Heisan!
Jeg har skrevet et innlegg før om en veldig rar opplevelse jeg hadde. Den blei besvart men plutselig blei den også slettet. Vet ikke grunnen. Så derfor vil jeg prøve en gang til.
Det handler om en slags ut av kroppen opplevelse, men kan ikke si at det er det heller. Dette har jeg da opplevd mange ganger, det begynte faktisk da jeg var 11 år gammel. Det som da skjer er at når enten har lagt meg og er på vei til å sove, eller når jeg er på vei til å våkne opp kommer jeg til en tilstand der hvor jeg er våken bevisst, men kroppen sover fortsatt. Dette tror jeg er ganske normalt, men hva som skjer like etterpå skremmer meg. Det begynner med at jeg hører et voldsomt bråk i hodet mitt. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men det er et forferdelig bråk som nærmest gjør meg vondt. Og idet bråket pågår kan jeg også plutselig bevege på hodet mitt uten at jeg kontrollerer det. Utrolig ekkelt! Men i alt dette bråket hører jeg også av og til stemmer som prater til meg, og når de prater forsvinner bråket. Jeg vet jeg høres gal ut men det som skjer med meg. En gang når jeg sovnet av på sofaen kom dette bråket og jeg hadde som vanlig ingen kontroll over kroppen min. Men jeg hørte også en veldig vakker kvinne stemme som sang/pratet til meg på en helt fremmed språk som jeg aldri har hørt før. Det var akkurat som hun sang et vers til meg. Dessverre blei jeg altfor redd og tvang med til å våkne av det (får ja, jeg kan tvinge meg opp fra det, men er utrolig slitsomt!)
En annen gang lå jeg og sov i sengen min og det var midt på natten. Da kjente jeg at det var noe kaldt som kom bak ryggen min, jeg lå med kroppen mot veggen i senga. Og like etter kom det bråket og jeg fikk kontakt med en person. Jeg fikk det for meg at det var en mann som hadde lagt seg bak meg i senga og ville prate med meg. Jeg sporte va han het, dessverre så husker jeg ikke va han sa, men navnet var veldig langt og jeg måtte spørre han flere ganger får å få det med meg. Han fortalte meg at han var en lege, og plustelig ville han ha meg bort derifra. Jeg ble ganske så forbannet på han da og våknet opp fra dette med et jeg halveis ropte "Nei, du skal bort!". Tingen er det at i den leiligheten jeg bodde i da er en leilighet som kun kan leies av sykehuset, så han har sikkert bodd der en gang før.
Ja jeg vet det høres veldig merkelig ut dette, og tru meg, jeg er veldig forvirret selv! Jeg vet ikke hva som skjer, og har ofte tenkt at dette er bare tull! Og får alt jeg vet så er det tull og jeg er mer eller mindre gal. Alt dette blei litt dårlig forklart da, men om noen vil ha en nærmere forklaring kan jeg jo prøve på det.
SÅ, til mitt spørsmål.. har noen opplevd noe lignende?? Eller kanskje vet litt om hva dette kan være? I det siste også har jeg også kunne styre litt når jeg vil komme i denne "tilstanden". Håper på svar og at dette innlegge ikke slettes som mitt forige!
Takk på forhånd
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Hva kan det være?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Apr 2007 22:27
- 17
- Kjønn (valgfri): jente
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Nov 2007 20:48
- 17
- Har takket: 24 ganger
- Blitt takket: 77 ganger
Re: Hva kan det være?
Her er ei som har lignende opplevelser:
http://janneloken.blogg.no/1300836469_u ... pplev.html
(Tar jeg ikke helt feil, så er dette kona til en av de mest profilerte paranøttene )
http://janneloken.blogg.no/1300836469_u ... pplev.html
(Tar jeg ikke helt feil, så er dette kona til en av de mest profilerte paranøttene )
Antall ord: 32
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Sep 2010 10:59
- 14
- Kjønn (valgfri): Gutt
- Har takket: 77 ganger
- Blitt takket: 254 ganger
Re: Hva kan det være?
Høres mest sannsynlig ut som søvnparalyse.
