Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerKan en hjelper, hjelpe deg fysisk i en situasjon??

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
hypnotiz
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 06 Mai 2005 12:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Kan en hjelper, hjelpe deg fysisk i en situasjon??

Innlegg av hypnotiz »

Hvis man skulle være utsatt for en ulykke: Er det mulig at en av hjelperne dine da kan gripe inn fysisk og gjøre "skaden" mindre??
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
CrazyMy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 101
Startet: 06 Mar 2005 18:08
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: molde
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av CrazyMy »

spørs hvordan :?
mens ulykken pågår eller etter?

jeg har hørt at de kan lage et slags sjoll rundt deg, f.eks. under en bil ulykke, men du må hjelpe til å lage energien sammen med den, eller hva jeg skal si.. (dålig å forklare)
Antall ord: 47
gjør det du vil i dag,
for i morgen kan det være for sent ;P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
hypnotiz
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 06 Mai 2005 12:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av hypnotiz »

Jeg tenker på f.eks i en bilulykke ja.

De kan være med på å lage ett skjold rundt deg, hvis du hjelper til med energien. ok.. hmm, men en bilulykke er som regel gjort unna på 0,001 sekunder.


Men hvordan kan man da forklare at det er noen som kommer ut av en stygg bilulykke i god behold der man har alle forutsetninger for at det skal gå dårlig, men enkelte typer små ulykke gjør at personen blir lamma resten av livet.
Antall ord: 86
You can run, but you can't hide

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
CrazyMy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 101
Startet: 06 Mar 2005 18:08
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: molde
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av CrazyMy »

det kan jeg desverre ikke forklare :(

men det er noe med at under det 0.001 sekunet eller før så klare du å tenke at det kommer til å gå dålig. og da sender du frem beskjeden som komme rtil hjelperen som så beskytter deg.

f.eks. du kjører fort og skal kjøre forbi en bil. du får skrens på bilen og er på vei ut i grøfta. før ulykken skjer så vet du at det ikke kommer til å gå bra, du sender det signalet til hjelperen og den beskytter deg.
Antall ord: 96
gjør det du vil i dag,
for i morgen kan det være for sent ;P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Kan være at det ikke er deres tur ennå og hjelpere sørger for at en klarer seg. Men jeg tror ikke de griper inn dersom en kjører som en gris fordi en tror at en har englevakt. Det må isåfall være for å redde andres liv. En må jo ta ansvar for egne handlinger.
I en trafikkulykke er det snakk om marginer og skademekanikk som avgjør hvor alvorlig utfallet blir. Bilene idag er mye sikrere enn før, de er ikke så stive, så de gir etter i sammenstøt og dermed absorberer mye av energien. Dermed blir ikke bråstoppen like brå for personene, dersom de sitter riktig fastspent og innstilt, men bilene ser helt herpa ut og en kan lure på om vedkommende virkelig hadde englevakt.
Men det er viktig å sitte korrekt innstilt og fastspent, hvis ikke er nakkestøtter og airbager livsfarlige!!! Folk har krølla nakken baklengs over nakkestøtter, indre organer har eksplodert i møte med airbagen o.s.v. Så sikre biler er ingen sovepute!!
Dagens moralpreken!
Antall ord: 179
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
anniren

Innlegg av anniren »

Jeg har lest i Margit Sandemo sin "vi er ikke alene" bok og jeg husker spesielt en historie..
Det var en mann som var helt fra seg, og forsikret seg med tanke på kona si også hadde han tenkt å kjøre utenfor ett stup. Når han kom til den aktuelle svingen, så fikk han ikke til å svinge til venstre, rattet rikket seg ikke og ble heller styrt mot høyre og fulgte veien ned.
Han syntes dette var rart og skulle prøve igjen, så han snudde og kjørte opp igjen. Da han kom til svingen igjen, så skulle han svinge til høyre denne gangen, men igjen, rattet nektet. Bilen fulgte veien. Og det var vel da han skjønte at det ikke var no vits, det var ikke hans tur..

Nå er ikke dette en trafikk ulykke da, men de griper fysisk inn ja. Men som jeg har forstått så gjør de det kunn i nødsituasjoner. De har ikke lov til å bryte inn, fordi vi har egne valg bla bla bla.. osv.. du skjønner hva jeg skal frem til.. sant?

Jeg anbefaler deg å lese boken!!

Ann Iren.
Antall ord: 195

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
hypnotiz
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 06 Mai 2005 12:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av hypnotiz »

Mye gode innspill her synes jeg.
Har diskutert det her en hel masse med folk.
Alle som tror at de kan gripe inn mener at tidslinjen vår er bestemt på forhånd... men det er vel en helt annen diskusjon.

