg definitivt gjøre!
Antall ord: 30
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Jun 2010 10:23
- 14
- Har takket: 1 gang
Får si igjen det jeg sa i den andre tråden: Sett opp et kamera eller noe på opptak. Om det skjer så mye, bør det jo være gode forutsetninger for å få noe på film eller hvertfall lyd!Cara90 skrev:Det kommer nok til å ta en stund før vi prøver på det, siden det er så mye som skjer om dagen, men det skal jeg definitivt gjøre!
Antall ord: 73
Hide post links |