Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderUbehagelig nattbesøk

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Miyavi
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Jan 2008 23:07
16

Ubehagelig nattbesøk

Innlegg av Miyavi »

Jeg hadde en drøm.
Jeg falt i en elv, og den sterke strømmen dro meg nedover elven.
På begge sider av elven var det høye, glatte fjell, hvilket gjorde det umulig å komme seg ut.
Foran meg, kunne jeg svakt glimte noe midt i vannet.
Det var en jente. En jente i hvite klær, som satt på en stein midt i vannet og skrek.
Strømmen dro meg mot henne.
Hun kikket på meg som om jeg skulle vært fanden selv.
"Ikke gå videre! Stopp! Ikke gå videre!" gjentok hun.
Jeg forsøkte å stoppe, men det var umulig. Elven dro meg videre, forbi jenta, og det var da jeg kjente det.. det var som om noe, eller noen, kom inn i meg. Jeg kjente hvordan ansiktet mitt forvrengte seg, hvordan håret mitt viklet seg rundt halsen min, jeg begynte å skrike på et språk jeg ikke forstod.

Det var da jeg våknet.
Satte meg brått opp i sengen, svetten rant og pulsen gikk på høygir.
Jeg pustet lettet ut. Det var bare en drøm.

Men så kom neste natt. Samme drømmen igjen.
To dager gikk. Så var drømmen der igjen.
Så gikk det tre uker til neste drøm.

Og slik fortsatte det i to måneder.
Helt til den natten.
Jeg våknet med en ubehagelig følelse av at noe ikke stemte.
Rommet var ikke lenger det varme, trygge rommet det bruker være.
Det kjentes kaldt og fremmed, jeg følte meg ikke lenger velkommen.
Jeg ristet på hodet, oppgitt over meg selv, og reiste meg halvt opp i sengen.
Det var da jeg så det. Jeg så henne. I hjørnet av sengen.
Jenta.
Jeg frøs til. Jeg ville skrike, men fikk ikke ut en lyd.
Hun stirret på meg med et tomt blikk. Hvite filler av klær dekket deler av den knokete hengslete kroppen.
Etter noen sekunder kastet jeg meg fortumlet ut av sengen og sprang ut i stuen.
Panikken slo til. Hva faen er det hun vil?
"Hva faen er det du vil?!" skrek jeg.
Det gikk ikke lenge før jeg hadde skrudd på alle lys, og stod midt på stuegulvet, med blikket festet på soveromsdøren. Skal jeg gå inn? Hva om hun fortsatt er der?
Skal jeg ringe noen? De vil tro jeg er gal!
Med små steg nærmet jeg meg døren. Jeg holdt et godt grep om en lysestake jeg hadde holdt fatt i underveis. Ikke hva man ville kalt et soleklart våpen, men det gav meg en viss trygghet.
Døren nærmet seg. Stegene ble mindre. Helt til jeg stod med nesa intil døren. Jeg holdt pusten, og dyttet forsiktig opp døren. Jeg stakk inn hodet, og skrek til.
Der lå hun. I sengen min. I en forvrengt forsterstilling. Hva faen?
"Hva vil du? Forsvinn!!"
Jeg hev meg etter lysbryteren, og idet jeg skrudde på lyset, kan jeg sverge på at hun smilte mot meg. Og poff.. så var hun borte.

Dette hendte for noen måneder siden, og ukene etter hendelsen tilbringte jeg natten hos venner eller kjæresten. Aldri, aldri om jeg har sovet alene i leiligheten min etter den gang.

Dette er ikke første gang jeg har sett denne jenta. Hun besøkte meg for mange mange år siden, som jeg har tidligere skrevet om i et annet innlegg.

Etter følgende episode har jeg ikke vært plaget med drømmen mer.

