Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderhar jeg besøk av min avdøde katt eller hva er det?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2010 16:01
14
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

har jeg besøk av min avdøde katt eller hva er det?

Innlegg av FFlower »

Hallo

Jeg har den siste tiden fått en opplevelse av at noe "hopper" opp i sengen min på kveldstid og tråkker litt rundt ved fotenden min. Selv har jeg en katt og flere ganger har jeg trodd at det har vært den som har hoppet opp samtidig som jeg innerst inne vet at det ikke er den. Jeg setter meg jo alltid opp for å sjekke for så å ikke finne noen ting. Jeg nevner katten min fordi dette minner meg om når han hopper opp i sengen min. Da jeg var mindre hadde jeg en katt som så helt lik ut som den jeg har nå, med samme navn til og med :lol: Tanken om at den fortsatt er hos meg har slått meg, samtidig som dette er noe jeg på en måte ikke klarer å forstå. Vi hadde ikke noe særlig bånd i det hele tatt og han var sjeldent hjemme, men ofte ute på spasertur til den en gang aldri kom hjem igjen..

Jeg bare lurer på om det kan være en annen forklaring på dette? Jeg kjenner det liksom fysisk på benet mitt at det er noe som legger "press" på det på en måte, og jeg kjenner bevegelsene i dyna. Jeg opplever det heller ikke som veldig skremmende, men skvetter til litt der og da..
Antall ord: 226
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Casandra
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Jan 2009 23:19
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Buskerud

Re: har jeg besøk av min avdøde katt eller hva er det?

Innlegg av Casandra »

For en merkelig følelse, men for å svare på spørsmålet ditt så kan dyr gå igjen.
Antall ord: 18
Hilsen Casandra
Det er ikke hvor du starter som er viktig, men hvor du bestemmer deg for å ende opp!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gordon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Mar 2011 22:27
13
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Halden

Innlegg av Gordon »

Godt mulig at det er katten din, men ja de går jo igjen. Selv har jeg aldri opplevd noen til sånt, men skremmer det deg eller er det deilig på en måte at den er der?
Antall ord: 39
Spøkelse, spøkelse gå din vei - du finnes ikke, men det gjør jeg! Eller fins vi begge?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av FFlower »

Skremmer meg ikke. Blir absolutt ikke redd, men jeg skvetter jo såklart litt til når jeg 100% sikkert føler noe. Jeg har også tenkt tanken på at det kan være min egen fantasi, men enda jeg setter meg litt halveis opp og "kjenner etter" kan jeg merke det. Så det er ikke noe jeg innbiller meg i halvsøvne dette her. Har også vært i sengen med pcen ved siden av meg og også da har på en måte hørt at noe har labbet på dynen min og lagt merke til noen bevegelser. Da har jeg vært helt våken. Spørsmålet jeg stiller meg er at jeg syntes det nesten ville vært snodig om denne katten var rundt meg. Jeg så den kun annenhver helg da jeg var på besøk hos faren min (foreldrene mine er skilt) og vi hadde ikke noe særlig bånd for katten var veldig ofte ute og tasset. Det eneste vi hadde "til felles" var vel at begge kunne sense og faktisk fysisk oppleve at en hel familie med ånder hadde bosatt seg i underetasjen vår, så om det følte seg knyttet til meg fordi den la merke til at jeg også kunne sense dem vet jeg ikke. Men igjen blir dette litt rart for meg.. at den skulle komme tilbake til meg først nå etter så mange år.

Hvis det her skulle være den avdøde katten min trenger det å være noen forklaring på hvorfor den har kommet til meg og er rundt meg? Kan det være en spesiell grunn, en hendelse som vil skje/har skjedd? Er den rundt meg som støtte? Er dette jeg tenker på..
Antall ord: 294
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eneri
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Feb 2008 23:57
16

Innlegg av eneri »

Vi opplever også det samme som deg i vår familie, som om en katt kommer å legger seg hos oss i sengen nå og da. Har hatt mange katter siden jeg var lita og er nå godt voksen med voksne barn som også har fått hatt "sine" katter og min datter føler også dette innimellom at det kommer en katt å legger seg.... og det er ingen når man ser etter...
Jeg flyttet for ettpar år siden tilbake til mitt barndomshjem og fikk etter ett halvt år en nydelig katt i hus. Fra den dagen pus kom til oss har vi hørt fra 2.etg ett "bump" titt og ofte som om det er en katt som hopper ned fra "noe" men vår pus ligger i 1. etg og vi andre er også nedenunder, så "her er noe muffenslyd" vi ikke har forklaring på... gjester har også hørt dette "bump"..

