Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKontaktet av min avdøde bestemor?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
majsen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Nov 2010 19:59
14

Kontaktet av min avdøde bestemor?

Innlegg av majsen »

Heihei. Jeg er ny her og bare ville høre deres mening om noe.

Nylig mistet jeg min bestemor som jeg stod veldig nært, så henne omtrent hver eneste dag siden jeg ble født. Sorgen har selvsagt vært veldig tung, så en natt ble jeg sittende og skrive et brev til henne. Der skrev jeg om jeg bare kunne fått et tegn på om alt var bra med henne, så skulle alt bli så mye lettere for meg.

Senere en natt så drømte jeg om bestemor, hun kom til meg for så si at hun hadde det bra. Videre i drømmen drømte jeg at når jeg gikk forbi speilet i stua så jeg henne i speilet osv (litt sånn skrekkfilm, hehe), og drømmen slutta med at det flakket masse av skygger på gulvet frem og tilbake foran døra mi. Det hadde egentlig vært en veldig ekkel drøm, hadde jeg ikke fått kjent et sånt utrolig nærvær av henne. I drømmen fikk jeg så veldig sterk følelse av at hun passer på meg ("holder vakt" utenfor døra mi, følger med meg), og når jeg våknet kjente jeg akkurat det samme. Hele dagen gikk jeg bare og tenkte på bestemor og var nesten i ekstase, for jeg hadde så utrolig sterk følelse av at hun hadde det bra og at hun fortsatt tenkte på meg. Jeg er fullstendig klar over at dette er sikkert bare underbevisstheten min som hjelper meg med å komme meg videre og sånn, drømmer det jeg vil høre liksom, men jeg hadde det nærværet hele dagen og har det ofte fortsatt. Jeg bare "føler" at det er noe godt rundt meg, særlig i huset her, høres litt dumt ut, men :dontknow Får ikke forklart det bedre.

Fikk også vite i dag at broren min drømte natta før urnenedsettelsen (som han ikke fikk vært med på fordi han var utenbys) at bestemor plutselig kom inn gjennom døra og klemte han godt og sa "hadet bra". Vi fikk alltid en hadeklem før vi dro fra dem, var ikke snakk om å dra uten at bestemor fikk "godkjakan" sin. Han ville egentlig ikke innrømme det, så tror det gjorde ordentlig inntrykk på ham, og han sa han følte seg helt rar, følte noe, lenge etterpå. Han sa drømmen hadde føltes så ekte, ikke som en vanlig drøm, og han følte hun virkelig sa hadet.

Mamma har også drømt om bestemor og fått en sånn følelse som har satt henne ut hele dagen.

Vet dette ikke trenger å bety noe som helst, og at vi bare drømmer fordi vi tenker mye på henne og vil at hun skal ha det bra osv. Bare lurte på om andre hadde opplevd lignende, kanskje ikke mer enn en følelse sånn som oss? Jeg ba så inderlig i brevet om at hun hadde det bra, og "snakket" til henne inni meg. Jeg gjør det hver eneste dag, spør henne om hun har det bra og om hun har fått freden sin. Jeg skulle så ønske jeg fikk et svar.

Så, beklager for veldig langt innlegg, men er det noen som har opplevd lignende og fått svar/blitt kontaktet i drømmer? Kan det være at bestemor ville fortelle meg at hun har det bra, eller tror dere det rett og slett ikke var noe mer enn en drøm?
Antall ord: 606

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
iJoakim
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Jul 2010 23:17
14
Kjønn (valgfri): Alien
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Re: Kontaktet av min avdøde bestemor?

Innlegg av iJoakim »

Dette kan godt være tegn på at din bestemor er klar for og gå videre, du må ikke være så skeptisk. Jeg tviler på at underbevisstheten din prøver og få deg videre. Det at du ikke lenger får svar på brevene dine er for at bestemoren din nå har gått videre, hun ser dere enda. Men på en annen måte.