Spørsmålet mitt er hvorfor? Hva er det hun vil meg?
Hjelp!
Antall ord: 600

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 13 Aug 2010 10:43
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Ubehagelig nattbesøk

Innlegg av Atmi »

Drømmen høres ut for meg som det jeg pleier kalle frustrasjonsdrøm. Litt det samme som å kanskje drømme at du synker ned i en dam/myr og ikke klarer komme opp - følelsene tar overhånd, spiser seg opp. Du flyter i med i strømmen, klarer ikke kjempe mot og blir oppspist av følelsene dine.

Jenta, det vet jeg ikke. Jeg er, til tross for at du var oppe og inne i stua, på nippet til å si at det nok var en del av drømmen. Men er ikke sikker. Har selv hatt lignende erfaringer hvor jeg er noe usikker - til tider vil jeg si at det var et spøkelse, men en annen gang tenker jeg at det nok satt i etter drømmen. Hvem vet.

Jeg tror IKKE at det er en jente som en gang druknet og ber om hjelp. Jeg tror heller IKKE at det er en jente som prøver å gå inn i kroppen din på en eller annen måte som en besettelse eller som å bruke deg som medium. Det er jo ting man kanskje kan konkludere med etter beskrivelsen din. Men det tror jeg ikke - passer ikke med at du så henne på sengen og at hun puffet bort. Jeg tror at hjernen vår, spesielt når du blir livende redd, er i stand til å danne et slikt bilde når du våkner, og også etter at du har gått ut av senga - på grunn av skrekken har du ikke fått sortert og stabilisert tanker/følelser før du går inn i rommet igjen. Men det kan jo være en hjelper eller noen som vil vise seg for deg. Kanskje en del av alle følelsene dine er hendelser som har skjedd, noe med når du var barn eller andre barn - kanskje det kommer av ditt åndelige ståsted, at du tenker og grubler mye og da tiltrekker deg denne jenta? Eller kanskje det bare var et tankebilde etter en svært følelsesladet drøm?

Dårlig svar da, men det var i hvert fall litt tanker rundt det. :)
Antall ord: 360

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Miyavi
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Jan 2008 23:07
16

Innlegg av Miyavi »

Veldig bra og logisk svar!

Drømmen, som gjentok seg selv utallige netter, kjentes, som du sa, utrolig frustrerende.
Jeg ble bare dratt med strømmen, uten mulighet til å kunne stanse.
Det var som om jenta prøvde stoppe meg, for at det var noe "farlig" lengre borte i vannet.
At hun prøvde advare meg mot noe.
Så klart, det var bare drømmer. Men det jeg syns er rart, er at jeg fikk den samme drømmen så mange ganger i løpet av en kort periode. Jeg har aldri opplevd å drømme samme drømmen om igjen.
Men det kanskje bare er et tilfelle?

Når det gjelder jenta, så har jeg tenkt flere ganger muligheten om at det var fantasien som spilte meg et puss. Men hun var så virkelig. Jeg merket at det var noe rart med rommet allerede før jeg så henne.
Det var så kaldt og fremmed. Det er vanskelig å beskrive det med ord.
Det som slår meg, er at det er ikke første gangen jeg har sett henne.
For mange år siden, våknet jeg opp og så henne i lyset fra gatelysene utenfor.
Da stod hun midt i rommet, eller rettere sagt "svevde" over gulvet, som høres utrolig teit ut. Også da forsvant hun, men den gangen bare etter en kort tid.

Det er ikke noe merkverdig som har hendt i livet mitt den siste tiden, heller ikke noe som har hendt i barndommen min, som skulle 'triggered off' slike episoder.
Antall ord: 254

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 13 Aug 2010 10:43
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Innlegg av Atmi »

Hvis det er en sånn drøm som handler om indre prosesser i deg selv - som jeg tror det er - da er det helt normalt at du drømmer det samme flere ganger. Mange som gjør det. Ikke alltid vi husker alle drømmene våre da, men det er en kjent sak at man i perioder kan drømme det samme om og om igjen - kroppens måte å bearbeide ting på, finne svar og løsninger.
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links