Hvis det er slik da at vår tidslinje er bestemt, og man skulle havne ut for en ulykke. Det er enda ikke tid for deg å dø, men kan en hjelper da kanskje forhindre at du bare brekker nesa istede for ryggen i sammenstøtet?
Antall ord: 86
You can run, but you can't hide

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
anniren

Innlegg av anniren »

hypnotiz skrev: Hvis det er slik da at vår tidslinje er bestemt, og man skulle havne ut for en ulykke. Det er enda ikke tid for deg å dø, men kan en hjelper da kanskje forhindre at du bare brekker nesa istede for ryggen i sammenstøtet?
Ja det tror jeg.. enkelt og greit.. :D
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Heia skrev:Kan være at det ikke er deres tur ennå og hjelpere sørger for at en klarer seg. Men jeg tror ikke de griper inn dersom en kjører som en gris fordi en tror at en har englevakt. Det må isåfall være for å redde andres liv. En må jo ta ansvar for egne handlinger.
I en trafikkulykke er det snakk om marginer og skademekanikk som avgjør hvor alvorlig utfallet blir. Bilene idag er mye sikrere enn før, de er ikke så stive, så de gir etter i sammenstøt og dermed absorberer mye av energien. Dermed blir ikke bråstoppen like brå for personene, dersom de sitter riktig fastspent og innstilt, men bilene ser helt herpa ut og en kan lure på om vedkommende virkelig hadde englevakt.
Men det er viktig å sitte korrekt innstilt og fastspent, hvis ikke er nakkestøtter og airbager livsfarlige!!! Folk har krølla nakken baklengs over nakkestøtter, indre organer har eksplodert i møte med airbagen o.s.v. Så sikre biler er ingen sovepute!!
Dagens moralpreken!
Godt svar !
Personlig tror jeg at våre hjelpere har det som trengs av kraft til å utføre psykokinese - dvs åndens makt over materien.
Og som andre diskusjoner her på forumet foreslår ; så tror jeg at hjelpere kan jobbe "utenfor" tiden (???)
Isåfall spiller det jo ingen rolle om kollisjonen tar 0.0001 sekund, eller 3 dager.
Dersom hjelperene ser at dette går galt, og det på feil tidspunkt ( ikke "din" tur ), så kan de gripe inn fysisk. Eller iallfall påvirke det fysiske så folk overlever.
Dette ser man jo stadig - folk overlever "mirakuløst" - har "englevakt" osv.
Nå MÅ det påpekes at i noen av disse tilfellene, så er det faktisk ikke inngripen, ikke var det "tiden", og ikke andre utenforliggende årsaker, men ren og skjær normal flaks.

Så et tips til de som "stoler på englevakta":
Fart er ikke farlig !
Fart er ikke farlig i det hele tatt det !
Det er bare tull, det, folk reiser jo til månen i 11000 km/t !
Neida, det er de jæ... bråstoppene det, som tar knekken på deg.

Asbjørn.
Antall ord: 367

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Aerius skrev:Vanskelig for å tro det jeg da, klarer ikke helt å svelge dette.

Så mye dritt og jævelskap som skjer rundt om kring.
Ulykker, noen som tar livet av andre, krig osv..

Det som skjer, det skjer.
Om vi har hjelpere står dem sikkert bare å ser på :(
I mange tilfeller er de desverre nødt til å se på at " ting går til ...." !
Ikke fordi de ikke vil, men fordi VI har fri vilje.

Det er slik at hvis jeg av en eller annen grunn finner ut at jeg skal ta livet av en eller annen, så kan hjelperen(e) forsøke å stoppe meg ved å gi meg samvittighetsplager ved det jeg vil gjøre...
Hvis jeg da gir f... i samvittigheten ( isåfall MITT VALG ), så hjelper det ikke hva de gjør.
Skal de hindre dette, så er det jo ikke lenger fri vilje.

Jeg skjønner MEGET GODT ditt synspunkt på dette, og mange bruker faktisk identiske utrykk for å klage på "vår herre", men og der vil jeg påpeke akkurat samme begrunnelse for at de ikke griper inn.

Så kan man lure, når et fly styrter, hva og hvorfor ?
Hvis det er en som skal "møte skaperen", hvorfor følger somregel alle de andre med ?
( DA BORTSETT FRA DE SOM HAR "KJENT PÅ SEG" AT DE IKKE SKAL REISE, DA...
Der er det mange forskjellige historier ute å går... )

Men begynner vi først på den diskusjonen, så "roter vi oss vekk" i allslags situasjoner hvor vi mener ting burde vært gjordt annerledes.