Lykke til!
-Joakim
Antall ord: 69
not your plastic doll

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
susyher
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Mar 2011 11:24
13
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: skien

Innlegg av susyher »

det er nok ikke underbevisteten din nei, jeg tror det kansje er sant at det var bestemoren din. for noen klare å ta kontakt med en person selv om de er død.
siden du sier at du skrev brev til bestemoren din var det sikkert det tegnet du spurte etter.

jeg har også hatt en drøm hvor jeg fikk en følelse etter men det var skyld følelse da.
det er kansje ikke helt det samme.

men for litt siden drømte jeg om en gammel venn som flyttet til sverige.da snakket vi sammen som om hun fortsat var der.
kripie!
Antall ord: 104
det er ingentig som heter tilfeldigheter og flaks

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Spirella
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mai 2011 00:39
13

Innlegg av Spirella »

Jeg er veldig usikker på om dette er direkte kontakt fra bestemoren din, slik som jeg er veldig usikker på om drømmene mine er direkte kontakt fra farfar. Jeg drømte om farfar flere ganger i det året etter han døde. Drømmen gikk alltid ut på det samme. At han kom til meg og sa at han hadde kommet tilbake for å passe på farmor, fordi farmor hadde det veldig vondt. Farmor hadde det så klart veldig vondt, men visste ikke at hun hadde det så ille som hun hadde det, før fetteren min sa at det farmor opplevde ikke var en normal sorg, hun hadde det helt forferdelig.
Jeg håper at din drøm om din bestemor og min drøm om min farfar er direkte kontakt, men jeg kan ikke si om det faktisk er sånn.
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fullmåne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Mar 2011 15:40
13
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Fullmåne »

Jeg har selv opplevd noe lignende. Det er egentlig bare siden i fjor sommer, da jeg mistet søskenbarnet mitt, at jeg har opplevd dette. Jeg drømte for noen måneder siden at jeg var på gården der farfaren min bodde, og han viste meg ting på gården og sånn. Jeg tok det bare som en drøm. Noen dager etterpå drømte jeg det samme, bare at det var oldemor som viste meg hvordan jeg skulle bake gode brød.

Siste halvåret har det vært noen her i huset som "passer på oss". Pappa sier at det er oldemoren min som passer på huset vårt. Og jeg har følt nærvær etter desse drømmene.

Du skal ikke være bestemt på at det bare er underbevisstheten din, det kan godt hende at det er ekte. Men dette er veldig vanskelig å forstå, synest jeg da...
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Purka
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Mar 2010 08:13
14
Kjønn (valgfri): Sugge

- Kontaktet av min avdøde bestemor?

Innlegg av Purka »

Jeg tror heller ikke at dette bare er underbevisstheten din. Jeg hadde en lignende opplevelse like etter jeg hadde vært i begravelsen til Wenche (Foss). Jeg stod denne vakre kvinnen svært nær, og hele min verden falt i grus da jeg fikk dødsbudskapet like over 12 den dagen hun døde. Jeg gikk bare rundt i svime og så mørkt på alt. Trodde aldri jeg kunne synke nedi slik en altoppslukende sorg. Det rev og slet i meg og jeg druknet mine sorger de neste dagene i Champagne på Theater Cafeen. Det føltes godt å være der, fordi jeg følte hennes nærvær sterkt der.
Men noe skjedde etter begravelsen var over. jeg snakket til Wenche de neste to dagene i en ubrukelig mobiltelefon ( hun pleide å kalle det ((å ta en telefon til Gud))
Den tredje natten kom hun til meg i en drøm og sa til meg følgende: Nå får De sannelig slutte å sippe ,unge dame. Jeg er da nærmere deg enn noen sinne. Er De virkelig så blind at De ikke ser alt som omgir deg, og som jeg nå er en del av. Her drikker du meg hver dag, og tråkker på meg når du sitter og har picnik i slottsparken, og alikevel sitter du her og gråter ditt ytre istykker uten å i det heletatt se meg. Jammen er du dummere enn jeg hadde trodd. nei nå får du sannelig komme deg i dusjen, ta på deg dine fineste kjoler og kom deg til "Dagligstuen" og få i deg litt te!

Og så våknet jeg. Fremdeles sørger jeg, men ikke slik. Etter den drømmen gjorde jeg som hun sa, og kan idag le av hennes strenge blikk og hører nesten stemmen hennes når jeg ser en vakker liten blomst titter frem, eller ser elven som renner forbi :)
Antall ord: 320
Use your psykic abilities like an umbrella. use it only when it rains.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links