Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderpoltergeist eller ånd?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Deifyed
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2010 22:35
14

poltergeist eller ånd?

Innlegg av Deifyed »

Flyttet fra en leilighet i 2. etasje i ett hus for litt siden. ikke på grunn av aktiviteten der bare for å ha gjort det klart. hehe

Begynte å høre ting ganske raskt etter at jeg flyttet inn. Omtrent hver dag hørte jeg kraftig rabalder på loftet over. Som om noen dro tunge møbler over gulvet. Var stadig oppe å kikket mens det holdt på, men der var ingenting flyttet på og heller ingen der.
Trodde han/henne/det holdt seg der, noe det oftest gjorde.
Men ett par ganger når jeg stod å hengte opp klær på gjesterommet vendt mot gangen og døra fikk jeg en brå følelse av at noen stod i døråpningen å så på meg. Jeg ble stående å stirre på det jeg ikke kunne se. Lampa på veggen bak ånden eller hva det var ble sterkere og sterkere helt til pæra smalt og da forsvant også følelsen om at noen var der.

Noen som har en anelse om hva jeg har møtt på?
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: poltergeist eller ånd?

Innlegg av kristiane »

En poltergeist,er en såkalt bankeånd. Gjør seg til kjenne ved bankelyder og slikt som du beskriver.
"Sjarmen" med dette du nevner er jo at man aldri kan gi et helt konkret svar,men at opplevelsene er unektelig forvirrende og til dels skremmende. Opplever poltergeist her både jeg og mannen min ved et par ganger.(Han er mer lukket for uforklarlige ting). Det mest framtredende hos oss er banking på dører,skritt i trapp,samt ei krydderhylle som plutselig en dag gikk helt amok,og vibrerte noe kraftig uten at kilder inne i/utenfor huset skapte vibrasjoner som satte dette igang.
uansett hadde jeg virkelig blitt undrende og nysgjerrig dersom jeg hørte lyden av "ting som ble slept bortover gulvet". Har du opplevd mere siden sist du skrev om dette?
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

"Poltergeist" kan være energi fra deg selv, så prøv å legge merke til hvilken sinnsstemning du er i når ting skjer rundt deg.
Antall ord: 25
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deifyed
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2010 22:35
14

Innlegg av Deifyed »

Har ikke opplevd noe mer pga at jeg ikke bor der lengere.
Men det var også en gutt på 8-10 år som bodde med foreldrene i etasjen under som hadde fortalt foreldrene sine og blitt skremt av en mann som hadde bedt han om å sove når han lå alene på rommet sitt. Jeg var også konstant sliten i perioden jeg bodde der.
Min sinnstilstand var helt avslappet når ting skjedde. Satt f.eks stille å så på tv og slappet av.
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links