Drømmer, NDO & ut av kroppenekte drømmer

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

hunderute
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 04 Mar 2011 14:17
13

ekte drømmer

Innlegg av hunderute »

hei,

jeg har aldri vært noen stor drømmer, ihvertfall ikke på natters tid...

jeg har derimot kunne fram provosere lucid dreaming i flere år, gjennom noen enkle teknikker som jeg selv har lært.

det som er rart nå, er at jeg har fått en annen type drøm. Ikke den vanlige eller lucid, bare ekte hardt følende drømmer. disse "ekte" drømmene skremmer meg til en viss grad. Det virker som de representerer mange av mine tidligere liv, og det er virkelig slittsomt å drømme så intenst hver natt.

Disse drømmene er også merklige fordi de tar meg med tilbake, i det som virker som tidligere liv. De belyser helt klart ting som for meg har ført til problemer, både i dette livet, og kanskje i tidligere liv.

Det virker som drømmene bekrefter mye av det jeg har innsett i det siste om meg selv. Men det som er vanskelig for meg er å vite om jeg skal handle på disse "ekte" drømmene, utover det jeg allerede selv har utrettet og på en måte fått bekreftet?

Disse "ekte" drømmene er ofte i tråd med min intuisjon også, kan det være noe sammenheng der?

Bør jeg handle, eller kan drømmer også være misvissende?
Antall ord: 220
“man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil!”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: ekte drømmer

Innlegg av Bearchild »

Hmm.. hva mener du egentlig med "ekte drømmer",- tenker du da "vanlige drømmer"? Bare litt begrepsforvirret.. :)

Drømmer er jo ofte underbevisstheten vår som forsøker å fortelle oss noe, og mange kan få god hjelp av å ta tak i disse. Det kan være holdninger, personlige egenskaper osv som man kan ha nytte av å justere for å få en bedre hverdag.

Men drømmer kan jo for all del være "misvisende", eller "kodet" om man vil. Selve drømmen behøver jo ikke bety noe som helst, men kan være fullstappet med symboler. Så før man handler utifra en drøm burde man vel sette seg ned og tenke godt over hva som egentlig ble formidlet.. ;)
Antall ord: 121
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hunderute
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 04 Mar 2011 14:17
13

Re: ekte drømmer

Innlegg av hunderute »

med ekte drømmer mener jeg drømmer som setter igang emosjoner og følelser som jeg aldri har hatt i drømmer før.

om det som blir formidlet er vondt? og jeg har muligheten til å stoppe det? da bør jeg jo gjøre det, men hva om ikke vedkommende ønsker det selv?

jeg er i en situasjon hvor jeg nesten er handligslammet på grunn av mitt forhold til personen i drømmene mine!

han vil ikke lengre høre på meg, og da blir jeg rådvil.

hvor mye av min energi skal jeg bruke på drømmer og intuisjoner?

hvordan kan en være sikker på hva som egentlig ble formidlet?

jeg er som sagt rådvil, og bruker veldig mye energi ufrivillig på drømmene mine. de gjør at jeg sover mye dårligere, og også at jeg bruker store deler av dagen min på å tenke på det. konsentrasjon har blitt sjeldent.

det eneste som er sikkert er vel at det ikke er lett å tolke drømmene sine, spesielt når de omhandler viktige hendelser og forhold i lovet.

men takk for svar bearchild!
Antall ord: 190
“man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil!”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: ekte drømmer

Innlegg av Bearchild »

Aha, da er jeg med.. ;)
Håper noen av drømmetyderne på forumet kan trå til. Man finner jo også mye om tolkning/ symboltolkning på nett og i bøker, men jeg vet desverre ikke om noen som jeg vet er seriøse. Og siden forskjellige symboler tolkes svært ulikt kan man jo få totalt forskjellige svar utifra hvem man spør..

Men vet av fler som har hatt nytte av å skrive ned drømmene. Ha en notisblokk liggende ved senga og notèr så mye som mulig så raskt som mulig,- da dukker det gjerne opp "ting" som kan ha betydning for en ev. tolkning. Ofte overser man/ glemmer detaljer, og om man er flink til å notere over tid kan man kanskje finne et mønster.

Hvor mye tid og energi man skal bruke er ikke godt å si.. men samtidig er jo drømmer noe som er vanskelig å kontrollere, og hvis det tapper deg sånn for energi er det sikkert greit å prøve å få bukt med problemet.

