Drømmer, NDO & ut av kroppenLuicid dreaming

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Crazy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jun 2010 20:20
14

Luicid dreaming

Innlegg av Crazy »

Jeg er faktisk sanndrømt. Jeg aner ikke om det har noe med Luicid Dreaming å gjøre, men jeg husker alltid drømmene mine og jeg kan drømme om hva jeg vil som oftest. I hele mitt liv har jeg bare hatt to typer mareritt, og det ene er at jeg faller ned fra noe. faller og faller og faller til jeg ser bakken og våkner 1 sek før jeg treffer. Andre er at jeg er alene i en stor by eller liten by eller at jeg ligger i et rom eller noe annet der igjen. dette varierer. Men som oftest så ligger jeg på rommet mitt, og så hører jeg skritt i trappen som blir høyere og mere truende for vert sekund for noe braser gjennom døra og da våkner jeg.

Dette med sanndrømt er noe jeg aldri husker lenge etterpå. Jeg drømmer en ting, og så glemmer jeg det, før det plutselig en dag med ett sjokk at jeg husket at jeg stod akkuratt her eller at jeg gjorde akkuratt det eller noe annet. Jeg får faktisk sjokk.

Jeg har også opplevd å drømme noe som skjer på rommet mitt mens jeg sover. en gang drømte jeg at døren min ble slått opp, og når jeg våknet stod den oppe. Men er litt usikker på om at jeg var våken når døren ble slått opp eller opnet men isåfall hvis jeg var det hadde jeg stått opp og hattigjen døra.

Har noe av dette med Luicid Dreaming å gjøre?
Antall ord: 274

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 13 Aug 2010 10:43
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Luicid dreaming

Innlegg av Atmi »

Sanndrømming er en profetisk drøm - at du drømmer noe før det skjer. Lucid dreaming er at du kan styre drømmen, endre hendelser eller bestemme hva du skal drømme. Jeg tror det er to helt forskjellige ting. Men jeg tror at dersom du er sanndrømt så er du litt sånn at du bruker energi - det er da ganske naturlig at det er lettere for deg å styre energi, og på den måten lucid drømme.
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
potetgull
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Apr 2011 22:28
13

Innlegg av potetgull »

Lucid dreaming er å drømme drømmer som føles vel så virkelig som virkeligheten selv. Du er klar over at du drømmer og kan derfor som nevnt ta kontroll over drømmen din. Ettersom kroppen skjuler eldgammel visdom så kan man derfor lete frem noe av denne visdommen om du mestrer drømmen og bruker den riktig. Dette er derimot ekstremt vanskelig og jeg sliter veldig med dette selv om jeg har hatt lucide drømmer hele livet. Visst klarer jeg å gå inn i en kontollert og bevisst tilstand i drømmen...men å få noe nyttig ut av det har jeg ikke har fått til. Vanskelig nok å sjonglere to bevisthetstilstander samtig.

Just follow the stream, into the lucid dream. Be aware, avoid recentment & fear. Explore this sleepy dimension of signs, riddles and exploration, then you have a free vecation :idea:
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Artig... det må ha vært fordi jeg åpnet denne tråden i natt at jeg hadde lucide drømmer selv.
Jeg var på en liten fyllekule igår, og da sover jeg veldig dårlig.
Sannsynligvis har det påvirket meg noenlunde til å flytte meg selv ut og inn av bevissthet.

Noe flyktige drømmer var det, men jeg hadde delvis kontroll hele tiden.

Interessant innlegg du skrev, potetgull. Siden dette var ditt første innlegg, gleder jeg meg om du har mer å dele. Drømmer er et felt som opptar meg i stor grad.
Antall ord: 96
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links