Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSykehjemmet i Korgen

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Everlasting
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Mar 2011 11:15
13
Kjønn (valgfri): Stereotypisk

Sykehjemmet i Korgen

Innlegg av Everlasting »

Antall ord: 11
To love is to risk not being loved in return
To hope is to risk pain
To try is to risk failure
but risk must be taken
becausethe greatest hazard in life
is to risk nothing

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nuddel
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Mar 2005 19:54
19
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Sykehjemmet i Korgen

Innlegg av Nuddel »

Kjenner noen som jobber der,det har vært slik i mange år.
Everlasting skrev:http://www.ranablad.no/nyheter/article5551917.ece

Noen vært der?
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gullhår
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Okt 2010 02:16
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 12 ganger

Innlegg av gullhår »

Nuddel skrev:Kjenner noen som jobber der,det har vært slik i mange år.
Everlasting skrev:http://www.ranablad.no/nyheter/article5551917.ece

Noen vært der?
Siden du sier at det har vært sånn i flere år, har du kanskje noe å fortelle - mer enn akkurat det du skriver?
Hadde vært fint om du kunne fortelle / utdype.

mvh
gullhår
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nuddel
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Nuddel »

Ja husker bare det at noen jeg kjenner som jobber der snakket om at det var uro der,og det var lenge før de forandret det og bygget nytt.
Men jeg forstår det slik at den uroen som har utløyst dette har vært sterk og konkret,bla a. ting som flyttes på og flyr av seg selv.
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gullhår
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Okt 2010 02:16
14
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 12 ganger

Innlegg av gullhår »

Nuddel skrev:Ja husker bare det at noen jeg kjenner som jobber der snakket om at det var uro der,og det var lenge før de forandret det og bygget nytt.
Men jeg forstår det slik at den uroen som har utløyst dette har vært sterk og konkret,bla a. ting som flyttes på og flyr av seg selv.
"Kjenner noen, og husker at jeg kjenner noen - som er tanta til bestekompisen til min kusines venninne...."
-Største problemet med å tro på ting/innlegg som dette, er at når man går inn for å få mer informasjon, så koker det bort til - - - ingen ting!!

Jeg tror så absolutt på at det finnes mer mellom himmel og jord - enn alle andre steder.
Men blir kjempeskuffet hver gang noen kommer med diffuse beretninger..
Synes ikke det er det minste rart at skeptikerne rister på hodet!
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Copulate

Innlegg av Copulate »

Hørtes skummelt ut. Jeg håper man kan ordne situasjonen slik at alle parter får det bra igjen.
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nuddel
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Nuddel »

gullhår skrev:
Nuddel skrev:Ja husker bare det at noen jeg kjenner som jobber der snakket om at det var uro der,og det var lenge før de forandret det og bygget nytt.
"Kjenner noen, og husker at jeg kjenner noen - som er tanta til bestekompisen til min kusines venninne...."
-Største problemet med å tro på ting/innlegg som dette, er at når man går inn for å få mer informasjon, så koker det bort til - - - ingen ting!!

Jeg tror så absolutt på at det finnes mer mellom himmel og jord - enn alle andre steder.
Kjenner noen, og husker at jeg kjenner noen - som er tanta til bestekompisen til min kusines venninne...."

Du greide å vri det til.
Antall ord: 173

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Innlegg av Arven »

gullhår skrev:

Skjønner hva du mener, men kanskje er det litt sånn at de som faktisk opplever ting ikke tør å fortelle så åpent om det nettopp fordi de ikke blir trodd. Det er kanskje litt tryggere å fortelle om hendelser man har hørt andre har fortalt
Antall ord: 198
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Er det ikke ganske vanlig at det er uro på sykehjem? Min venninne jobber på et sykehjem der de har opplevd mye rart. Min venninne var på nattevakt og hørte at det gikk i ei dør (ei sånn tjukk, tung branndør som lager masse lyd) og skritt (omtrent som noen som går med rullator) bortover golvet. Når min venninne sjekket var det ingen å se, men et skap i fellesstua var åpnet, cognacen tatt ut og et glass fylt i en skvett cognac. Denne avdelinga har ingen pasienter som kan gå uten hjelp, med unntak av en mann som lå og sov når min venninne sjekket rommet hans etterpå (hun sjekket hans rom først fordi han var den eneste som kunne ha gått inn i stua).

De mener at det er ei gammel dame som døde der som går igjen. Hun hadde ingen familie og døde ensom der, og de tror at hun derfor er knyttet litt ekstra til plassen. Dessuten hadde hun en fast vane mens hun var i live; å alltid ta seg et glass cognac om kvelden. Hun var forøvrig ei søt gammel dame som min venninne, og flere med henne, hadde fått et ganske nært forhold til. De har også plutselig funnet medisinlista hennes i lommen på en nyvasket sykepleieruniform, og da i akkurat den uniformen som favorittsykepleieren hennes skulle hente og bruke (en svensk sykepleier som kun jobbet der hver sommer, og som ikke hadde vært der siden hun døde). Siden hun ikke hadde familie og etterkommere, ble tingene hennes lagt på loftet på sykehjemmet. En av disse tingene var vekkerklokka hennes, som plutselig begynte å ringe over et år etter at hun døde. Venninnen min er overbevist om at hun er sammen med dem om dagene og passer på avdelinga.
Dette sykehjemmet har forøvrig opplevd så mye aktivitet at presten har vært der og prøvd å roe ned aktiviteten.

Et annet sykehjem i nærheten (nå nedlagt) var også kjent for mye uro, spesielt ved forandringer på bygg. Nydelen av bygget skulle leies ut til arbeidsfolk som overnattingssted, men velvoksne mannfolk nektet å ligge der mer pga så mye uro og skremmende hendelser i bygget.

Beklager at dette ikke hadde med Korgen å gjøre, men tenkte det var verdt å fortelle om når vi nå først er inne på temaet paranormal aktivitet på sykehjem :mozilla_smile:
Antall ord: 410
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Innlegg av Kiara »

Tror nok du har rett Svartepus.. Det er nok vel heller uvanlig med sykehjem uten aktivitet. :mozilla_laughing: Jeg har ikke jobbet på noen uten.. :lol:

Og til Gullhår vil jeg bare si at vi kan ikke legge inn navnet til personer, ( hvis de ikke allerede er opplyst i andre kilder), i det vi forteller her inne. Så da må det bli.. kjenner noen, som kjenner en som har sett, hørt, opplevd... osv.
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Innlegg av Arven »

Jeg jobbet på sykehjem før og tenker at det er helt naturlig at det er noe aktivitet på slike steder. Mange skjebner, sorg og død. Opplevde noe en natt jeg jobbet for noen år siden som jeg ikke har noen god forklaring på. Vi pleier å dekke til frokost på kvelden. Denne kvelden ble bordet pyntet med en blå duk og lys, blomster og servise ble satt på. Utpå natten da jeg var ferdig med en av de faste rundene kom jeg tilbake til stuene og fant bordet fortsatt pyntet, ryddig og dekket, men duken lå i søppeldunken ved døra.
Ingen av de pasientene vi hadde den gangen kunne bevege seg uten hjelp og jeg hadde ikke hørt noen.
Det var andre som fortalte at de hadde hørt skritt, sett skygger i øyekroken og sånn men ikke noe voldsomme hendelser.
Antall ord: 146
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links