Masse lykke til i hvertfall! :)
Antall ord: 175
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hunderute
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 04 Mar 2011 14:17
13

Re: ekte drømmer

Innlegg av hunderute »

jeg skriver ned drømmene mine nesten hver dag i løpet av den siste perioden.

og jeg kan skrive under på det du sier at det finnes masse på nett!

hadde vært spennende å snakket med en drømmetyder, og kanskje da fått fokus på de riktige tingene.

takk for svar bearchild, ha en fin dag!
Antall ord: 58
“man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil!”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
massiss
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 28
Startet: 19 Feb 2011 22:15
13
Kjønn (valgfri): gutt
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 2 ganger

Re: ekte drømmer

Innlegg av massiss »

Kanskje du kan prøve å tolke drømmene? Om du ikke kan det, kan du gå inn på f.eks droemmetydning.com/. Eller andre ligndene sider. Som Bearchild sier, kan underbevistheten våres prøve å fortelle oss noe.

Bare søk på så mange stikkord du klarer å få ut av drømmen. Kan også være farger og følsleser.
Edit: Så ikke at du hadde kontaktet drømmetyder, men du kan jo prøve litt selv da:)
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hunderute
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 04 Mar 2011 14:17
13

Re: ekte drømmer

Innlegg av hunderute »

takk for tips massiss.

som sagt så drømmer jeg om noe som virker som min fortid, sammen med en jeg tidligere har vært sammen med.

jeg får sterke signaler på at det er han jeg skal få barn med og leve med, men samtidig er det mye som jeg ikke skjønner.

hvorfor blir jeg og han plasert rundt i de tøffeste og vanskeligste situasjoner sammen i drømmene? situasjoner som gir så mye energi og emosjoner? og hvorfor har dette blitt en så dominerende del av mine drømmer?

intuisjonen min forteller meg hva som er rett, men jeg klarer ikke å formidle det ovenfor han.

derfor blir det som jeg sier tidligere at livet blir fryktelig slitsomt når både intuisjonen og drømmene jobber sammen for noe som virker fjernt.

men jeg er sikker på at svaret vil komme i en eller annen form, det gjør det alltid :)
Antall ord: 156
“man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil!”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: ekte drømmer

Innlegg av ludoburgero »

hunderute:

Først av alt, så lurer jeg mest på hvordan det står til med din overbevisning ovenfor drømmer.

Er det slik at du føler at drømmene er en virkelighet for seg selv, der ting skjer som kan påvirke tingene som skjer i hverdagen din - eller er det mer slik at du føler at drømmene reflekterer hverdagen?

Jeg tror dette vil være avgjørende for hvordan du tolker drømmene dine.
Hvis du har en klarhet i hvor du lener mellom det ene til det andre her, så vil du nok få svaret du leter etter. Det virker som om du kanskje savner han du tidligere var sammen med, og at du kanskje ikke tenker så mye over det i klarhet når du er våken. I drømmene dine kommer disse fortrengte tankene, de mer underbevisste, til syne - og det utspiller seg i tøffe situasjoner, som du sier. For meg virker dette som den mest logiske forklaringen, men samtidig blir det jo den kjedeligste.

Hvis du har en overbevisning som tilsier at drømmene dine virkelig gjenspeiler noe som har skjedd i tidligere liv gir det derimot rom for større tolkninger. Jeg er ikke den rette til å si om noe slikt eksisterer, men jeg er selv fullt klar over hva slags følelsesladd stemning drømmer kan gi, og det du sier om "ekte drømmer" (kanskje det som på engelsk kalles "vivid dreams") er gjenkjennelig for meg. Det kan vanskelig beskrives, og man er påvirket veldig lenge etterpå... i våken tilstand...

Du må ikke la drømmene ta overhånd for hverdagen, men du må heller ikke glemme å drømme ;)
Leser utifra det du skriver at du sliter litt med nattesøvnen, og det må du jo få gjort noe med.

Hva med å snakke med den du drømmer om? Har du fortalt ham om drømmene, eller er det uaktuelt grunnet livssituasjonen din/hans/deres? Hvis det ikke er rom for det, kanskje du kunne snakket med noen andre om det? En nær venn eller en som du kan betro deg til.
En ting er å skrive om det på et forum, men en annen ting er å snakke om det ansikt til ansikt med noen du kjenner som du føler forstår deg. Det gir en bedre bearbeidelse og/eller tolkning for drømmene du har, tror jeg.

Ønsker deg lykke til med å finne utav dette!
Grublingen i seg selv kan også være interessant, men det kan fort sluke deg ;)
Antall ord: 428
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links