Du kan lese mer om det her
http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis
Du kan lese mer om det her
http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis
Antall ord: 22
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
- Hva kan det være?
Ja det er godt mulig. Er det sånn da at man kan høre stemmer som visker til deg uten at du selv har noen form får kroppskontroll. Veldig skremmende ihvertfall. Og at man også kan få en følelse av å flyte ut av kroppen av og til? Vet ikke så mye om søvnparalyse, men ser at det er mange her inne som har vært bort i det før.
Antall ord: 74
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 14
- Hva kan det være?
Antar du kan høre stemmer som hvisker. For meg er det som om jeg blir mer og mer paralysert, så starter et intenst sus i ørene som nesten gjør vondt i hele hodet, så flyter jeg opp av sengen. Går an å se ting også, men det har jeg aldri gjort. Kanksje fordi jeg ikke har øynene åpne under søvnparalysen datinamg skrev:Ja det er godt mulig. Er det sånn da at man kan høre stemmer som visker til deg uten at du selv har noen form får kroppskontroll. Veldig skremmende ihvertfall. Og at man også kan få en følelse av å flyte ut av kroppen av og til? Vet ikke så mye om søvnparalyse, men ser at det er mange her inne som har vært bort i det før.
Det er ganske normalt, men ekkelt. Og mange har sikkert tolket det til det paranormale. Men det trenger ikke du nå, siden du har en rasjonell og logisk forklaring.
Antall ord: 169
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
- Hva kan det være?
Jeg kjenner jeg er litt glad for at jeg aldri har opplevd søvnparalyse, for det høres skikkelig mareritt ut ! Vet man hva som trigger det ?
Antall ord: 27
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 14
- Hva kan det være?
Tror ikke man er helt klar på det akkurat nå. Men tror det er mest assosiert med narkolepsi. Har også lest noe om at stress kan føre til det, og hvor mye man har sovet.Arven skrev:Jeg kjenner jeg er litt glad for at jeg aldri har opplevd søvnparalyse, for det høres skikkelig mareritt ut ! Vet man hva som trigger det ?
Antall ord: 65
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
- Hva kan det være?
Okei, fint å vite:) Ja hører hvisking og føler også ofte at jeg flyter opp av sengen, men hvis det er helt normalt trenger jeg ikke bekymre meg, hehe
Antall ord: 30
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Aug 2006 20:33
- 18
- Kjønn (valgfri): skreppe
- Har takket: 27 ganger
- Blitt takket: 25 ganger
- Hva kan det være?
Jeg har aldri hørt lyder, følt at jeg beveger meg eller at noen tar på meg under en søvnparalyse. Når det skjer midt på natta og jeg våkner, så er jeg alltid helt lamma og ser noe i rommet. Enten en svær edderkopp eller mange mindre (hater edderkopper), eller monstrer som er utydelige, en skummel person ol. Når jeg får en søvnparalyse i det jeg holder på å sovne så kan jeg ikke åpne øynene, men jeg ser en drøm bak øyelukkene, men ikke noe skummelt. Kroppen er selvsagt paralysert, men jeg merker at jeg puster, hører pusten min og lyder utenfor. Som biler, fugler, og andre vanlige lyder ute. Så jeg vet at jeg er delvis våken, og når det er over åpner jeg øynene.
Det er veldig ekkelt de første gangene, men nå er jeg vant med det. Det her heldigvis lenge siden sist. Jeg hadde det ofte i en periode hvor livet mitt var veldig vanskelig, jeg hadde mye stress og uro i kroppen.
Det er veldig ekkelt de første gangene, men nå er jeg vant med det. Det her heldigvis lenge siden sist. Jeg hadde det ofte i en periode hvor livet mitt var veldig vanskelig, jeg hadde mye stress og uro i kroppen.
Antall ord: 180
=)))
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Aug 2011 22:48
- 13
- Har takket: 1 gang
- Hva kan det være?
Ei venninne av meg sliter med dette, søvnparalyse altså. Hun har grusomme drømmer/opplevelser som jeg ikke håper noen av dere får oppleve som sliter med dette..
Antall ord: 31
Hide post links |