I følge pus reaksjoner og væremåte virker det også noen ganger som om vi har selskap jeg ikke kan se noe som helst av... kansje noen passer på oss?? :D
Antall ord: 187

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eneri
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Feb 2008 23:57
16

Innlegg av eneri »

FFlower skrev:Skremmer meg ikke. Blir absolutt ikke redd, men jeg skvetter jo såklart litt til når jeg 100% sikkert føler noe. Jeg har også tenkt tanken på at det kan være min egen fantasi, men enda jeg setter meg litt halveis opp og "kjenner etter" kan jeg merke det. Så det er ikke noe jeg innbiller meg i halvsøvne dette her. Har også vært i sengen med pcen ved siden av meg og også da har på en måte hørt at noe har labbet på dynen min og lagt merke til noen bevegelser. Da har jeg vært helt våken. Spørsmålet jeg stiller meg er at jeg syntes det nesten ville vært snodig om denne katten var rundt meg. Jeg så den kun annenhver helg da jeg var på besøk hos faren min (foreldrene mine er skilt) og vi hadde ikke noe særlig bånd for katten var veldig ofte ute og tasset. Det eneste vi hadde "til felles" var vel at begge kunne sense og faktisk fysisk oppleve at en hel familie med ånder hadde bosatt seg i underetasjen vår, så om det følte seg knyttet til meg fordi den la merke til at jeg også kunne sense dem vet jeg ikke. Men igjen blir dette litt rart for meg.. at den skulle komme tilbake til meg først nå etter så mange år.

Hvis det her skulle være den avdøde katten min trenger det å være noen forklaring på hvorfor den har kommet til meg og er rundt meg? Kan det være en spesiell grunn, en hendelse som vil skje/har skjedd? Er den rundt meg som støtte? Er dette jeg tenker på..
Tenk på det som at den kommer for å se til deg/ passe på deg.... den ville ikke lagt seg hos deg om den ikke var trygg på deg....Ingen katter legger seg hos mennesker de ikke kan like.
Ser ikke noen vits i "å spinne rundt" på det du opplever her at det liksom skulle være varsler av noe slag o.l. Opplevelsen er jo bare god, så la ikke "de skumle" tankene rund din opplevelse ta overhånd ;)
fokuser heller på at det er en koselig hendelse du får oppleve når du tenker på det/ når "den kommer igjen" til deg :D
Antall ord: 401
universet er nok ikke så stort...det er bare vi som er så bittebitte små ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Nov 2009 19:13
15
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Innlegg av Divine Spirit »

Vi har hatt det samme her på Miruja. Har hørt en katt og også fått den opp i senga på samme måte som du beskriver. Ser ofte skygger av den. Så javisst, dyr har også energi som kan oppfattes etter de har dødd.
Antall ord: 47
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av FFlower »

Tusen takk for mange fine svar, folkens! :D
god helg!
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2005 15:50
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

Innlegg av eile-joha »

Hadde det slik i barndomshjemmet mitt.
Det startet etter katten min døde. Merkelig følelse å kjenne det hoppe opp i sengen og at det "taslet" noe over deg å la seg i armkroken eller oppå brystet slik han pleide å gjøre.
Hørte også ofte han hoppet ned fra vinduskarmen på rommet mitt.
Men det var alltid en god følelse. En trygghet å ha han der. Hmm, må si jeg savner følelsen..
Men nå har jeg to andre pusekatter som har "tatt" plassen. Iallefall i fysisk form.
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nightshadow
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mai 2011 02:42
13
Kjønn (valgfri): jente
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

- har jeg besøk av min avdøde katt eller hva er det?

Innlegg av nightshadow »

Jeg har opplevd det samme 2 ganger :)

Første gangen var rett før jeg fikk søvnparalyse. katten hoppet opp i sengen min og la seg til rette, husker at jeg var så glad for at Nina, min avdøde katt var tilbake :) ... og så skjedde det skumle, med søvnparalyse... æsj

andre gangen;
jeg bor rett ved der jeg jobber, pleier å dra hjem å sove i lunsjpausen. jeg var våken, men trøtt. så hoppet det igjen en katt opp i sengen å gikk rundt hodet mitt. jeg trodde det var en ekte katt og lurte på om jeg hadde glemt å lukke vinduet (at en fremmed katt var kommet seg inn), men da jeg reiste meg opp for å se var det ingen katt der og vinduet var lukket, men jeg kom for sent på jobb igjen ^^ hehe
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Xxhmj

- har jeg besøk av min avdøde katt eller hva er det?

Innlegg av Slettet_Xxhmj »

Så spennende. Jeg har også opplevd noe med gamlekatten min. Men det har ikke noe med seng å gjøre. Fordi hvis jeg merker noen i senga mi, så vet jeg at det er bikkja mi. Men jeg opplevde en gang at jeg var på jobb og gikk langs godteri-hyllene på Rema 1000 og så en katt som lignet skikkelig på den som jeg var skikkelig knyttet til. Han gikk ved beina mine, men så han bare noen sekunder, så forsvant han.
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links