Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHva tror du åndene gjør til daglig?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Evig_ung
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Nov 2004 02:07
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ballstad

Hva tror du åndene gjør til daglig?

Innlegg av Evig_ung »

Kan det hende åndene lever i en nabodimensjon og har muligheten til å kontakte oss, men at de synes vi er for primitive, som ikke kan reise mellom steder med tankene? Hvorfor gjør de det samme hver gang man ser de? Virker jo mer som minner, enn som fysiske (eller heter det metafysiske?) personer. Hvorfor kan ikke døde prate, men bare vise seg fram og bråke? Hva tror du om dette?
Antall ord: 73
Med vennlig hilsen Evig_ung :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
NightHawk
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Sep 2008 22:40
16
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Hva tror du åndene gjør til daglig?

Innlegg av NightHawk »

Jeg vil ikke avskrive noe, men i de fleste tilfeller noen ser noe, tror jeg det er fantasien som slår inn. Vi er "skremt" med spøkelser siden urtiden så vi er født med redselen for det ukjente.

Hva de gjør til daglig blir vel hva du gjør det til.
Antall ord: 54
We Weren't Born To Follow

An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Evig_ung
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Nov 2004 02:07
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ballstad

Innlegg av Evig_ung »

NightHawk skrev:Jeg vil ikke avskrive noe, men i de fleste tilfeller noen ser noe, tror jeg det er fantasien som slår inn. Vi er "skremt" med spøkelser siden urtiden så vi er født med redselen for det ukjente.

Er ikke bare fantasi. Samtidig er det umulig å tro hva andre forteller, om du ikke har opplevd å se og høre døde folk selv. Da blir det for dumt. Jeg var skeptisk i alle år, helt til jeg fikk en opplevelse selv. Jeg tror fortsatt mange dikter opp historier for å få oppmerksomhet og kanskje penger i enkelte tilfeller. Men jeg er 100% sikker på at det jeg opplevde ikke var fantasi. Jeg var også 100% våken og edru, og ingen prat om spøkelser, så ingen påvirkning heller. Men har bare hatt en enkelt veldig konkret opplevelse, selv om jeg kjente mange som nå er døde.
Antall ord: 166
Med vennlig hilsen Evig_ung :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
NightHawk
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Sep 2008 22:40
16
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av NightHawk »

Evig_ung skrev:
NightHawk skrev:Jeg vil ikke avskrive noe, men i de fleste tilfeller noen ser noe, tror jeg det er fantasien som slår inn. Vi er "skremt" med spøkelser siden urtiden så vi er født med redselen for det ukjente.

Er ikke bare fantasi. Samtidig er det umulig å tro hva andre forteller, om du ikke har opplevd å se og høre døde folk selv. Da blir det for dumt. Jeg var skeptisk i alle år, helt til jeg fikk en opplevelse selv. Jeg tror fortsatt mange dikter opp historier for å få oppmerksomhet og kanskje penger i enkelte tilfeller. Men jeg er 100% sikker på at det jeg opplevde ikke var fantasi. Jeg var også 100% våken og edru, og ingen prat om spøkelser, så ingen påvirkning heller. Men har bare hatt en enkelt veldig konkret opplevelse, selv om jeg kjente mange som nå er døde.
Som jeg sa vil jeg ikke avskrive noe :mozilla_wink: . Kan jeg spørre om hva du har opplevd?
Antall ord: 188
We Weren't Born To Follow

An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 21:18
18
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

åndene svever vileløst rundt i håp om å finne noen som kan holde kurs for at de kan manifistere seg gjennom pengegriske mediumer.

bestemor var en møysommelig gjerrig gammel dame med stor rettferdighetssans, som var sparsom i et og i alt, og som nå presser seg frem i køen for å hjelpe en eller annen til å tjene raske skattefrie kroner for å formidle at jeg skal åpne hjertet og gå mot lyset. ta imot den sterke frekvensskiftet på jorden og minner meg på at hun var veldig glad i meg.

hun husket i farten å nevne at jeg også hadde stor rettferdighetssans, men at jeg manglet humor.

akk, ja..

men på den annen side så kan mna selv trene seg opp til å entre "evigheten" om man er villig, og der kan man selv få opplevelsene som trenges for at man selv skal forstå hva som er virkelighet og eller illusjon.

men i henhold til startinnlegget er det ikke så mye spørsmål om hva åndene gjør, som hva vi egentlig gjør, da det er vi, i adskillethet som har kommet på litt ville veier, men som sagt, trening gjør mester.

men om man ønsker å tro at gamle bestemødre snakker gjennom betalte mediumer, så fortsett nå bare med det, og ha en god dag..
Antall ord: 218
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Innlegg av Nephandi »

Jeg tror det kommer helt andpå hva slags Ånd vi snakker om. Jeg tror mange spøkelser bare fortsetter å gjøre det de gjorde i livet, de som er gått over, ja hvem vet hva de gjør, natur Ånder også vanskelig å si, men jeg tror at de har ganske spesifikke funksjoner som de utfører. Det er mange slags Ånder og jeg tror de driver med forskellige ting, kjønt hva vet jeg, kansje de alle sammen sitter og har te og ler av oss akkurat nå.
"Herr Ild Element Ånd, teen er blitt kald, ville de ha noe i mot å varme den igjen?"
"Nei det ville bare være en fornøyelse Fru Fransen, og jeg må si, disse kakene er fortreffelige."
Antall ord: 125
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links