Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDet spøker på FFK-stadion

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2005 15:50
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

Det spøker på FFK-stadion

Innlegg av eile-joha »

http://www.f-b.no/ffk/ja-her-spoker-det-1.6140220

hmm. så spennende da. :P På tiden å ta turen på sin andre fotballkamp da tro??
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
develon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Apr 2009 13:00
15
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 16 ganger

Re: Det spøker på FFK-stadion

Innlegg av develon »

eile-joha skrev:hmm. så spennende da. :P På tiden å ta turen på sin andre fotballkamp da tro??
Hehe, da må du satse på VIP billetter, for var i de områdene det meste skjedde. :)
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av eile-joha »

develon skrev:
eile-joha skrev:hmm. så spennende da. :P På tiden å ta turen på sin andre fotballkamp da tro??
Hehe, da må du satse på VIP billetter, for var i de områdene det meste skjedde. :)
det bør vi vel få til ;)

Var du en av de eller? (nysgjerrig jeg??? :bandit )
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
develon
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av develon »

eile-joha skrev:Var du en av de eller? (nysgjerrig jeg??? :bandit )
Jepp, jeg er Geir. Lederen av NGH. :)
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av eile-joha »

Ahhh. akkurat. Kan tenke meg dere hadde en god hunt der borte :)
veldig spennende å lese om.
Sikkert mye spennende dere opplevde også?
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
develon
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av develon »

Jepp, var et veldig bra oppdrag. Sjeldent vi får så mye forskjellig respons på en etterforskning.

Vår egen artikkel kan leses her, med video klipp etc: http://www.ghosthunters.no/?p=266
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2007 17:36
17
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Rosalind »

Snakk om å kombinere de tingene jeg er veldig glad i; fotball og det paranormale. På tide å ta seg en tur på fotballkamp og spøkelsejakt i samme slengen! :mozilla_laughing:
Antall ord: 30
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av eile-joha »

nå komme rdet om det på tv2
sportsnyhetene..
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

http://www.ghosthunters.no/?p=266#more-266
Hva tenker folket om filmopptakene?
Tøft med lommelykta som blinker, da :like
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av eile-joha »

årrgh.. sitter på mobilt bredbånd og får ikke sett filmen. :(

Men så et lite glimt av det på nyhetssendingen istad go det så skummelt ut, men samtidig utrolig spennende. :p
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Innlegg av storms »

Hei Geir,

Dette er faktisk en av de bedre klipp jeg har sett. I grunnen mest fordi det virket troverdig.

Bare et tips.

For å illustrere genuiniteten i dette ville jeg filmet lykta inngående, bordet både over og under. Samt tatt ut batteriene av lykta for å vise at det er en normal lommelykt. (alt i en scene uten klipping) I disse dager med paranormal fokus og flere som ønsker seg spalteplass og oppmerksomhet er det lett å tenke tanken på fjernstyrt lommelykt, og eller bord med magnetiske løsninger. Desverre vil det fortsette å komme en rekke avsløringer om juks i amerikanske og britiske spøkelsesprogrammer.

Etter å ha sett hundrevis av videoer, serieklipp med mer så vil jeg rangere dette blant topp 10. Dette kunne vært en internasjonal slager om dere fjernet all mistanke om eventuell rigging.

En annen ting jeg tror vil kunne være en grei løsning er å plassere temperaturmålere og elektromagnetiske måler ved siden av lykta slik at en kan se eventuelle endringer rundt lysblinkene.

Keep on the good work ;)
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gullhår
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Okt 2010 02:16
14
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av gullhår »

storms skrev:Hei Geir,

Dette er faktisk en av de bedre klipp jeg har sett. I grunnen mest fordi det virket troverdig.

Bare et tips.

For å illustrere genuiniteten i dette ville jeg filmet lykta inngående, bordet både over og under. Samt tatt ut batteriene av lykta for å vise at det er en normal lommelykt. (alt i en scene uten klipping) I disse dager med paranormal fokus og flere som ønsker seg spalteplass og oppmerksomhet er det lett å tenke tanken på fjernstyrt lommelykt, og eller bord med magnetiske løsninger. Desverre vil det fortsette å komme en rekke avsløringer om juks i amerikanske og britiske spøkelsesprogrammer.

Etter å ha sett hundrevis av videoer, serieklipp med mer så vil jeg rangere dette blant topp 10. Dette kunne vært en internasjonal slager om dere fjernet all mistanke om eventuell rigging.

En annen ting jeg tror vil kunne være en grei løsning er å plassere temperaturmålere og elektromagnetiske måler ved siden av lykta slik at en kan se eventuelle endringer rundt lysblinkene.

Keep on the good work ;)
:like
Jeg er veldig imponert over arbeidet dere har gjort! Men enig med Storms: Prøv å luke unna alt som de ihuga skeptikerne vil henge seg opp i!

- - Keep on with the good work :-)
Antall ord: 213

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Chroptus
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Apr 2008 19:07
16
Lokalisering: Rælingen

Innlegg av Chroptus »

Neste gang vi har action med lommelykt (som ikke skjer hver gang) så skal jeg sørge for at vi får filmet alt ja. Men vi oppererer ikke for å overbevise de som er nektere/skeptiske. Vi bare viser frem det vi har opplevd :)

Synd vårt cctv kamera stod så langt unna, ellers hadde vi lagt ut video fra dens synsvinkel. avstanden og IR lyset fra våres hdcam gjorde at det ble litt uklart bilde på cctv kamera.

Vi hadde ikke stort fokus på å dokumentere hele lommelykten, hadde ingen anelse at det ville bli så populært. Og er jo bare en jackpot om den faktisk går på/av for våres del, for da vet vi at noe er på gang. Var en halvtime ca inn i vår "evp session" det med lykta startet etter ett forsøk med ett par andre eksperimenter, som f.eks piano app på min android.

Vi har vært heldige med lommelykt tidligere, da brukte jeg en samme type lommelykt som faren min har eid i 5-10år. For å være sikker så kjøpte jeg meg en egen maglight hos armyshop i april/mai 2010. Og vi har da hatt samme resultater. Flere har fått lov å teste å "debunke" lommelyktene, er de helt av, så er de helt av. dersom den da går på, ved kommando ser jeg på det som ganske mystisk og ikke minst ett addrenalin kick!

Må prøves og oppleves, kan desverre ikke overbevise alle. Men deilig å vite med meg selv at alle som sier vi faker lommelykta, tar feil :)

edit: typo
Antall ord: 270
NGH - Kristoffer
www.ghosthunters.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links