Se f.ex. på andre verdenskrig ( du nevnte jo krig) - jødene.
Eller Hieroshima og Nagasaki - Atombomben...
Når den bomben først var sluppet, så...
Og der var det og slik at de som kansje fikk "varsel", hadde vel ikke mulighet for å komme seg unna uansett ?

Men personlig synes jeg dette var dramatisk, men igjen så er det helt sikkert resultat av enkeltpersoners valg ( frie valg).
DE kunne sagt STOPP !

Nei, uansett hva og hvordan vi tror, så får vi ikke full viten før vi selv er over på andre siden.

Å gi Hjelperene eller "vår herre" skylden for alt dette tror jeg blir feil.
Jeg tror heller vi skal skylde på at vi har FRI VILJE!
Og når vi velger feil - så får det konsekvenser!
Desverre har vi ingen angrerett i disse tilfellene....


Asbjørn
Antall ord: 403

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
maie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 22 Mai 2005 20:55
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av maie »

Jeg kjenner en som faktisk ble hjulpet av sin hjelper i fysisk form... han skulle gå over veien (fotgjengerovergang) da en bil kom i forykende fart... og ingen intesjon om å stoppe... Da var det pluttselig som om han ble dytta hardt i ryggen og ble slengt framover og inn på fortauet og først når han lå der oppdager/ser han bilen suse forbi i øyekroken...
Jeg er ikke i tvil om at hjelperen var den som dytta ham for å unngå at han faktisk skulle bli truffet av bilen...
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

maie skrev:Jeg er ikke i tvil om at hjelperen var den som dytta ham for å unngå at han faktisk skulle bli truffet av bilen...
Jeg er heller ikke i tvil om at hjelperene kan gripe inn fysisk!

Åndens makt over materien....


Asbjørn
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

Kjæresten min hadde lagt seg for å lese, og etter tannpussen kom jeg også inn på soverommet. Lot soveromsdøra stå åpen, og la meg dødstrøtt i senga. Da oppdaget jeg at jeg hadde glemt å lukke baderomsdøra og det var fullt lys inn på soverommet. Jeg sukket tungt og sa til kjæresten min at "Faen jeg glemte døra". Han mumlet; Jeg kan lukke den jeg. Så kikket vi begge mot døra, OG DER KOM DEN SEILENDE STILLE OG LUKKET SEG. Døra er ikke skjev på hengslene, det MÅ kraft til for å lukke den, og det var ikke gjennomtrekk. Var bare å si tusen takk, og legge seg til å sove.
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Feel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 11 Mai 2005 17:41
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trønderlag

Innlegg av Feel »

Jeg vet at hjelperne kan hjelpe rent fysisk. Det hendte min lille bror.

Han skulle krysse en fire felts veg. Bilen nærmest stoppet for han, men det gjorde ikke bil nr. 2. Like før bilen traff han, kjente han et dytt i ryggen. Han fløy avgårde og landet i asfalten.
Legene mente at et under hadde skjedd. Broren min fikk bare noen skrubb sår! Hadde bilen truffet han litt anderledes hadde han ikke hadd en sjanse til å overleve (mente de!)

Jeg har lyst til å nevne noe annet med denne ulykken. Vi fikk vite om den fra naboen. Jeg fikk varslet mamma, men hadde ikke tid til å vente. Jeg la på sprang. Du må krysse en stor parkeringsplass før du kommer til vegen der ulykken hadde skjedd. Jeg kom løpende, og plutselig ville ikke føttene mine bære meg. Jeg fallt gråtende om bak en bil. Da fikk jeg øye på en gammel dame. Hun kom mot meg. "Ta det med ro. Det gikk helt fint." Det var alt hun sa. Så så jeg mamma komme løpende forbi.

Jeg gikk hjem og satte meg ned for å vente på svar fra mamma (hun hadde blitt med ambulansen)

Senere nevnte jeg hendelsen for broren min. Han kunne fortelle at etter at han hadde blitt påkjørt, så hadde han prøvd å reise seg. Bare for så å dette om, da føttene hans ikke bar han lengre. Han mener den dag i dag at jeg og han har en spesiell kontakt!

Jeg spurte mamma om hun så meg, da hun løp broren min i møte. Og det hadde hun. Men da jeg spurte henne om damen som hadde stått ved siden av meg, så hadde hun ikke sett henne.

Alt ved denne opplevelsen skaper spørsmål.
Hvem hjalp broren min?
Hvem var den gamle damen og hvorfor så moren min ikke henne?
Hvorfor fikk jeg samme reaksjon som min bror?
Antall ord: 331
FEEL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !