Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderLyder

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Netka
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Mar 2011 12:10
13

Lyder

Innlegg av Netka »

Hei!
Når jeg er alene hører jeg ofte ting (og det er ikke oppspinn, dette er ting jeg hører klart og tydelig)
Jeg sov alene hjemme en helg og da våknet jeg først den ene natten av at noen gikk i trappen, jeg tenkte ikke no veldig mye mer på det og sovnet igjen. Så ca en time senere våknet jeg igjen av at det føltes og hørtes ut som at noen satte seg ned i sengen min. Dette skjer ofte når jeg er alene hjemme, det føles ut som at noen setter seg ned sammen med i senga mi og i sofaen og sånn. Jeg føler med aldri redd når jeg opplever det, bare litt overrasket. Jeg har egentlig alltid tenkt at kanskje det bare er noen som vil passe på meg, men så i går skjedde det noe som aldri har skjedd før. Jeg var alene hjemme i det nye huset hos pappaen min, jeg satte meg ned i sofaen foran tv'n og den kjente følelsen av at noen satte seg ved siden av meg dukket så klart opp, men så ble det plutelig fryktelig kaldt også datt det et bilde av meg ned fra veggen og knuste... Noen som kan gi meg noen forklaring på denne plutselige endringen? Jeg ble virkelig redd...
Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Re: Lyder

Innlegg av Lilja »

Hei, og velkommen hit :mozilla_smile:

Jeg tror at det er noen som passer på deg! Fordi dette skjer når du er alene, og fordi du
pleier å føle deg mer overrasket enn redd.

Det at det nå plutselig har skjedd ting som gjør deg redd trenger ikke bety at noe er forandret.

Hvor redd du blir av en hendelse er ikke nødvendigvis en målestokk på hvor farlig hendelsen er. Det blir litt som når en kompis plutselig hopper brølende på deg bakfra. Du skvetter fryktelig, mens han egentlig bare er ute etter oppmerksomhet... ;)

Mvh Lilja
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Innlegg av Kiara »

Mener det samme som Lilja. Men tenker også at hvis du har noen som passer deg så tett, og lar deg kjenne at den er der, så kan det være at du skal føle at du blir godt passet på... kansje mot andre ånder som kanskje ikke skulle vært der. Mulig at det ikke var den som satt ved din side som rev ned bildet. Sjønner du hva jeg mener??? 8)

Og velkommen hit på paran! :P
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Nov 2009 19:13
15
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Innlegg av Divine Spirit »

Det høres ut som det er noen som passer på deg. En guide eller en hjelper.

Det er ikke farlig selv om det kan føles fx kaldt. Kulden kommer av at energiene du selv har brukes bittelitt til den som besøker deg, da føles det kaldt. At et bilde detter ned fra veggen kan ha mange forklaringer, men i et slikt tilfelde kan det være denne personen som er orsaken. Utilsiktet eller med hensikt. :)
Antall ord: 79
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Divine Spirit skrev:Det høres ut som det er noen som passer på deg. En guide eller en hjelper.

Det er ikke farlig selv om det kan føles fx kaldt. Kulden kommer av at energiene du selv har brukes bittelitt til den som besøker deg, da føles det kaldt. At et bilde detter ned fra veggen kan ha mange forklaringer, men i et slikt tilfelde kan det være denne personen som er orsaken. Utilsiktet eller med hensikt. :)

Hvis en går ut fra at bildet ble dytta ned.. Så synes jeg at tanken på at det er noen som passer på trådstarter blir litt sånn rar, sånn med tanke på at "det" knuste bildet av vedkommende.
Antall ord: 124
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Gjengangere altså spøkelser eller hva en vil kalle dem, tar jo ofte ikke kontakt med de levende i samme hus. Men, det gjør jo hjelpere.

Derfor kan det på en måte høres ut som en hjelper. Netka, har du noen gang følt at noen har tatt på deg? Ikke bare sittet ved siden av deg, men bevist lagt en hånd på deg eller noe?

Hvis jeg forstår det rett har denne ånden fulgt deg til et annet hus, eller tror du det kan ha vært en annen?

Egentlig ikke godt å si om det er en hjelper eller bare en gjenganger....
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links